scoop schreef:
Rechtsonder in je taakbalk heb je als het goed is een toetsenbord icoontje zitten. Deze gauw omzetten. Als je die niet hebt moet je die via configuratiescherm bij tekstservices en invoertalen even activeren. En als je daar dan toch gelijk bent, dan zou ik gelijk even alle actieve talen aanpassen zodat het Nederlandse toetsenbord er NIET meer in voorkomt, dan kan ie er nooit meer op springen. Ik zelf heb hier voor alle talen alleen maar de toetsenbord indelingen "Verenigde Staten" en "Verenigde Staten (internationaal)" per taal ingesteld. Met de eerste kun je tekens als " ' ` en ^ direct typen, bij de tweede kun je deze direct gebruiken om accenten op klinkers te plaatsen (eerst `, dan e geeft: è). Zorg bij het schakelen tussen toetsenbord indelingen er wel voor dat je het juiste venster actief hebt.
Dit staat dus los van het forum, maar heeft te maken met Windows en hoe deze per venster en invulscherm de eerder geselecteerde taal en/of toetsenbord instelling onthoudt.
Dank Scoop, maar ik heb het niet elders op het web, vandaar mijn vraag._)(*& OPgelost