Sander_Sonja schreef:
Kriebels, twijfels, knopen...hakken.
Ik durf wel toe te geven dat het één van de lastigste keuzes is geweest en tegelijkertijd ook één die onvermijdelijk was. De gp gaat de deur uit! Zoals een aantal hier weten heb ik een voorliefde voor amerikaanse auto's, een paar weken terug kwam er één op mijn pad. Een Pontiac Firebird Trans-Am uit 95.
Mooie auto, kan niet tippen aan een GP maar is zeker een eye-catcher.
Sander_Sonja schreef:
Ik heb nu een bod staan van €8.000 en ik wil er toch iets meer voor vangen. Helaas gaat de potentiele koper niet hoger. Morgen gaan we een rondje dealers doen en ik wil graag van jullie het volgende weten :
* Is mijn vraagprijs realistisch
* Beinvloeden de aanpassingen (body-kit, velgen, verlichting e.d.) de prijs negatief?
* Hoe onderhandel je met een dealer als je niet gaat inruilen, ik ben geen held in onderhandelen dus tips zijn welkom.
Ik kocht mijn T-Jet sport met 28k op de teller in april, geheel krasvrij met onbeschadigde velgen voor 11.000. Voor mijn aanschaf een 10 tal T-Jet's bekeken waarvan vrijwel geen van alle in die 5 maanden daarna verkocht is. Vraagprijzen lagen toen voor een J-jet rond de 13.000 euro. Wat iedere GP rijder nu nekt bij de verkoop is de belastingvrije diesel welke voor veel te weinig geld te koop is momenteel. Mensen stappen sneller over naar de nieuwe belastingvrij dan een goede tweede hands.
Daarnaast vind ik persoonlijk je bodykit echt foeilelijk. Ieder zijn smaak maar o.a. de verplaatste kentekenplaat hoort in mijn optiek alleen op een Alfa. Ik zou heb daarom overslaan bij eventuele bezichtiging. Ook al is deze relatief eenvoudig te herstellen. Als ik zo vluchtig op marktplaats rondkijk mag je in je handjes klappen als iemand er 8500 euro voor wil neertellen. Persoonlijk wist ik het wel en nam ik het verlies van 500 euro voor lief en deed ik hem direct voor 8000 weg. Klinkt jammer maar de GP's gaan momenteel niet zo gemakkelijk van de hand en velen staan echt maanden lang te koop.