GRANDE PUNTO CLUB

De Club voor GP's en EVO's
Het is nu zo sep 05, 2010 21:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: #36 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 8:04 
VIP member

Ik heb er tot nu toe geen ervaring mee, maar ik hoor van iedereen positieve reacties over de werking ervan. Zelfs mensen die niets met audio doen geven aan dat bijvoorbeeld rij geluiden en motor geluid aanzienlijk minder worden. Mits je het op de juiste plaatsen toepast.

#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 8:29 
VIP member

Giovanni Tutore schreef:
Ik heb "behangen" met de 4mm variant van dat spul.
Afbeelding 8)
Vooral de deuren gaf veel effect, daar zou ik een volgende keer meer in plakken :idea:

Is dat jouw GP Gio? Hier lijkt je kleur veel lichter, haast NOB.

Maar goeie tip :-) Wil mijn subwoofer verplaatsen, naar onder de kofferbak. Kan ook wel van die matten gebruiken. Kost dat?

GP = Afbeelding

Insight = Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 8:40 
VIP member

Er zijn veel oplossingen die "ontdreuning"bieden.
http://akoestiekwinkel.nl/vibraflex.html biedt veel informatie en onder andere prijzen voor de goedkopere (maar niet slechte) vibraflex.
Dynamat is een bekendere speler maar daar betaal je ook voor de kop van Chip Foose op de verpakking. Check anders de site showyoursound.nl voor de freaks.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 18:20 
VIP member

Het moest er een keer van komen.....schade!
Vandaag samen met mijn vriendin in amsterdam richting het politiebureau om wat dingetjes te regelen, 100 meter voor dat we er waren heb ik me vergist in de hoogte van een drempel. Let wel, ik reed zo langzaam dat een wandelaar me in zou halen. Maar toch, het klonk als "gggggggg krak en nog een ploooink" en een G#dv3r!

Auto laten staan op de afslag en meteen kijken of alles nog vast zat. Dat wel, maar een mega schuurplek op de ms-design bumperlip door de laklagen heen (auto is niet verlaagd he). Later toen sonja haar dingetjes ging regelen zag ik dat ik mijn onderste grille pleite was, deze bleek naar binnen gevallen dus niet kwijt gelukkig maar wel een paar honingraatjes afgebroken. Morgen heb ik een dagje vrij en dan maar eens kijken of de grille goed te bevestigen is. De beschadiging aan de lip laat ik maar even voor wat het is. Misschien toch maar even sparen voor een mooie paintjob of foliebeurt of hebben jullie nog goede ideeën. Weet je, het zijn maar spullen maar wat kan je vreselijk balen van zoiets....

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 18:47 
Get a life!

Natuurlijk baal je van zoiets !!
Is gewoon klote maar die dingen gebeuren gewoon helaas
Sterkte ermee.

Grt
Sr

wensen:embleemloze grill,middendemper vervangen voor rechte pijp

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 22:36 

Sander_Sonja schreef:
Bedankt voor de verhelderende foto.
Weet je, ik heb een automaat (duallogic) en ik denk dat dit de reden is dat ik een extra mogelijkheid heb. Als je de bekleding achter waar normaal gesproken je koppelingspedaal zit naar voren haalt heb ik een ovale opening van 5 bij 2 ongeveer die is afgedicht met een rubber. Maar goed, ik voel meer voor de mogelijkheid die jij aangeeft afhankelijk van welke dikte ik nodig ga hebben maar dat moet nog berekend worden (3 * 90w rms op 2ohm of 3 * 60 w op 4 ohm)

Maar goed genoeg over mij want dit is jouw topic. Het massapunt waar je over sprak dat in de kofferbak zit heb ik gevonden denk ik. Ongeveer in het midden van de achterleuning bevestigd met twee bouten. Wel prettig want dan kan ik de massa kabel lekker kort houden. N

Hoe dan ook, we spreken wel weer. Nu eerst fast and furious (4) afkijken op film 1 action. :) Bléééééhp.........

Ah joh, wat maakt het uit, gaan we gewoon in jou topic verder :)

Anyway, het massapunt wat jij gevonden hebt is volgens mij niet het door mij gebruikte. Op mijn massapunt zit onder andere het linker achterlicht aangesloten en wordt eventueel de trekhaak aangesloten. Bijna tegen de buitenkant van de auto, als je de kofferbak van boven bekijkt links onder in de hoek. Dacht dat er ook ergens een luchtklep richting de bumper in de buurt zat. DIe liet ik namelijk per ongeluk in de bumper vallen :)

3*90 is een 25 mm2 meer dan voldoende, waarschijnlijk voldoet een 15mm2 al wel. Ik zou zelf echter een 20 a 25mm2 pakken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 14:58 
VIP member

Kriebels, twijfels, knopen...hakken.
Ik durf wel toe te geven dat het één van de lastigste keuzes is geweest en tegelijkertijd ook één die onvermijdelijk was. De gp gaat de deur uit! Zoals een aantal hier weten heb ik een voorliefde voor amerikaanse auto's, een paar weken terug kwam er één op mijn pad. Een Pontiac Firebird Trans-Am uit 95. Goed, lang verhaal kort. Mijn auto staat nu een week of drie op marktplaats en autotrader voor de prijs van €8.750, ik had hem eerst voor €9.000 aangeboden.

Ik heb nu een bod staan van €8.000 en ik wil er toch iets meer voor vangen. Helaas gaat de potentiele koper niet hoger. Morgen gaan we een rondje dealers doen en ik wil graag van jullie het volgende weten :
* Is mijn vraagprijs realistisch
* Beinvloeden de aanpassingen (body-kit, velgen, verlichting e.d.) de prijs negatief?
* Hoe onderhandel je met een dealer als je niet gaat inruilen, ik ben geen held in onderhandelen dus tips zijn welkom.

Nu weet ik dat jullie me niet kwijt willen bij deze club omdat ik zo ontzettend leuk ben, maar ik vraag toch om een beetje hulp.

De link naar mijn advertentie op marktplaats.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 30, 2010 21:33 

Sander_Sonja schreef:
Kriebels, twijfels, knopen...hakken.
Ik durf wel toe te geven dat het één van de lastigste keuzes is geweest en tegelijkertijd ook één die onvermijdelijk was. De gp gaat de deur uit! Zoals een aantal hier weten heb ik een voorliefde voor amerikaanse auto's, een paar weken terug kwam er één op mijn pad. Een Pontiac Firebird Trans-Am uit 95.

Mooie auto, kan niet tippen aan een GP maar is zeker een eye-catcher.

Sander_Sonja schreef:
Ik heb nu een bod staan van €8.000 en ik wil er toch iets meer voor vangen. Helaas gaat de potentiele koper niet hoger. Morgen gaan we een rondje dealers doen en ik wil graag van jullie het volgende weten :
* Is mijn vraagprijs realistisch
* Beinvloeden de aanpassingen (body-kit, velgen, verlichting e.d.) de prijs negatief?
* Hoe onderhandel je met een dealer als je niet gaat inruilen, ik ben geen held in onderhandelen dus tips zijn welkom.

Ik kocht mijn T-Jet sport met 28k op de teller in april, geheel krasvrij met onbeschadigde velgen voor 11.000. Voor mijn aanschaf een 10 tal T-Jet's bekeken waarvan vrijwel geen van alle in die 5 maanden daarna verkocht is. Vraagprijzen lagen toen voor een J-jet rond de 13.000 euro. Wat iedere GP rijder nu nekt bij de verkoop is de belastingvrije diesel welke voor veel te weinig geld te koop is momenteel. Mensen stappen sneller over naar de nieuwe belastingvrij dan een goede tweede hands.

Daarnaast vind ik persoonlijk je bodykit echt foeilelijk. Ieder zijn smaak maar o.a. de verplaatste kentekenplaat hoort in mijn optiek alleen op een Alfa. Ik zou heb daarom overslaan bij eventuele bezichtiging. Ook al is deze relatief eenvoudig te herstellen. Als ik zo vluchtig op marktplaats rondkijk mag je in je handjes klappen als iemand er 8500 euro voor wil neertellen. Persoonlijk wist ik het wel en nam ik het verlies van 500 euro voor lief en deed ik hem direct voor 8000 weg. Klinkt jammer maar de GP's gaan momenteel niet zo gemakkelijk van de hand en velen staan echt maanden lang te koop.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 18:35 
Get a life!

waar zie je dat de kenteken plaat op alfa wijze gemonteerd is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 18:57 

Op de foto :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 19:02 
VIP member

Vandaag bij vier dealers geweest, daarna was ik het zat :(
Eén fiat dealer deed niet aan inkoop maar gaf goeie informatie over onze vraagprijs en we zaten aardig in de buurt.
De overige dealer varieerden van geen interesse, 6000 en 7200 euro. Sonja wilde graag nog verder kijken bij dealers maar bij mij was de moed in de schoenen gezonken. Deze week de bieder op marktplaats uitnodigen.

@swans
linkje naar advertentie staat in een post een stukkie hierboven. :)

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 19:03 
Junior Lid

Succes met de verkoop. Zoals eerder gezegd zou ik, als je de auto snel kwijt wilt, die 500 eu verlies voor lief nemen en je GP voor 8000 van de hand doen. Veranderingen zijn leuk en hoewel je altijd hoopt dat het de verkoopwaarde verhoogd, blijkt het tegendeel toch vrijwel altijd waar. Je investering ben je doorgaans gewoon kwijt. That said, have fun with the Trans Am. Sowieso ook foto's posten hier. En voorzichtig met gas geven..... :-]

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 20:12 
Get a life!

aja gezien,.... ook niet echt mijn ding goed,... de velgen zijn wel vet ~~

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 22:12 

Ik geloof niet dat diegene die 8000 euro geboden heeft langs gaat komen, maar dat is puur een voorgevoel.

Laten we hopen van niet en dat de GP snel weg is. Al telefoontjes of mailtjes gehad los van het bod?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 31, 2010 23:29 
VIP member

Is Evo-Erik stiekum paragnost?
Anders mag je de lottogetallen wel even voorspellen hoor, doen we 50/50 bij hoofdprijs, ok?
Nee hoor, ik maak maar een geintje. Er is al uitvoerig mail contact geweest en het moet gewoon gebeuren! Hey en wat ik vraag is voor een liefhebber of een creatieve handelaar echt niet teveel gevraagd.

Je zou de bodykit kunnen demonteren en de auto in originele staat kunnen herstellen omdat alle originele onderdelen plus standaard velgen met gloeperdsnieuwe banden er bij zitten. Vervolgens de auto voor ongeveer 8k of iets meer kunnen verkopen en de bodykit voor 400 verkopen. De velgen na een btje herstelwerk ook voor zoiets. En de rest zoals de achterlichten en de knippers is voor een grijpstuiver ook wel te verkopen. Ik heb er zelf geen zin in maar een ander wellicht wel. Ach we zullen zien, hopelijk kan ik binnen nu en niet afzienbare tijd mijn 300+ pk amerikaanse natte droom hier showen, met een smile waar mijn onderkaak van afbreekt. :)

@ Tony/Beheerders
Kan ik mijn inschrijving voor de detailing clinic overdragen aan de koper van mijn fiat mits hij lid wordt van het forum?

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 140 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]