Een hele drukke maand, de maand Mei. Maar toch een gaatje kunnen vinden om voor deze maand weer iemand te strikken voor het Uitgebreid voorstellen.
Ik had/heb nog verschillende kandidaten op mijn lijstje staan waar ik wel meer van wil weten. Het is alleen niet altijd even makkelijk om sommige personen te bereiken om een makkelijke manier, maar het is toch uiteindelijk gelukt
Na wat heen en weer gemaild te hebben over hoe en wat en wanneer, heb ik onze gast kunnen vinden op in ons “virtuele GPC Café” waar al vele van ons veel hebben mee gemaakt en hebben verteld.Tijd om de nieuwe gast aan jullie voor te stellen.
Hij rijdt geen GRANDE PUNTO meer, maar om toch lid te blijven heeft hij een Punto Evo aangeschaft. Dus eigenlijk hebben we een primeur. Onze eerste P-Evo (zo noemen we ze op het forum) rijder is een feit. De maand Mei gaat ons brengen naar:
Jan-Paul Kramer
Wat er allemaal vooraf ging….
Tony: Je hebt een buzzer verzonden!
Tony: EEEJ JP, heb je eventjes
JP: ik heb wel even
Tony: mooi. Nu heb ik niet al te veel tijd, maar we kunnen alvast een begin maken
Tenzij jij geen tijd hebt.
JP: ik heb wel even tijd, ben wel net wakker
Tony: ok..goeden morgen dan, heb er al de nodige uren op zitten
JP: mogge
We beginnen met de gebruikelijke ronde. Het voorstellen:
Artiestennaam: jpkramer
Echte naam: Jan-Paul Kramer
Geboren: op 19 spetember 1969 in het altijd saaie Maassluis
Tony: saai... ik ben er nog nooit geweest dus dan zal het inderdaad wel saai zijn
JP: tja, niet veel te beleven hier, maar ik woon er al m'n hele leven
Tony: ach...lekker rustig is ook fijn
JP: dat is waar
Burgerlijke stand: vrijgezel(lig)
Beroep: Medewerker consumer test logistics bij Unilever R&D Vlaardingen
Tony: en dat houdt in?
JP: Goeie vraag
JP: Voorbereiden van consumententesten voor wasmiddelen en machine vaatwasmiddelen in heel Europa. De producten laten maken, analyseren, verpakken en versturen naar het testinstituut
Tony: ahaa, dus toch wel een taak.
JP: inderdaad, Als er op de Omo, Sunil, Robijn of Sun staat dat het nieuw of verbeterd is heb ik er iets mee te maken gehad
Tony: zal er de volgende keer aan denken, ga ik me afvragen wat JIJ eventueel verbeterd hebt
JP: oops, voel opeens een last op m'n schouders
Verdere passies/hobby's/liefhebberijen: Formule 1 met name, vanmiddag Monaco kijken.
Ik kijk altijd samen met m'n moeder van 75. Ook een groot fan.
Keek al F1 toen ik nog thuis woonde. Toen keek ze eerst met een half oog mee en werd steeds meer fan. Toen ik op mezelf ging wonen vond ze 't niet leuk om alleen te kijken. 't is toen traditie geworden dat ik bij m'n ouders F1 ga kijken
1) Hoe bij GPC terecht gekomen?Was in 2008 op zoek naar een nieuwe auto. Na 3 Fiat's reed ik een Mits Colt en dat beviel niet echt, dus weer terug naar Fiat. Op zoek naar info over de GP kwam ik het forum tegen...
Tony: en gelijk verkocht aan de GP toen je hem zag?
JP: Inderdaad, was ik al een beetje toen ik in 2006 de Colt kocht. Toen kwam ik er niet uit met de dealer.
Omdat ik zelf weg moest, hebben we het even stil gelegd om na de wedstrijd de vragen ronde af te maken. Ook hier kwam niets van terecht, en gingen er weer een paar dagen voorbij. Tot ik een bericht kreeg van JP.JP: Hoi, wanneer wil je de rest van 't interview doen?
Tony: over een half uurtje
JP: is goed
Tony: dus zet de koffie maar vast klaar, de chips erbij, en we kletsen nog FF een eind door
Tony: zo, daar is ik weer
JP: Hallo, de koffie is net klaar dus kom maar op
Tony: Mijn koffie ook, ff denken, we hadden de eerste vraag al gehad toch?
JP: volgens mij wel ja
Tony: dan gaan we dus met de tweede verder...
JP: lijkt me logisch
Tony: mij ook
2) Bevalt de GPC je een beetje, lees als: verslaving?JP: zit dagelijks meerdere malen op 't forum, lijkt me een redelijke verslaving
Tony: ik ken het probleem
JP: vooral het door jou uitgevonden foto-nummeren
JP: 875 berichten tot nu toe
Tony: hahaha wacht maar tot ik het topic verwijder.....
JP: Krijg een boos emotion naar me toe geworpen…..
Tony: dan ben je de helft weer kwijt volgens mij (of meer)
JP: 42%
Tony: maar GPC is voor jouw een dagelijkse bezigheid
JP: zeker weten
3) Je tweede GP, zo snel al?Van een 8 kleppertje, naar een turbo 135pk
JP: ach, tot nu toe nooit langer dan ruim 2 jaar met een auto gedaan, je moet wat met je geld.
8 klepper was leuk, maar wilde een beetje meer power
Tony: hahaha..da's waar, daarom hebben ze het kleingeld rond gemaakt
JP: inderdaad
4) Wat is het allermooiste aan je GP, behalve de PK’s die je nu hebt?JP: moeilijke vraag, eigenlijk is bijna alles mooi. Vooral de stoelen denk ik, zit in m'n auto bijna beter dan thuis
Tony: sportstoelen hé...was ook één van de redenen dat Sappel een sport nam, Maar ik heb ze ook en ze zitten inderdaad heerlijk. Alhoewel de bank thuis toch ook wel lekker zit.
JP: Dat wel. De sportstoelen zitten veel beter dan de stoelen in m'n GP, al zaten die ook best lekker.
5) De buxol vraag: Ben je leuk, en zo ja waarom niet?JP: Die Buxol is echt gek
Tony: Zeg het hem zelf maar, maar nu hebben we nog geen antwoord.
JP: Ik kan best leuk zijn volgens mij, als ik daar zin in heb
Tony: dus meestal heb je daar wel zin in
JP: vaak wel, in 't juiste gezelschap
Tony: vooral het juiste gezelschap is belangrijk.....denk aan gpc meetings
JP: inderdaad, heb 't wel naar m'n zin bij de GPC-ers
Tony: zijn ook altijd gezellige mensen
maar weer dwalen we af.....lijkt wel een gewoonte te worden. Maar we moeten er toch ook een leuk verhaaltje van maken.
6) Als je een keuze moest maken tussen een andere wagen, naast de GP, welke zou het worden?Ga binnenkort de Alfa Romeo Giulietta bekijken, dat lijkt me wel wat
Ik vind de Alfa's wel erg mooi, heb ook naar de Mito gekeken...maar die prijs is het probleem
Tony: en dat bij zovele....ik vind zoveel mooi.
JP: ik ook, maar m'n bankrekening niet helaas.
Tony: Maar daar werken we dan maar voor zou ik zeggen.
Tony: tja geld moet rollen....
7) De sneller vragen ronden. Graag 1 antwoord, en verder niets. Dit is altijd moeilijk, maar JP weet zich er keurig doorheen te slaan.
- blauw of wit - Blauw
- Italie - Mooie auto's
- Eten - Hollandse pot
- McDonalds - D’as Amerikaans
- Boek of Film - Film
- Wintersport of Zomersport - Zomersport
- Biertje of wijntje - Vieux Cola
Tony: vieux... jakkes
JP: heerlijk
Tony: nou ja heerlijk. Eigenlijk een verkeerd antwoord, maar omdat de rest zo lekker ging, keuren we het maar goed.
8. Koplampen of achterbumper?JP: De koplampen van de Pevo en de achterbumper van de GP
Tony: KIEZEN!
JP: Koplampen, handje vol is genoeg
Tony: hahaha, we hebben het wel over koplampen van de auto hé
Tony: nu weer een BIG smile emotion!
Tony: mannen...denken ook maar aan 1 ding
JP: daarom stel je die vraag ook
Tony: Auto's, auto's en auto's....
JP: ja ja
JP: ik zeg verder niets
9) Foto nummeren, is dat nu zo verslavend?JP: vreemd genoeg wel
Tony: stom hé...dat heb ik in den beginnen gehad met het drie woorden topic
JP: dat is van voor mijn tijd
Tony: ieder keer maar drie woordjes posten, en daar een leuk verhaaltje van maken. We kunnen er een heel boek van kunnen maken
JP: toch 'ns teruglezen dan
Tony: zoek het maak eens op
10. ) wat zou jij graag zien op het forum, of de site?JP: zou zo snel niets weten, forum is aardig compleet volgens mij. Site zelf kijk ik eigenlijk zelden op.
Tony: dat horen we graag, anders moet ik de beheerders aan het werk zetten....Nu hebben ze weer rust. Ze hebben het sowieso al rustig, zoveel hoeft er niet gewijzigd, verwijderd te worden en derglijke
JP: misschien 1 ding: onder fiat algemeen een onderdeel voor overig FGA nieuws of zo. Alfa en Lacia staan nu altijd onder off topic.
Tony: of de titel wijzigen in FGA algemeen...misschien nog makkelijker
JP: kan ook
Tony: zal het eens bekijken met de medebeheerders
Kunnen we vraag 11 eigenlijk wel overslaanTony: Je mist niets op het forum....
JP: nee
Tony: Maken we van deze gewoon vraag elf.
11) De vraag van Sander_Sonja.Vertel over de leukste herinnering die je hebt.
Waar denk je nu nog vaak met een goed gevoel aan terug?JP: wat een vraag, geen idee
Tony: goed nadenken, mag ook heel lang geleden zijn, of 1 van de leukste..misschien heb je er meer
JP: denk denk
Tony: ik hoor het, rammelt hier.
JP: bedankt
Tony: graag gedaan, en er wordt nog steeds goed nagedacht. Zo krijgen we wel een lang verhaal om te lezen op het forum.
Tot JP opeens een helder ogenblik heeft.JP: denk 't kopen van m'n eigen huisje, had net een baan en eigenlijk kon 't allemaal niet. Hypotheek terwijl ik een jaarcontract had en zo. Erg blij dat 't allemaal gelukt is.
Tony: Dat is toch dan een leuke herinnering.
JP: woon er al 17 jaar met veel plezier
Tony: en nog lang en gelukkig
JP: betekende wel dat er een paar jaar geen geld was voor een auto, dus m'n eerste auto op m'n 29ste was ook wel erg leuk
Tony: tja je ken ook niet altijd alles....
12) Wat zou jij de volgende gast willen vragen? en eventueel WIE?JP: Even kijken wie er allemaal geweest is.
Tony: Al verschillende. Ik heb wel wat mensen op het oog,maar misschien heb jij een leukere
jong of oud, nieuw of veteraan.
JP: Bikkeltje is m'n nieuwe fotonummer vriendje.
Tony: hahaha... zal het onthouden, voor mij ook een nieuw gezicht. Maar nu de vraag nog....
JP:
Waarom kom je wel/niet naar de GPC meetings?Tony: aaaah een leuke...zeker als ik iemand neem die nog nooit naar een meeting is geweest.
Tony: zo hebben de vragen ronde alweer gehad, de tijd vliegt
JP: zeker
Tony: ooh nog eentje.
nog op,- en of aanmerkingen voor dit interview, en het topic uit gebreid voorstellen?
JP: Vooral doorgaan, erg leuk om wat meer te weten te komen over de forumleden
Tony: willen we ook zeker doen, alleen de tijd is soms een probleem bij velen
JP: druk druk druk
Tony: als je het erg druk hebt schrijf je maar 1x druk, zo meteen moet ik weer gaan werken Nacht-dienst.
JP: leuk, ik mag morgen weer
Tony: ik ook, maar bijna weekend.
JP: met een meeting!
Tony: yes, ff ontspannen voor me
En zo hebben we nog even lekker verder gekletst, en hebben er een eind aan gebreid. Ik moest gaan werken. Dus tijd voor mijn boterhammen te gaan maken. We weten nu iets meer van JP, iemand die veel gezien is op het forum. Vele meetings bezoekt. Het grote FIAT nieuws altijd post.
Mede-beheerder van onze Hyves. Iemand die wel wat inzet over heeft voor de GPC.
Jan-Paul is een goede GPC vriend geworden van ons allen, en ik hoop dat er nog vele komen.
Dit was het voor deze maand. Ik hoop volgende maand weer een net zo’n gezellige persoon te vinden, die we dan ook wat vragen gaan stellen. Voor de keuze moet ik nog even nadenken, maar JP heeft ook al een aanzet gegeven. We weten het nu nog niet, maar we vinden zeker weer iemand.Tot de volgende “uitgebreid voorstellen”.
Tony.