Haha, herkenbaarThegroov schreef:Als hij op slot staat op een parkeerterrein en ik maak allen de achterklep open om boodschappen er in te leggen en dan weer weg te gaan, dan weet ik dat hij nog steeds op slot staat, maar dan ga ik nooit weg zonder alsnog het sluitknopje in te drukken en elke keer te concluderen dat hij inderdaad nog steeds op slot stond
Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
- blackEVO85
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
- Locatie: Zwolle
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
-
- Senior Stato
- Berichten: 650
- Lid geworden op: zo aug 07, 2011 13:27
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Ik doe hem altijd expres te vroeg opslot (als de deur nog open is) dan krijg je zo'n mooi ADHD knipper effect
2011 - 2014 Fiat Grande Punto'09 1.4 8v Edizione X Tricolore
Abarth Punto Evo '11 Grigio Campovolo
Abarth Punto Evo '11 Grigio Campovolo
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
heb ik inderdaad gedaan en er zo achter gekomen dat het er niet in zit. Ben benieuwd of er GP's zijn die het wel hebben. In het boekje staat dat dan ook het rode lampje gaat knipperen, maar die knippert bij mij wel gewoon.Thegroov schreef:Hey Jan, kan je dat deadlock-systeem niet gewoon uitproberen door er in te blijven zitten, dubbel op slot doen en dan kijken of je de deur met de hand open krijgt?
On-topic: ik kan er ook niet tegen als de Climate Control niet op 'auto' staat, of als de lichtjes op de blaasrichting niet synchroon zijn
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Ik heb de tik om altijd de knopjes van mijn raamschakelaars een keer omhoog te trekken voor ik uit stap, en zodra ik uitstap in een vloeiende beweging de lichtschakelaar naar me toe te trekken. Heb ik nog niet eerder gelezen hier in dit topic, hiermee activeer je het coming-home lichtsysteem.
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Ik krijg een tik van die comfortblinker die 5x laat knipperen.
Ik doe er 5 minuten over om van baan te wisselen zonder dat mensen denken dat ik nog een baan ga opschuiven.
Die italianen weten niet eens waar dat hendeltje voor dient dus hebben ze er maar een willekeurig relais tussen gezet in mijn optiek. :roll:
Ik doe er 5 minuten over om van baan te wisselen zonder dat mensen denken dat ik nog een baan ga opschuiven.
Die italianen weten niet eens waar dat hendeltje voor dient dus hebben ze er maar een willekeurig relais tussen gezet in mijn optiek. :roll:
Current: Punto Evo M-jet 1.3 63kw '11 - Nero Provocatore
ex:_____ Ibiza 6L Cupra 1.8 20VT 132kw '08 - Candy White
ex:_____ Ibiza 6L Cupra 1.8 20VT 132kw '08 - Candy White
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Haha leuk om te lezen zeg! ik herken mezelf ook wel in een aantal zaken -]
Als ik hem parkeer trek ik de handrem altijd direct aan... maar daarna duw ik het knopje in en trek ik hem nog één klikje omhoog, om er zeker van te zijn dat hij vast staat.. en dan pas laat ik de rem los en natuurlijk wiebelen met de pook in z'n vrij
Als ik hem parkeer trek ik de handrem altijd direct aan... maar daarna duw ik het knopje in en trek ik hem nog één klikje omhoog, om er zeker van te zijn dat hij vast staat.. en dan pas laat ik de rem los en natuurlijk wiebelen met de pook in z'n vrij
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Het 1600 keer op slot drukken en het op slot drukken na het openen van de kofferbak is voor mij het meest herkenbaar. Ook doe ik altijd al mijn ramen dicht als ik een tunnel in rij.
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Hahahaha, ik lees het net. Welke tik? Ik heb er een aantal:
Nou,
-Instappen en de GP gedag zeggen
-Even vrij laten draaien en rustig "wakker laten worden", rustig schakelen, dubbelclutchend terugschakelen (MGB GT gehad)
-In een tunnel ramen open en turbo horen fluiten
-Kijken waar ik parkeer (niet naast, ogenschijnlijke, ordi's bijv.), liefst niemand naast me, liever een stukje extra lopen
-Afsluiten, omkijken en laten knipperen
-Ben ik op de fiets? Rijdt ik even langs de kade waar de GP meestal staat.
Ja, pfffff ik vind 'm ook zó gaaf!!
Haagse groeten
Chris
Nou,
-Instappen en de GP gedag zeggen
-Even vrij laten draaien en rustig "wakker laten worden", rustig schakelen, dubbelclutchend terugschakelen (MGB GT gehad)
-In een tunnel ramen open en turbo horen fluiten
-Kijken waar ik parkeer (niet naast, ogenschijnlijke, ordi's bijv.), liefst niemand naast me, liever een stukje extra lopen
-Afsluiten, omkijken en laten knipperen
-Ben ik op de fiets? Rijdt ik even langs de kade waar de GP meestal staat.
Ja, pfffff ik vind 'm ook zó gaaf!!
Haagse groeten
Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di mei 26, 2015 9:10
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Herkenbare punten, vooral die extra controle wanneer je de achterklep dicht doet terwijl de auto al op slot is
En waar ik nog steeds aan moet wennen: denk je de Punto kaarsrecht in het parkeervak gezet te hebben: nee dus!
Het boekenvak in het opbergvak is ook een leuke. Had telkens de papieren eruit wanneer ik de klep open deed.
En waar ik nog steeds aan moet wennen: denk je de Punto kaarsrecht in het parkeervak gezet te hebben: nee dus!
Het boekenvak in het opbergvak is ook een leuke. Had telkens de papieren eruit wanneer ik de klep open deed.
2006 Grande Punto Edizione Prima 1.4-8v
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Vieze punto. Dan ben ik geneigd om gelijk mijn auto te detailen.
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Ik weet niet of die van de ruitenwissers al is langs gekomen:
De ruitenwissers optillen en het zand van zowel de ruit als de wisser er met een doekje afvegen.
De spinnenwebben bij de spiegels verwijderen, (die krengen verstoppen zich altijd in de spiegel)
Controleren op vogelpoep en het direct verwijderen.
Controleren op beschadigingen en deukjes.
Dit doe ik trouwens bij alle auto's die ik heb/had hoor!
De ruitenwissers optillen en het zand van zowel de ruit als de wisser er met een doekje afvegen.
De spinnenwebben bij de spiegels verwijderen, (die krengen verstoppen zich altijd in de spiegel)
Controleren op vogelpoep en het direct verwijderen.
Controleren op beschadigingen en deukjes.
Dit doe ik trouwens bij alle auto's die ik heb/had hoor!
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
-
- Senior Stato
- Berichten: 650
- Lid geworden op: zo aug 07, 2011 13:27
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
spiegels ja... vandaag nog gedaan, haha
Laatst gewijzigd door Rudabroda op zo sep 13, 2015 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Reden: Onnodige quote verwijderd
2011 - 2014 Fiat Grande Punto'09 1.4 8v Edizione X Tricolore
Abarth Punto Evo '11 Grigio Campovolo
Abarth Punto Evo '11 Grigio Campovolo
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Ha mannen:
Komt me ook bekend voor, met die spiegels
- Parkeerplaatsje apart opzoeken, zonder direct auto's naast me, hoes (half formaat) over de GP trekken, want ik was twee weken in Frankrijk.
-Voor eerste rit scheutje olie erin gegoten, staat de kop minder lang droog. Daarna ff stukje snelweg.
Ik heb er nog een paar, kom ik nu niet op. Laterrrr,
Chris
Komt me ook bekend voor, met die spiegels
- Parkeerplaatsje apart opzoeken, zonder direct auto's naast me, hoes (half formaat) over de GP trekken, want ik was twee weken in Frankrijk.
-Voor eerste rit scheutje olie erin gegoten, staat de kop minder lang droog. Daarna ff stukje snelweg.
Ik heb er nog een paar, kom ik nu niet op. Laterrrr,
Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Heb ook wel een paar tikjes;
- Controleren op vogelpoep, vooral als ie net gepoetst is, alsof die vogels dat in de gaten hebben.
- Tweede keer dicht doen ookal is hij al dicht.
- In de stad vaak alle portieren controleren en hem daarna vanaf een afstandje alsnog nog een keer sluiten zoals hierboven.
- Extra rondje rijden om de auto op temperatuur te laten komen na een intensieve rit of om een betere ruimere parkeerplek of met wat nieuwere auto's ernaast. Sowieso Niet naast (rol)containers/parkeren
Zag een keer iemand heel associaal allemaal zooi op andermans auto zetten voordat ze het in zoon ondergrondse glas/papierbak deponeerde, dat gaat mij natuurlijk niet gebeurden met de Pevo
- Controleren op vogelpoep, vooral als ie net gepoetst is, alsof die vogels dat in de gaten hebben.
- Tweede keer dicht doen ookal is hij al dicht.
- In de stad vaak alle portieren controleren en hem daarna vanaf een afstandje alsnog nog een keer sluiten zoals hierboven.
- Extra rondje rijden om de auto op temperatuur te laten komen na een intensieve rit of om een betere ruimere parkeerplek of met wat nieuwere auto's ernaast. Sowieso Niet naast (rol)containers/parkeren
Zag een keer iemand heel associaal allemaal zooi op andermans auto zetten voordat ze het in zoon ondergrondse glas/papierbak deponeerde, dat gaat mij natuurlijk niet gebeurden met de Pevo
1.3 Mjet Punto Evo '10
Re: Welke 'tik' heb jij in/bij je punto?
Hallo, hier Den Haag,
Ja!! Zo bekend!! Niet naast "asokarren" gaan staan.
-Bij "langs de stoep aan de rechterkant" parkeren, rechter spiegel zó draaien dat je niet met je rechterachterband tegen de stoeprand aanrijdt, want velg kan beschadigen.
-Na een lange rit deur openen en ff luisteren hoe stil de 16 klepjes hun werk doen.
-Vogelshit(je) direct shampoo en water erover! Heb er zo'n handig flesje velgenreiniger mee gevuld.
Den Haag,
Chris
Ja!! Zo bekend!! Niet naast "asokarren" gaan staan.
-Bij "langs de stoep aan de rechterkant" parkeren, rechter spiegel zó draaien dat je niet met je rechterachterband tegen de stoeprand aanrijdt, want velg kan beschadigen.
-Na een lange rit deur openen en ff luisteren hoe stil de 16 klepjes hun werk doen.
-Vogelshit(je) direct shampoo en water erover! Heb er zo'n handig flesje velgenreiniger mee gevuld.
Den Haag,
Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned