Ruiten beslaan heel snel

Alles wat met Fiat te maken heeft.
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door noname87 »

Alles wat hier gezegd is, heb ik geprobeerd, maar het maakt gewoon niet uit. Als ik zelf in de auto zit (Alleen dus) en er komt een stortbui over de auto, beslaat de auto binnen 5 minuten. Het is ook niet goed voor een airco om hem een minuut aan te laten staan en vervolgens weer uit te zetten en na 5 minuten weer aan de zetten en zo de hele rit door.

Ik kan de verwarming hard op de voorruit laten blazen, met het gevolg dat ik dus op de vluchtstrook stil moet gaan staan, want ik zie dan dus echt niets meer en weggaan doet het niet, tenzij ik de airco gebruik.

Dan wordt er door iemand hier gezegd "Wees blij dat je airco hebt" Het enige waar ik mijn airco voor gebruik is om mijn beslagen ramen weg te krijgen. Dat ding staat verder nooit aan, ik rij altijd met mijn raam open. Dus als die airco er niet ingezeten had, had ik het ook niet zo'n probleem gevonden. Maar goed. Hij gaat langs de dealer, die vermoedt dat er wel wat aan de hand is.
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door Hellfire »

Ik herinner me iets uit een ander topic van een afvoerrubbertje ergens onder de voorruit die verstopt was... Hmm, eens kijken of ik dat terug kan vinden.

Edit: gevonden! @noname87 -- kan je eens kijken of de info in dat topic helpt?
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door tonyvandenbroek »

en de raam een klein stukje open zetten, scheelt ook altijd heel veel.
Afbeelding
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door Giovanni Tutore »

noname87 schreef:Dat ding staat verder nooit aan, ik rij altijd met mijn raam open.
Voorzitter :shock:
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door noname87 »

Ik heb het topic doorgelezen. Er staat een afspraak te wachten voor morgen bij de dealer. Dus de dealer kijkt er maar naar. Ik ben al vaker bij Fivan geweest en die wisten het nooit te vinden, nu ben ik bij een andere dealer sinds twee keer en dan hopen we nu dat hij het wél kan vinden. Mocht het na morgen nog niet opgelost zijn, dan ga ik zelf wel kijken naar die rubber slangetjes. Bedankt!
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door tonyvandenbroek »

Giovanni Tutore schreef:
noname87 schreef:Dat ding staat verder nooit aan, ik rij altijd met mijn raam open.
Voorzitter :shock:

Overheen gelezen.... :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
d'n verkopert
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: di jun 15, 2010 20:26

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door d'n verkopert »

Als je je airco gebruikt, komt er een soort laagje/aanslag aan de binnenkant van je ruiten te zitten, waardoor je ruiten eerder beslaan. Als de zomer voorbij is en de airco voor het koelen niet meer aan hoeft, kun je beter je ruiten even grondig reinigen/ontvetten, zodat je in de herfst niet constant met beslagen ruiten zit, waardoor de airco weer aan moet.....er weer een laagje/aanslag ontstaat.....enzovoort.

Blijft natuurlijk de mogelijkheid dat de recirculatieklep niet reageert op de schakelaar en gesloten blijft, waardoor er geen verse lucht binnen komt. Doordat je zit te ademen in de auto wordt het binnen steeds vochtiger en beslaan je ruiten; zeker bij nat weer!
Grande Punto Evo met.....u mag het zeggen!
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door noname87 »

Ik denk persoonlijk ook dat het inderdaad zoiets is dat er geen verse lucht binnenkomt. Als ik de kachel op een graad of 19-20 heb staan en je rijdt een uur, dan heb je toch wel het gevoel dat je je raampie een stukkie open moet doen... Maar we gaan het zien morgen.
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door puntoevo-ede »

Ramen regelmatig ontvetten met brand spiritus en droog vegen nooit last van beslagen ramen met airco aan of uit :roll:
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door noname87 »

Nah goed. In een ander topic heb ik dus al aangegeven dat ik wéér een lekkage heb en dat verklaart hoogstwaarschijnlijk die beslagen ramen.
Ik maak ze 1x in de maand helemaal schoon, dus daar ligt het echt niet aan.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door swans »

vochtvreters meenemen of een bak met kattebakkorrels (met of zonder kat maakt niet uit)
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door ElSjiepo »

Of een middagje de luchtontvochtiger erin zetten en daarna gewoon de airco op lage stand mee laten draaien, werkt bij mij al meer dan anderhalf jaar...
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door noname87 »

Ik moet toch nog terug voor een controle van de airco en dan ga ik dus weer vertellen dat ie weer beslaat. Ik snap de oplossingen als een vochtvanger in de auto zetten, best. Maar een auto van 19jaar oud had nergens last van. De auto van mijn ouders, bouwjaar 2003, heeft nergens last van en de mijne van bouwjaar 2007 beslaat bij elke druppel regen al zit ik er in! Het hoort niet en daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Dit gaat betekenen dat ik dus in de winter, met -10 gewoon met mijn airco aan moet gaan rijden, dat is toch van de zotte? Mijn vorige GP die besloog zelden, tenzij is nat in de auto stapte en dan was het zo weg... Deze blijft beslaan, of ik nou al in de auto zit of niet...
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door puntoevo-ede »

gewoon af en toe met een beetje brand spirutus met lauw warm water eerst boenen en dan schoon vegen met een droge doek
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Ruiten beslaan heel snel

Bericht door Dixie »

Ik heb dit vervelende fenomeen ook gehad bij mijn Fiat Bravo en VW golf (beide nieuw gekocht).
Mijn ervaring is dat je er zeer moeilijk van af komt.
Belangrijk is wel, dat je de airco minstens 1x per 2 weken moet laten werken, om verdere (dure) ellende te besparen (staat ook in het instructieboekje). Ook moet je de airco 5 min. voor het einde van de rit al uitzetten, om zo alle vloeistoffen terug te laten vloeien in z'n reservoir. Zo houdt je de airco in goede conditie.
Op het laatst reed altijd met een Gamma vochtvreter op de achterbank en wekelijks ving dat ong. 3 kopjes water op ! :oops:
Plaats reactie