Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Dave
Nuovo Arrivato
Berichten: 161
Lid geworden op: wo mei 26, 2010 21:27
Locatie: Stiphout

Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Dave »

Over een week kan ik mijn 1.3MTJ ophalen, ik ben er alleen nog niet uit qua verzekering.

Onze huidige 2e auto staat op mijn vrouw haar naam, en zij scoopte een "snorbrommer" die met ruim 50 door het rood knalde, maar toch mijn vrouw als schuldige wist aan te tonen.
So much voor die verzekering dus.....

Tijd voor iets nieuws op mijn naam dan maar.
De auto kost voor de korting 22.000 euro, dus dat is ongeveer het te verzekeren bedrag.

Bij Interpolis kan ik met zelfde korting (75%) maar dan met 0 schade vrije jaren een verzekring krijgen, kost me dan ongeveer 43 euro p/m.
Volledig gescheiden verzekeringen, dus geen kortingsprobleem bij aanrijding van de een enz.

Bij de dealer zelf kon ik de auto verzekeren voor rond de 40, maar zit er aan elk deukje, krasje enz. een eigen risico van 136 euro.

Nu las ik op dit forum dat iemand zelf een "MBR-Vrije-auto" korting had gevonden.....

Iemand adviezen of richtprijzen voor specifiek een Punto (want jep, ik ken Independer enz.) ?
Laatst gewijzigd door Dave op di aug 31, 2010 6:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding / Afbeelding
Gebruikersavatar
JB2
Senior Stato
Berichten: 582
Lid geworden op: zo jun 06, 2010 7:59
Locatie: Citroën C3 e-HDI/Rotterdam aan den Maas

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door JB2 »

Ik ben al jaren zeer tevreden verzekerd bij Simpliciter (verzekering voor Alfa, Lancia en FIAT, af te sluiten via de meeste dealers, of via de website www.simpliciter.nl ), waar je overigens geen eigen risico hebt, zolang je de schade maar laat herstellen bij de officiële dealer.
Voor de in bestelling staande 5-deurs Evo MultiJet wordt de premie (all risk, met ongeval inzittenden, no-claim beschermer, en een onbeperkt aantal kilometers) € 59,= per maand.
Ik heb de afgelopen jaren steeds overal rondgekeken voor een betere premie (ook bij de verzekeraar waar ik korting krijg via mijn werkgever, en ook via mijn bank en ook via de "doehetlekkerallemaalzelf verzekeraars"), maar het verschil was steeds maar een paar euro per maand (2-3 euro). Ik ben zo ontzettend tevreden over Simpliciter dat ik er graag die paar euro voor over heb.
JB2 (Joedelta): FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo, FIAT GP, FIAT GP, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto EVO, Citroën C3 1.6 e-HDI.
Afbeelding
Luud
Nuovo Arrivato
Berichten: 86
Lid geworden op: ma mei 31, 2010 10:42
Locatie: Bij Maastricht

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Luud »

Via mijn werkgever verzekerd bij Aliantz. Betaal 25 euro All Risk per maand, geen eigen risico, met ongeval inzittendeverzekering.
Verschil met Simpliciter was wel erg groot.
Fiat Grande Punto 1.3 multijet 2010 in Rock en Roll Bleu tot 23-02-15. Daarna Punto Lounge 1.3 multijet 2013 in Rock en Roll Bleu.
ElSjiepo
Junior Stato
Berichten: 452
Lid geworden op: di nov 25, 2008 10:47
Locatie: Heiloo

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door ElSjiepo »

Ik betaal geloof ik €37,- per maand aan verzekering bij Fortis. WA (all-risk zou me €100++ p/m kosten) en m'n auto is een GP Sport 1.4 16V (géén turbo), nieuwwaarde ook zo rond de 22.000 eu. Gezien m'n leeftijd (20) en 1 schadevrij jaar (inmiddels) een reeele premie (want ja, jonge mensen kunnen niet rijden, dus risicofactor, dus hoge premie), maar als je al iets ouder bent en een paar schadevrije jaren mee kunt nemen/aan kunt tonen etc, moet het wel een stuk goedkoper kunnen dunkt me.

Enige advies dat ik je kan geven: bel zoveel mogelijk verzekeringsmaatschappijen op, vraag offertes aan en kies uiteindelijk wat het best bij jou past.
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Sporting raymon »

mijn pa heeft goeie ervaringen met:

www.verzekeruzelf.nl
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Ernst »

Hallo,

Ik ben verzekerd bij Ridderpoort.. Dit is mijn eerste auto en nieuw gekocht dus ik betaalde op 20 jarige leeftijd 130 euro per maand.. Dat is natuurlijk een All-risk met bijna alles erop en eraan. Ik durf niet te zeggen wat ik nu betaal. ik geloof 100 euro per maand

Mvg,

Ernst
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door tonyvandenbroek »

Wat een bedragen.... :shock: Natuurlijk kan ik dit niet vergelijken met mijn All-risk verzekering. Rijd immers al 14 jaar schadevrij.
Momenteel zit ik op nog geen € 40,- p/mnd. Dit voor mijn GP sport 1.4 16v van 2006 met full options. (nieuwprijs: ong. 21500,-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Sunrise »

Wat een bedragen.... :shock: Natuurlijk kan ik dit niet vergelijken met mijn All-risk verzekering. Rijd immers al 10 jaar schadevrij.
Momenteel zit ik op nog geen € 45,- p/mnd. Dit voor mijn Abarth GP esseesse van 2009 met full options. (nieuwprijs: ong. 33000,-)
puntoevo-ede
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 21:20

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door puntoevo-ede »

Ben verzekerd bij http://www.denationaleautoverzekering.nl/
Is in mijn geval de goedkoopste
Jonny
Berichten: 3
Lid geworden op: di mei 11, 2010 12:50

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Jonny »

Ik heb mijn Evo verzekerd bij de BOVAG.
Betaal 330 euro per jaar inclusief inzittende verzekering.
Heb 0 euro eigen risico en 3 jaar nieuwwaarde dekking en word gerepareerd met nieuwe onderdelen.
Verzekeringsbedrag 20750 euro.

Mvg Jonny.
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Kars »

Mijn verzekering heb ik via mijn bank lopen en krijg zo "pakketkorting". Ik heb een WA/allrisk en betaal daar €433 per jaar voor (+/_ 37 per maand) incl inzittenden verzekering.
"Toevallig" kwam ik erachter dat mijn verzekerd bedrag veel te laag was en die fout vrijwel zeker komt door het computersysteem bij de bank(interpolis) die bij het invoeren van het kenteken en de daar aan gekoppelde gegevens blijkbaar niet goed verzorgd hebben??? Dat had ik wel gezien bij het nieuw invoeren van de gegevens door de bankmedewerkster en door de euforie van het de volgende dag kunnen ophalen van de nieuwe auto er verder geen aandacht meer aan besteedt. Maar het bleef toch in mijn achterhoofd rondspoken en afgelopen weekend er zelf nog eens naar gekeken en het kon gewoon niet kloppen. Dus online geprobeerd de gegevens aan te passen, maar dat kan wat betreft de nieuwwaarde niet door mij gedaan worden. Dat dan ik nog snappen om fraude tegen te gaan lijkt me zo.....
Vandaag dus weer naar de bank en het probleem/verschil laten zien met de rekening etc van de dealer erbij. Inmiddels is het verschil aangepast en dat scheelt me wel zo'n €3700 in mijn voordeel aan nieuwwaarde. Stel dat ik gister de auto total-loss had gereden :( :( :( dan had ik op basis van de polis er al bijna €4000,00 op verloren.......
Dus even een waarschuwing voor jullie allemaal, klopt het in de polis opgegeven verzekerd bedrag met wat je er voor betaald hebt. Kijk dit goed na!!!
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Kars »

Nog even een aanvulling op mijn vorig bericht, als ik de nieuwprijs zo bekijk heeft de verzekering-gever de prijs van een nieuwe Grande Punto Actual gebruikt ipv de 1.3 Grande Punto Evo die ik heb. En daar zit nogal een verschil in.....
Niets ten nadele van de Actual, maar doet mijn portemonnaie wel tekort mocht ik aanspraak willen maken op een eventuele uitkering.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door RaydeJee »

Kars schreef:Nog even een aanvulling op mijn vorig bericht, als ik de nieuwprijs zo bekijk heeft de verzekering-gever de prijs van een nieuwe Grande Punto Actual gebruikt ipv de 1.3 Grande Punto Evo die ik heb. En daar zit nogal een verschil in.....
Niets ten nadele van de Actual, maar doet mijn portemonnaie wel tekort mocht ik aanspraak willen maken op een eventuele uitkering.
Yep, let hierop. Verschillende maatschappijen hanteren verschillende prijzen. Zo verzekerd Centraal Beheer alleen de kale catalogusprijs. De rest vul je dan aan onder de noemer accessoires.
Overigens als het niet bevalt kun je gewoon opzeggen en je elders verzekeren. Opzegtermijn is maximaal 1 maand. :wink:
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door Kars »

RaydeJee schreef:
Kars schreef:Nog even een aanvulling op mijn vorig bericht, als ik de nieuwprijs zo bekijk heeft de verzekering-gever de prijs van een nieuwe Grande Punto Actual gebruikt ipv de 1.3 Grande Punto Evo die ik heb. En daar zit nogal een verschil in.....
Niets ten nadele van de Actual, maar doet mijn portemonnaie wel tekort mocht ik aanspraak willen maken op een eventuele uitkering.
Yep, let hierop. Verschillende maatschappijen hanteren verschillende prijzen. Zo verzekerd Centraal Beheer alleen de kale catalogusprijs. De rest vul je dan aan onder de noemer accessoires.
Overigens als het niet bevalt kun je gewoon opzeggen en je elders verzekeren. Opzegtermijn is maximaal 1 maand. :wink:
Los daarvan vind ik het vreemd dat bij het invoeren van de gegevens voor een nieuwe verzekering je het kenteken en meldcode moet opgeven en dat er dan bij de verzekeringsmaatschappij een "heel andere" auto uit komt rollen. Bij het RDW wordt dat toch centraal geregeld en gaan de verzekeringsmaatschappijen uit van die gegevens bij het RDW? Daar ga ik van uit tenminste.....
En als ik de site van het RDW raadpleeg http://www.rdw.nl dan staat mijn pevo als een grande punto geregistreerd en dat is eigenlijk maar een halve waarheid....
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Welke verzekering is handig ? [MTJ1.3]

Bericht door RaydeJee »

Ja dat volg ik ook niet. Ik heb ook geen idee hoe de RDW aan die gegevens komt. Op mijn kenteken staat op de site van de RDW een catalogusprijs van €17041,-. Dat klopt ook niet, basisprijs Evo is €15395 en de mijne was zonder korting bijna €17900,-.
Plaats reactie