7 jaar garantie...

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

7 jaar garantie...

Bericht door Odelot »

Tegenwoordig kun je de garantie uitbreiden naar 7 jaar bij fiat. Vorig jaar was dat nog 5 jaar.
Ik denk dat ze dit doen omdat bijv. Kia ook 7 jaar garantie geeft.

Hoe denken jullie hier over? Ik heb de voorwaarden door zitten lezen. Die kloppen overigens niet, want daar staat nog 5 jaar in ipv 7.
De voorwaarden zijn overigens wel goed. Alleen moet je binnen 2 jaar en max. 60.000 km de garantie verlengen.

Het probleem is dat ik niet verwacht de evo 7 jaar te houden. Maar je weet nooit wat de toekomst brengt, met de huidige economische situatie. Mocht je hem toch langer houden dan de bedoeling was is het wel lekker om niet voor onverwachte kosten te komen staan.
Ook bij inruil zal het wel schelen, want de garantie is gewoon overdraagbaar. Aan de andere kant is rond de 1350 euro wel een behoorlijk bedrag, maar weggezet tegen 7 jaar zorgeloos rijden valt het wel weer mee.

Is er hier iemand die dit al heeft, en zouden jullie het overwegen?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door Wesley Abarth »

Voor de autorijder die lang dezelfde auto blijft rijden absoluut een goede optie, ikzelf wissel nogal snel dus voor mezelf is dit niet echt noodzakelijk.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door Thegroov »

De 7 jaar garantie bij kia heeft heeeeel wat haken en ogen. Zo ben je verplicht alle beurten exact op tijd te doen, anders ben je je garantie kwijt. Beurten om de 15.000 km, die bij kia zelf belachelijk duur zijn. Ook heb je maar op bepaalde onderdelen 7 jaar garantie. Eerst was er zelfs de verplichting om de beurten bij kia zelf uit te laten voeren. Maar dat mag wettelijk niet meer, die verplichting. De beurten lijken niet zo duur, maar er komt nog van alles bij aan pollenfilters, brandstoffilter, remvloeistof, koelvloeistof, spanrollen, kleppen stellen en wat ze dan ook kunnen verzinnen. Als je de dealers wijst op de vaste prijzen die bij de aanschaf bekend waren, dan is het: "ja, dat zijn de prijzen van vorig jaar, die gelden allang niet meer...."
Voor ik bij de pevo zou tekenen voor 7 jaar garantie, dan zou ik echt het hele contract doorworstelen om de voorwaarden te checken. Als het niet te veel kost en de voorwaarden normaal zijn, dan zou ik het zeker overwegen.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door Sunrise »

...als je van plan bent langer in de auto te blijven rijden lijkt het mij wel een goede optie om voor 7 jaar garantie te kunnen aanschaffen (afhankelijk van de voorwaarden natuurlijk). Heb het zelf tot nu toe altijd wel gedaan, al bleek achteraf dat de auto sneller ingeruild was dan verwacht :roll: .

Bij de AGP was het echter niet mogelijk, anders had ik dat ook gedaan. Het is niet dat ik verwacht snel problemen te krijgen, maarruh het geeft je wel een stuk rust als je weet dat je auto zoveel jaar garantie heeft :wink:
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door tnx »

ik ga denk voor 2 jaar extra want ik vind 1350 euro nog wel heel veel geld :?
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
Frank1986
Junior Stato
Berichten: 261
Lid geworden op: za jan 01, 2011 14:31
Locatie: Sappemeer(groningen)

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door Frank1986 »

tnx schreef:ik ga denk voor 2 jaar extra want ik vind 1350 euro nog wel heel veel geld :?
Is dag veel goedkoper ?
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door paco »

mijn vader heeft een Kia Carens met 7 jaar garantie ,maar let wel op want de garantie van 7 jaar is alleen op de motor en versnellingsbak ! Remmen ,veren ,schokbrekers ,hoezen ,lagers en draagarmen enz enz vallen allemaal onder de norm gebruik's slijtage ! En zoals hier boven al beschreven ,de beurten met hun onnodige werkzaamheden,zoals ik lees het stellen van kleppen op een blok met zelf stelende kleppen ??? Maar goed kia is geen FIAT natuurlijk :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door tnx »

Frank1986 schreef:
tnx schreef:ik ga denk voor 2 jaar extra want ik vind 1350 euro nog wel heel veel geld :?
Is dag veel goedkoper ?
Rond de €500 ~]
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door jpkramer »

1 jaar: € 255
2 jaar: € 493
3 jaar: € 758
4 jaar: € 1.056
5 jaar: € 1.391
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door Thegroov »

jpkramer schreef:1 jaar: € 255
2 jaar: € 493
3 jaar: € 758
4 jaar: € 1.056
5 jaar: € 1.391
Dat maakt het toch wel reëel, ca. € 250,- per jaar, alleen extra voor het 7e jaar, maar dan is het risico op storing ook weer groter.
Ook dit keer weer denk ik, ik doe 10 jaar met deze auto, maar gemiddeld kom ik op 3 jaar uit, dus denk ik dat ik het bij 2 of 3 jaar extra hou. Gelukkig kan ik nog bijna 2 jaar nadenken voor ik oef te beslissen. Ik denk dat het storingverloop in de eerste 2 jaar uiteindelijk bepaalt wat ik doe. Veel klachten, lange garantie kopen....
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door alfawiel »

Met belangstelling ook even gekeken naar de voorwaarden.

Aangezien ik een van de vele dieselrijders ben, me even gefocust op de diesel variant.
Het blijkt dat net de dure storingsgevoelige zaken zoals het DPF filter en de EGR klep zijn uitgesloten van de garantie.

Nadeel vind ik ook dat je alleen het bedrag contant kunt afrekenen als je de verlengde garantie afsluit bij aankoop.
Doe je dit tijdens de 2 jaar fabrieksgarantie kun je alleen in maandelijkse termijnen betalen, waardoor je dus een stuk duurder uit bent (zie brochure op fiat site)

Overdraagbaar, alleen bij verkoop aan een particulier.Anders eindigt het contract(hoe zit dit bij inruil, dealer is geen particulier)
Restitutie bij diefstal of total loss. echter alleen als er in de loop van verzekering geen schade is vergoed,
Bij vergoede schade tijdens de looptijd geen restitutie.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door Jarre »

dan koop ik het beter niet op mijn diesel, want van zodra je aanpassingen doet aan bv. ophanging zullen de cardanassen, hoezen en allles wat ermee in verbinding staat ook niet onder de garantie vallen zeker
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door Odelot »

Zitten dus ook wel nadelen aan. Belachelijk dat je het alleen in termijnen kunt betalen trouwens :s

Als je dus de auto total loss rijdt na 3 jaar, dan krijg je een nieuwe auto, maar kun je nog 4 jaar de garantie betalen voor de total loss gereden auto?

Ik zal de dealer is mailen, want vind dit wel erg vaag. Ook voor wat betreft die inruil. Maar ik zou ook wachten tot de 2 jaar, of 60K km. Misschien heb ik m dan niet eens meer.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door alfawiel »

Jarre schreef:dan koop ik het beter niet op mijn diesel, want van zodra je aanpassingen doet aan bv. ophanging zullen de cardanassen, hoezen en allles wat ermee in verbinding staat ook niet onder de garantie vallen zeker
Ik weet niet of dit in België ook kan, dit is n.l. een verzekering die je via de Nederlandse importeur afsluit.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: 7 jaar garantie...

Bericht door paco »

vind trouwens het bedrag per jaar reuze meevallen hoor ,je hoeft in de looptijd maar 1x echt pech met je auto te hebben en je hebt je premie er zo uit ! wat is nou tegenwoordig 1000,00 euro in de garage ? Als de voorwaarde beter zijn als bv kia ,dan zou ik het zeker doen . Je moet alleen proberen een inschatting te maken hoe lang je ongeveer in je gp wil blijven rijden .
Afbeelding
Plaats reactie