Aanbieding prijs onderhandelbaar?

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Aanbieding prijs onderhandelbaar?

Bericht door Dino »

OK,

We zijn inmiddels bij een dealer geweest. We hebben een proefrit gemaakt, auto bevalt prima.
Ik had nog nooit in een Punto gereden en hij was beter dan ik verwacht had. Echt heel fijn.
Ik ben er nog niet helemaal uit of een diesel, als de MRB straks weer gewoon betaald moet worden, voor ons nog steeds de voordeligste optie is. Maar het is, voor een C02 zuinige motor, wel de fijnste uit het gamma dus zelfs als het rekensommetje brandstof vs MRB net niet op of onder 0 uitkomt willen we hem graag hebben.

Dan de aanbieding. De dealer is een van de grote aanbieders die op internet adverteert met "voorraad" Punti met een flinke korting op de catalogusprijs. In de showroom is daar weinig van terug te zien, de prijzen zijn daar allemaal fiks hoger. Het verhaal van die 3000 euro korting is ook vrij vaag, het is "eigenlijk een beetje anders", een rekensommetje en een verhaal over inruil, en dan iets met 250 euro verschil er weer bij.
Ik begreep er niet veel van eerlijk gezegd. En wij willen niets inruilen.
De auto van de aanbieding was een Punto easy met easy-plus pakket en cool en blue.
Maar wij hadden, in plaats van cool en blue, liever zijairbags (die niet meer standaard zijn) en ESP.
Daar is een offerte voor gemaakt en de offerte van de aanbieding is ook uitgeprint.
Tijdens het praten over de kosten en het maken van de offerte zat de verkoper te spieken op een A4tje wat onder zijn buro-onderlegger lag en wat wij blijkbaar niet mochten zien. Ook draaide hij af en toe het beeldscherm naar ons toe, zodat wij mee konden kijken maar ook af en toe weer weg, zodat we weer niet mee konden kijken.
Op gegeven moment liep hij ook weg om wat aan zijn baas te vragen, waarschijnlijk de korting die hij mocht geven.

De offertes die we kregen voor de voorraad easy met easyplus en cool en blue kwam overeen met de aanbieding van het internet, toch de 3000 korting eraf.
Maar de korting op de punto die naar onze wensen gemaakt zou worden was, naar verhouding, erg mager Wij waren niet overtuigd en hebben afgesproken dan we er even over zouden denken, zij bellen ons volgende week terug.

Al met al vond ik het maar een onduidelijk gebeuren. Een beetje meer transparantie zou ik prettiger gevonden hebben. En we gingen naar huis met iets waar we weinig aan hadden: een goede prijs voor een auto die eigenlijk niet willen, en een onaantrekkelijk aanbod voor de auto die we wel willen.

Bij thuiskomst heb ik een internetaanbieder gebeld, die er prat op ging de laagste "netto netto" prijzen te bieden. Die zou mij nog gaan mailen met een voorstel. Vervolgens heb ik de plaatselijke Fiat dealer ook nog maar even gebeld, verteld dat we een proefrit gemaakt hadden en dat we een offerte hadden die we te duur vonden. Hij ging daar gelijk heel erg fors onderzitten, voor exact dezelfde auto, inclusief aflevering etc. Dus als daar niets meer tussenkomt dan zal dat hem wel worden...
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Aanbieding prijs onderhandelbaar?

Bericht door BartCCC »

Zo zie je maar dat wat rondbellen e.d. altijd loont! Zeker in dit geval waar elke aanbieder je hetzelfde product verkoopt en je dus 1 op 1 kunt vergelijken. Hopelijk kom je thuis met een mooie deal :)
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Aanbieding prijs onderhandelbaar?

Bericht door tonyvandenbroek »

Shoppen loont altijd. Ik heb met de inruil van een Peug 307SW full options van 2003, heel goed kunnen shoppen.
HDMG bood 3000 MINDER dan waar ik toendertijd mijn eerste GP kocht. 3000 euro is een hele hoop geld voor de meeste en voor mij trouwens ook.
Afbeelding
Plaats reactie