wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Alles wat met Fiat te maken heeft.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door paco »

Vroeg me af waarom we hier allemaal gevallen zijn voor de GP of Evo ,is het zijn uiterlijk van binnen of van buiten of is het precies de juiste motor die de doorslag gaf ? Of natuurlijk tal van andere dingen die voor jou de doorslag gaf om voor Fiat te kiezen !


Ik zelf was op zoek naar een wat kleinere voordelige auto ,maar mij voorkeur gaat uit naar grote complete auto's ! Ik kon dit eigenlijk niet zo makkelijk vinden in een wat kleinere auto . Ik had wel voorkeur voor Italiaans vanwege hun eigen steil en afwerking ! Ben een tijdje aan het zoeken geweest en elke keer kwam ik thuis met een gevoel dat ik me ford mondeo met alles er op en er aan niet zou inruilen voor een klein kaal autootje :( Tot dat ik tegen de GP aanliep en meteen tegen mijn vrouw zij .....dit gaat hem worden . Vond hem meteen mooi van buiten en toen ik er in ging zitten werd ik al snel overtuigt dat dit hem moest worden :-] Na de proefrit was die dan ook meteen verkocht ! Ben dus echt gevallen voor het uiterlijk en de compleetheid van de uitvoering die ik heb . Samen gevat ,een zeer tevreden en blije GP rijder ~~
Afbeelding
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door hbassen »

Ik ben gevallen voor de GP, om de neus en omdat je veel auto hebt voor een redelijk bedrag.
Ik had ook al wat Punto ervaring. ik heb elk type Punto voor de GP gereden. Op een gegeven ogenblik heb ik een Stilo Abarth gekocht met alles erop en er aan. incl schakelen aan het stuur. Dit was en is nog steeds een van mijn favoriete auto's, maar hij luste wel een slokje. Ik ging verhuizen verder bij mijn werk vandaan en dat heeft mij doen besluiten om te kijken naar een GP. Ik heb toen een hele mooie blauwe GP 1.4 16v sportsound plus gevonden. daar heb ik enkle jaren met veel plezier in gereden al had deze wel enkele kleine storinkjes welk mijn plezier een beetje verminderde. Het luchtrooster op het dashboard schoot steeds los als de kachel op warm stond (er was al 4 keer een nieuwe in gezet) en het slot van de achterklep ging steeds stuk. Ik was er wel een beetje klaar mee en ging opzoek naar een andere auto. Het moest een Alfa Mito worden, dit vind ik nog steeds een briljante auto. Ik naar de plaatselijke dealer om te gaan kijken, waren ze net een week alfa dealer af en dus stond er geen Mito meer. Ik draai me om en ben op slag verliefd op mijn huidige GP. een GP Racing 1.4 16v in het zwart met 17 inch licht metaal. de deal was snel gemaakt. En tot op heden geniet ik nog steeds van mijn zwarte GP, al heeft ze soms wel eens kuren.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Wesley Abarth »

Het strakke kontje en de volle voorgevel. -]
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Bennink »

Om twee redenen: Voor de euro's en vanwege de GPC! Ik reed naar alle tevredenheid een Honda Insight, maar wilde nóg goedkoper rijden. Daarna was er eigenlijk geen twijfel tussen auto's uit deze klasse: dat moest natuurlijk een Punto worden, vanwege de Grande Punto Club ;-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Rik »

Vroeger wilde ik altijd een Honda CRX, omdat daar altijd zo'n gaaf geluid uit kwam :mrgreen:
Uiteindelijk werd ik mij bewust dat ik beter een wat nieuwere auto kon gaan kopen, die ook wat zuiniger en betrouwbaarder was.
Mijn vader rijdt al 27 jaar bij Fiat en is nog nooit ontevreden geweest, dus ik ging met hem naar Tiems en Nijboer in Emmeloord, ik zag een leuke T-Jet staan, maar die was ver boven m'n budget, tot ik iets verderop een bordeauxrode 1.4 8v zag staan, toen was ik meteen verkocht (en de auto ook -] )
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Jarnoootje »

Ik had geen, of eigenlijk nauwelijks keuze.
Mijn werkgever heeft een goede deal gesloten met Athlon Car lease waardoor ze 'goedkoop' de Punto Evo konden leasen. In eerste instantie had ik vrije keuze in auto's in het B-segment en was ik eigenlijk gegaan voor de Opel Corsa. Deze heb ik eerder gereden en beviel mij uitermate goed.

Echter werd mijn vorige auto eerder terug geroepen door de toenmalige leasemaatschappij. Er zaten namelijk 4 nieuwe banden aan te komen en de distributieriem moest ook vervangen worden.
Toevallig was er net een werknemer ontslagen waarvoor al wel een Evo besteld was, deze heb ik dus gekregen.

Zelf had ik, als het de evo zou worden, voor dezelfde opties gekozen. Alleen zou ik graag of het schuif/kantel dag gehad hebben of elektrische ramen achter.

Mocht ik over anderhalf jaar weer een nieuwe zuinige auto uit mogen kiezen, wordt het (mits het uiterlijk mooi blijft) zeker weer een Punto. Ben enorm tevreden!
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door scoop »

De GP is er in 2007 gekomen omdat het destijds de enige in zijn segment was met 6 versnellingen. Mijn eerste (en voorlopig laatste) ervaring met VAG was dermate triest dat het mijn vooroordelen over Italiaanse auto's deed vergeten. De GP was en is de meest complete auto met m.i. de fijnste rijeigenschappen in zijn segment. Daarnaast ook de meest elegante looks. Daarom is de volgende ook alweer besteld. :)
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door rondejong »

Vroeger hadden mijn ouders twee keer een Fiat, eerst de 128 en vervolgens de 131. In die laatste heb ik mijn eerste kilometers als officieel rijbewijshouder gemaakt. Vervolgens kocht ik zelf ook ooit een Fiat Uno, welke helaas gestolen werd. Daarna is er een tijd geen italiaanse auto in beeld geweest, totdat ik eind 2010 begon te denken aan vervanging van mijn oude Opel Astra. Daarbij was ik eigenlijk op zoek naar een leuk belastingvrij autootje en kwam een nieuwe Fiat Panda om de hoek kijken als mogelijke kandidaat. Voor het aantal kilometers wat ik toen jaarlijks maakte (lees: weinig en voornamelijk stadsverkeer), leek me dat best wel een geinig autootje. Maar gedurende 2011 leek het er steeds meer op dat ik ging samenwonen en dan zou ik wel elke dag met de auto naar mijn werk moeten, wat een enkele reis van 30 km is. Afijn, het samenwonen werd een feit en hoewel de Astra prima reed, was het ding al 15 jaar oud en had al ruim 250.000 km achter de rug. Met de Panda in mijn achterhoofd, ben ik toch wat verder gaan kijken binnen het italiaanse segment, waarbij de GP en de Alfa 147 hoog op de lijst stonden. Uiteindelijk liep ik tegen een mooie GP aan, welke voldeed aan wat ik wilde, dus de beslissing was toen snel genomen. En nog geen spijt, hoewel ik eigenlijk voor een T-Jet wilde gaan, maar dat was budgettair te hoog gegrepen. Maar wat niet is, kan nog komen, he.
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
Gebruikersavatar
ddj
Senior Stato
Berichten: 792
Lid geworden op: za mar 12, 2011 18:44
Locatie: Elburg

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door ddj »

Ik heb alle type punto's al gereden en was al wel gecharmeerd van de GP. En op een dag had ik een uitnodiging van m'n dealer ze hadden de tent verbouwd en dus een open dag voor klanten. Ik was er wat aan het rond neuzen toen er een blauwe GP ingeruild werd met super complete uitrusting en ik denk bij me eigen dat word hem maar ben weer naar huis gegaan om er even over na tedenken. Smiddags toch weer terug voor een proefrit en dat beviel mij zo dusdanig goed, dat ik hem de zelfde middag m'n punto MK2 er op heb ingeruild en de GP dus gekocht was door mij
GP Edizione Prima Afbeelding
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Madhouse »

Wesley Abarth schreef:Het strakke kontje en de volle voorgevel. -]
En kaal en nat blijft ze het mooiste -]
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Giordino »

Was op zoek naar een mooie leuke en wat sportieve eerste eigen auto.
VAG hoefde ik niet (vanwege heel veel vooroordelen die stiekem nog kloppen ook) Vond de zoekzoekie swiffer wel leuk maar interrieur was echt bagger, toen kwam ik een foto op internet tegen van een GP sport en was gelijk verkocht ik moest en zou ook zo'n mooie GP hebben.
Na lang zoeken eindelijk een mooi exemplaar gevonden met juiste km / prijs verhouding, wezen kijken en alles toen was het voor mij al duidelijk dat het hem zou worden.
En nog geen moment spijt gehad van mij keuze -]
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
Madhouse
Membre D'Oro
Berichten: 1889
Lid geworden op: do sep 15, 2011 19:08
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Madhouse »

Nu ff serieus: Mijn eerste Punto was een mk2b sporting (1.4 16v met 6 versnellingen) en daar heb ik 3 jaar probleemloos in rond gestuurd, helaas moest ik deze verkopen toendertijd omdat ik een andere baan kreeg en daar een lease auto bij nodig had. Ik mocht helaas alleen vanauit de VAG groep leasen dus dat heb ik de afgelopen 5 jaar gedaan. Inmiddels sinds 1 oktober 2011 heb ik een andere baan (overgenomen bij het bedrijf wat mij al inhuurde via het andere bedrijf) en moest ik weer een eigen auto kopen, ik dacht eigenlijk gelijk aan weer een Punto. Na avonden lang rond te hebben gehangen op diversen auto site's om te kijken wat er naast Fiat nog meer bestond bleven er 3 modellen over (C3, Fiesta en de Punto Evo). Na diversen dealer bezoekjes, proefritjes en offertes was wel duidelijk dat ik met een Evo het goedkoopste en tevens het beste (meeste luxe voor je geld) af zou zijn, daarbij roest oude liefde dus ook echt niet blijkt :wink:
Beheerder van het GPC forum.

Ik adverteer op http://www.hifi-markt.nl, jij ook?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door tonyvandenbroek »

Mijn besluit:


De 1.4 16v Sport starjet was mijn eerste Fiat. Deze heb ik in 2006 gekocht. Als één van de eerste serie sports in NL. Ik had hiervoor een Peugeot 307 SW waar ik een grote hekel aan had. Te veel storing en ze konden deze niet oplossen. Dat voor een auto van ruim 25.000 euro. Ik ben toen gaan shoppen op de boulevards hier in de regio. Allerlei merken bekeken en in proef gereden. Maar we konden het eigenlijk nergens eens worden met de peugeot.
De moed maar opgegeven en het me allemaal even laten bezinken. Een paar dagen later viel er een folder van Fiat in de brievenbus. Daar stond een rode Sport op afgebeeld, en ik had zoiets van....nou, das een mooi Fiatje! Dus op naar de dealer in Helmond. Gekeken werd er voor een Sportsound +. Lekker veel opties en 16" velgen. Prijs stond me ook aan, dus praten met de verkopers aldaar. Al snel stond ik weer buiten, wat een bedroevend bedrag kreeg ik voor mijn 307SW (was 3 jaar). Dus weer denken, en waar zitten nog meer Fiat dealers in de buurt. Roermond, tikje verder, maar goed te doen. Dus de dag erna naar Limburg. Daar konden we het snel eens worden met inruil. Alleen was nu het probleem dat ik zoveel terug kreeg dat ik bijna geld bij kreeg bij de GP. Dus zijn we voor de SPORT gegaan en hebben een klein bedrag moeten bij leggen.

De zwarte GP sport heb ik ruim 5 jaar gehad en heb er veel plezier mee gehad. Goed jullie weten dat DIE auto mijn leven totaal veranderd heeft, en nu nog steeds miet trots de GPC beheer met een groep mensen. Reden voor de witte GP...tja meer power, een witte, en een Skydome. Net zoals de Panda alleen heeft die wat minder PK!
Afbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door paco »

Leuk om al die beweegredenen te lezen van iedereen ,en ook zo lekker uiteenlopend !
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Sunrise »

Na verschillende auto's gereden te hebben, begonnen in Italië met een Lancia Y (mede doordat m'n vader altijd Fiat heeft gereden: 500, 600, 126, 128, ritmo, tipo, brava).

Deze na 8 jaar & ruim 200.000km ingeruild doordat Fiat met Kerst 2005 met de introductie kwam van de Grande Punto.

Dus besteld en geleverd op 28 Febr. 2006 en naar volle tevredenheid gereden. Echter besloot Abarth om terug te keren... Dit betekende "helaas" een proefrit & bleek financieël haalbaar, dus de Fiat Grande Punto ingeruild voor een Abarth Grande Punto.

Tot op heden dus nog steeds geen spijt van de GP's -]
Plaats reactie