wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Alles wat met Fiat te maken heeft.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door swans »

na eerst 3 jaar in de Lancia Delta TD gereden te hebben, zat er toch het een en ander groot onderhoud aan te komen! Nu was het zo dat ik via via hoorde dat er bij de dealer hier in de buurt een MK2 HGT binnenkwam (geel) Daar eens wezen kijken en gevraagd op wat deze was ingeruild. Op een Grande Punto t-jet was het antwoord. Goh, das een mooi model, vanaf hoeveel euro is die eral? Heb uiteindelijk nooit in de HGT gereden en na wat onderhandelen over de prijs van de t-jet mezelf een mooi t-jet racing op de kop getikt ~~
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Ivo Herijgers
Senior Stato
Berichten: 515
Lid geworden op: za jul 02, 2011 13:11

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Ivo Herijgers »

Wij hebben in 2008 een nieuwe Panda aangeschaft in Geldrop. Natuurlijk kom je voor de servicebeurtjes regelmatig bij de dealer. Ik zei toen ook nog een keer gekscherend tegen de verkoopster: 'Ja, en dan komen we ook nog een keer terug om de Astra in te ruilen voor een Bravo'. Nou, de Bravo is het niet geworden zoals jullie weten.

De Astra beviel goed, maar schadelijk en met 160k begon het echte onderhoud ook te komen. Verder hadden we de ruimte niet echt meer nodig (wagon). Verder wilde ik enkele accesoires hebben die ik op de Astra miste... Het budget liet een goed aangeklede Evo toe, waar ik inmiddels ruim 17000 km mee gereden heb.

Een echt Fiat kamp dus in huize Herijgers. Overigens geen vreemd merk, mijn opa heeft wat Fiatjes versleten :500's ,127, Uno. Ikzelf had eigenlijk gezworen nooit meer Fiat te rijden, na mijn technische malaise met een Uno uit '91... Overigens ben ik niet merktrouw, het is uiteindelijk net wat je mooi vind en het beste bij je portomonee past!
1.3 Multijet Dynamic 5drs:Acid Jazz Blue, Dynamic+, Cool & Blue, TomTom, pook en stuur leder, privacyglass, 208 velgen, arm- en electrische lendesteun, chromen spiegels
Afbeelding
joeneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jan 31, 2012 23:33

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door joeneke »

Om maar een wat ouder topic omhoog te schoppen ( omdat het toch wel lekker en leuk leest die verhalen waarom fiat, hier mijn stukje.

Mijn pa kocht ooit eens een fiat tipo digital en had daar zoveel problemen mee. elke 3 maanden stond dat ding bij de monteur voor een ditje en een datje. Ik was zelf een jaar of 8 toen dit alles begon en hij is uiteindelijk weg gemoeten omdat we een zwaar ongeluk kregen toen ik 14 was. We hadden een frontale aanrijding met een pizza delivery guy bij ons in de straat die dacht de bocht wel te halen met een behoorlijke 80 km/uur.
Ik heb toen gezworen nooit maar dan ook nooit een fiat voor mezelf te kopen( mede door de problemen ), dat mijn pa niet de enige in mijn directe omgeving was met diezelfde bevindingen en door de gebrekkige crashtest. De fiat was echt een paraplu en de peugeot van de pizza boy had nagenoeg niets!

Maar omdat m'n vorige auto teveel zoop door zijn 2.3 blok en het verdomd geyle uiterlijk van de GP, me toch maar eens hier geregistreed en mezelf ingelezen. Bij elk merk zijn er problemen natuurlijk maar zoals Tony zei, bij de standaard uitrusting van een fiat hoort nu eenmaal een schroevendraaier en ducktape | heerlijk |.
Mijn grote hobby is wielrennen en ook dat is een italiaan(se) en moet zeggen ze bevalt prima !
Ze is niet het lichtst maar ze heeft wel karakter en de mooiste uitstraling :)

Al met al, de gok gewaagd om naast een italiaans racemonster(tje) met 2 wielen er ook één te hebben met 4.
Tot nu toe, job we'll done !
Gebruikersavatar
Junkie_AKA_TTJ
Senior Stato
Berichten: 667
Lid geworden op: za mei 26, 2012 19:44
Locatie: Nieuwveen
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Junkie_AKA_TTJ »

eummm, mijn toemalige auto moest toen op dat moment echt snel weg want er zaten veel kleine mankementjes aan te komen,
wilde vooral een zeer zuinige auto met weinig km's, dat binnen mn budget viel, maar wel een sportief uiterlijk had..

en na heel lang zoeken via inet etc etc kwam ik ng maar op 2 auto's uit..

-Fiat Grande Punto 1.2 8V (12-2008) met 15700km
-Volkswagen Lupo 1.0? (dacht ik) uit (06-2007) met 45000km

de Punto was 500euro duurder dan de Lupo.

de Lupo had eerst voorkeur omdat ie leuk verlaagd was en een setje mooie wielen er al onder had..
alleen vond ik t interieur (op foto's) echt totaal niks..

de GP was de eerste auto waar ik voor ging kijken..
zat ook t dichtste bij me.. De Lupo was een dikke anderhalf uur rijden..

Nou en na t zien in de showroom, testritje mee gemaakt te hebben, (ruim en mooi interieur)
was ik gelijk al verkocht!! (de Lupo ben ik niet eens meer naar gaan kijken!!) haha :mrgreen:
Afbeelding
GP 2008 1.2 8V

-Powerbox 75PK
-Eibach Sportline
-17inch Black/Redlip (breedte-set)
-Poliset Backspoiler Special Edition
-Red/Smoke-LED's
-DTM-Demper
-Booskijkers Stile-Italia.net
-Middenarmsteun
Gebruikersavatar
Schultz
Junior Stato
Berichten: 301
Lid geworden op: zo mar 25, 2012 10:05
Locatie: Budel

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Schultz »

Ik ging naar de plaatselijke dealer voor mijn allereerste auto te gaan kopen.
Ik was 18 jaar, net 2 weken mijn rijbewijs en moest en zou een auto hebben.

Een hoop auto's gezien waaronder 206'jes golfjes, polotjes. maar allemaal vond ik et ''chappie auto's''. En zowieso, iedereen had er een. :S
Toen kwam de dealer met het volgende aanrijden.

Een Fiat Punto MK1 1.1i ''Abarth Style''
Helaas geen echte abarth. :S Maar wel de bodykit + velgen! :D

Hij was niet snel, maar aangezien iedereen mij deed aanraden om een ''zuinige'' auto te kopen. heb ik em dan toch maar gekocht. :)
(achteraf spijt van)

Toch het een en ander aan gaan knutselen en uiteindelijk stond de grijze bella er zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas wel een fikse deuk gereden in de kofferbak ivm een paaltje. :'(

3 jaar lang rond gereden in deze auto, en CONSTANT problemen mee gehad. Alles bij elkaar voor 4000 euro schade aan gehad.
Na 3 jaar was ik er helemaal klaar mee, had ik 100.000x gezegt nooit geen fiat meer te gaan kopen, en was ik opzoek naar een grotere en luxere auto.

Toen kwam ik de GP tegen..... -]

Maaaaaaanden gezocht naar een GP in mijn budget, (niet makkelijk voor iemand van 20 jaar. :S )
Maar toen kwam ik em dan toch tegen. :) (ik was inmiddels 21)
Een Grande punto 1.4 8v, in mijn budget, en maar 37.000 op de teller. .)

1,5 uur rijden voor een proefrit te kunnen maken, en ik was verliefd. :D
meteen mee naar huis genomen, en nachtenlang niet kunnen slapen omdat ik om de haverklap moest kijken of ie er wel echt stond. ~]
Zo gekocht (4 maandjes terug? )

Afbeelding

En zo staat ze er nu bij :)

Afbeelding

En er gaat nog een heeeeeeele hoop mee gebeuren!

Inmiddels heeeelemaal gewend aan de auto, en kan echt niet meer zonder.

Er zijn nu nog maar 2 redenen waarom hij weg zou moeten en dat is:
Of er komt een snellere GP (of evo?)
Of er komt een 5-deurs GP (of evo?) omdat we in verwachting zijn van een kindje. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Richard20 »

Ik heb in januari 2010 mijn rijbewijs gehaald op 18 jarige leeftijd en toen gelijk een auto gekocht

Het was een Renault Megane Coupe 1,6 van het jaar 1997
De verkoper had een paar gladde praatjes waar ik intuimde :( hij zou de auto tip top in orde brengen werd verteld

Toen ik de auto ging ophalen zag hij er inderdaad tip top in orde uit
Maar eenmaal thuis begon het gedonder
De ramen gingen van zelf open :? en ik kreeg ze niet meer dicht :x met als gevolg dat er een bui aan kwam en ik dus een nat pak had :|

Ik heb deze auto naar 2 :!: :!: ja 2 maanden weer de deur uitgedaan, en heb toen weer een megane gekocht maar dat was er 1 van de 2de generatie, met 46k op de teller van 2003

ik heb een hele tijd zonder problemen kunnen rijden totdat er weer het een en ander begon te rammelen, Een storing in de zekeringkast, het uitlaatcoefficient( of hoe je het ook mag noemen) was te hoog maar net genoeg dat ze door de keuring heen zou komen, en nog meerdere mankementen

Afbeelding

In september 2011 toen ik net was geopereerd en ik de hele dag thuis zat heb ik nogal veel over internet afgestruind om te kijken naar een andere auto

De auto's op mijn verlanglijstje waren

Audi A4 2,0 tsfi ( modeljaar 2006?)
Nieuwe ford fiesta
Nieuwe Seat Ibiza
Seat leon 2,0 tfsi ( 2006)

sommige auto's vond ik het model niet helemaal mooi naar mijn zin, en andere hadden weer MRB waar ik liever van af zou zijn of paste niet in het budget( de nieuwe auto's) tegen over het vermogen wat ze leveren!


toen ik eenmaal de Fiat Punto Evo tegen kwam waar ik een proefritje in gemaakt had was ik gelijk verliefd :D
wat reed dat lekker, alleen het stuurde nog al licht vergeleken met de megane.

Eenmaal toch maar de stap genomen en een offerte aangevraagd voor de 1,3 mtjd my life
Helaas niet in mijn budget ( +- €17000)

2 weken later belde de dealer mij op dat hij een deal wouw sluiten met een ander aanbod, hij had een evo op voorraad staan precies hoe ik hem wilde. En de prijs was ook nog een goed( €15600)

toen toch maar de knoop doorgehakt en de krabbel gezet, en op 17 november mocht ik mijn auto op gaan halen
(dat was voor mij een persoonlijk nog al zware dag ivm Familie)

Afbeelding

Ik hoop nog lang plezier te mogen beleven aan de Punto evo, Ook na 2013 ivm de MRB die weer word ingevoerd op 1-1-2014 :(
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
iRed
Nuovo Arrivato
Berichten: 116
Lid geworden op: ma jan 30, 2012 18:45
Locatie: Antwerpen

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door iRed »

Vorig jaar toen ik 18 jaar werd had ik mijn rijbewijs gehaald en wou ik zo snel mogelijk mijn eigen auto om mee rond te karren.
Samen met de ouders een aantal garages bezocht (tweedehands) maar nergens stond iets naar mijn smaak.
9.000 euro was mijn limiet en telkens als ik een auto vond die ik interessant vond zat hij boven de 10.000 euro.

Toen de dag dat ik haar ontmoette. Ik en m'n moeder gingen naar de laatste garage van die dag (we hadden er al 3 bezocht).
Daar stond ze dan, de Fiat Punto EVO, bouwjaar 2010 met een kleine 30.000km op de teller. Meteen verkocht was ik!
Ze had al geblindeerde ramen, ze had de optie om een USB-stick aan te sluiten (handig voor veel muziek), ze was dus nog jong en ze kostte 8800 euro. :D
Net onder mijn budget en ze was meteen verkocht!
1 testritje gedaan maar ik wist op voorhand al dat dat overbodig ging zijn... Ze reed wel wat 'lichter' dan wat ik gewoon was (Opel) maar na een tijdje wende dat wel en toen twijfelde ik niet meer.
Een weekje later, toen mijn nummerplaat binnen was en toen ze nog een onderhoud had gekregen, mocht ik ze gaan ophalen. Meteen m'n USB-stick ingeplugd en al feestend naar huis gereden. :D
Fiat Punto EVO, 2010, Diesel, Brit Pop Blue Metallic
joeneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jan 31, 2012 23:33

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door joeneke »

Schultz schreef:Ik ging naar de plaatselijke dealer voor mijn allereerste auto te gaan kopen.
Ik was 18 jaar, net 2 weken mijn rijbewijs en moest en zou een auto hebben.

Een hoop auto's gezien waaronder 206'jes golfjes, polotjes. maar allemaal vond ik et ''chappie auto's''. En zowieso, iedereen had er een. :S
Toen kwam de dealer met het volgende aanrijden.

Een Fiat Punto MK1 1.1i ''Abarth Style''
Helaas geen echte abarth. :S Maar wel de bodykit + velgen! :D

Hij was niet snel, maar aangezien iedereen mij deed aanraden om een ''zuinige'' auto te kopen. heb ik em dan toch maar gekocht. :)
(achteraf spijt van)

Toch het een en ander aan gaan knutselen en uiteindelijk stond de grijze bella er zo bij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas wel een fikse deuk gereden in de kofferbak ivm een paaltje. :'(

3 jaar lang rond gereden in deze auto, en CONSTANT problemen mee gehad. Alles bij elkaar voor 4000 euro schade aan gehad.
Na 3 jaar was ik er helemaal klaar mee, had ik 100.000x gezegt nooit geen fiat meer te gaan kopen, en was ik opzoek naar een grotere en luxere auto.

Toen kwam ik de GP tegen..... -]

Maaaaaaanden gezocht naar een GP in mijn budget, (niet makkelijk voor iemand van 20 jaar. :S )
Maar toen kwam ik em dan toch tegen. :) (ik was inmiddels 21)
Een Grande punto 1.4 8v, in mijn budget, en maar 37.000 op de teller. .)

1,5 uur rijden voor een proefrit te kunnen maken, en ik was verliefd. :D
meteen mee naar huis genomen, en nachtenlang niet kunnen slapen omdat ik om de haverklap moest kijken of ie er wel echt stond. ~]
Zo gekocht (4 maandjes terug? )

Afbeelding

En zo staat ze er nu bij :)

Afbeelding

En er gaat nog een heeeeeeele hoop mee gebeuren!

Inmiddels heeeelemaal gewend aan de auto, en kan echt niet meer zonder.

Er zijn nu nog maar 2 redenen waarom hij weg zou moeten en dat is:
Of er komt een snellere GP (of evo?)
Of er komt een 5-deurs GP (of evo?) omdat we in verwachting zijn van een kindje. :)
Prachtig verhaal, leuk om te lezen, en leuk dat er toch weer een fiat voor de deur staat. mooie auto ( grilletje zonder logo staat hem beter, heb er ook net ééntje besteld door je foto :) )
Gebruikersavatar
robinblack
Junior Stato
Berichten: 325
Lid geworden op: do nov 10, 2011 21:07
Locatie: Amersfoort

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door robinblack »

Mijn reden was omdat ik hem super mooi vind.
En hij is sportief en heeft echt die italiaanse styling en das zo prachtig.
Verders rijd hij heerlijk en is hij zeer luxe.

Robin
Grande Punto 1.4 8v
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door paco »

joeneke @ leuk dat je er even nieuw leven in hebt geblazen :-] en je ziet het levert meteen weer een paar leuke verhalen op :wink:
Afbeelding
joeneke
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: di jan 31, 2012 23:33

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door joeneke »

paco schreef:joeneke @ leuk dat je er even nieuw leven in hebt geblazen :-] en je ziet het levert meteen weer een paar leuke verhalen op :wink:
Leuk toch ? heerlijk die verhalen ooit ( je leest ook vaak van : Nooit geen fiat meer, maar dan staat er toch weer één ).
AndreS
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 20, 2011 23:11

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door AndreS »

Twaalf jaar de Peugeot 205 Generation gereden. Met 200.000 km werd het tijd om ons weer eens op het auto-aanbod te oriënteren. Rond die tijd werden net de belastingvoordelen van de CO2-zuinige auto's bekend. Nu hadden wij wel eens in zo'n 65 PK benzine-Clio rondgereden en daar zat zo weinig gang in dat je op een helling maar beter op de rechterbaan kon blijven.
De diesels met hun veel effectievere verbranding waren dankzij de uitvinding van het roetfilter een betere kandidaat. De VW Polo, de Seat Ibizi en de Skoda Fabia leken met de 75 PK driecilinder diesel wat ondergemotoriseerd. Onder de 2000 toeren was er ook niemand thuis. De Renault Clio met zijn krachtige 1,5 diesel was toen nog niet op de markt. De Grande Punto Evo wel en die leek ook meer op een echte diesel. De tellers vond ik erg lelijk, maar de gewone Grande Punto MJet Actual was goedkoper en had de gewone tellers. En de Punto is gewoon een heel mooi vormgegeven auto!
Het sturen was erg licht. Inmiddels zijn we daar aan gewend en het moet gezegd, in de bergen is het sportwagengevoel nooit ver weg. Vorige maand bij Savali laten chiptunen en nu is het met z'n 103 PK en 260 Nm zelfs een tamelijk pittige auto geworden.
Binnenkort verdwijnen de belastingvoordelen, maar met onze 20.000 km per jaar is dit nog steeds de meest voordelige vorm van autorijden. En als je dan ook nog veel plezier in je auto hebt dan doe je 'm voorlopig niet meer weg!

André & Rita
Gebruikersavatar
Solution
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 16:04

Re: wat deed jullie besluiten GP/ Evo te gaan rijden

Bericht door Solution »

Ik was op zoek naar een eerste auto. Ik heb gekeken naar zowel Audi als VW maar ook naar Alfa. Mijn vader reed vroeger een 156 2.4JTD Alfa Romeo in Azurro Blue als ik me niet vergis. Prachtig houten stuurwiel met bijbehorende snelheidspook en marine blauwe leren bekleding.

Ik ben toen ik tot de conclusie kwam dat je voor de naam Audi (A3) en VW (Golf/Polo) al €1000 a €2000 meer betaald besloten me te verdiepen in Alfa Romeo. Ik kwam al snel tot de conclusie dat voor de kilometers die ik maakte een Alfa 156 niet de beste optie was. Toen ben ik gaan kijken naar een 147. De 147 sprak mij aan omdat het interieur zo klassiek en strak is. Daarbij raakte ik ook wel een beetje verliefd op de prachtige leren uitvoeringen maar ook de leren kleuren die de auto te bieden had. Na verschillende testritten en de bekende problemen in de draagarmen heb ik het even laten bezinken. We zijn naar een Alfa/Fiat dealer geweest en meneer probeerde mij een Alfa GT aan te smeren in benzine uitvoering. Prachtige auto maar niet te betalen voor mij. 3 dagen in de week naast de studie werken zou ik het niet kunnen opbrengen. Uiteindelijk nog wel even gesnuffeld naar GT's maar het had niets opgeleverd.

Toen vroegen wij de dealer wat hij nog had staan. Hij durfde het bijna niet te zeggen maar hij had nog wel een Fiat Grande Punto 1.9 staan. Stonden relatief veel kilometers op maar het was wel een Diesel met een mooie motor en aan de buitenkant geen enkel deukje of lakschade. Het enige nadeel waren de afgeragde velgen en de hele binnenkant van de auto die uitgewoond was. Omdat ik de zoektocht ook een beetje zat werd en dit qua kosten en uiterlijk het beste uit de bus kwam heb ik de 1.9 aangeschaft.

Het was helaas wat jammer dat mijn zwarte engeltje na 3 weken al total loss verklaart is. Maar hoe dan ook blauw is ook prachtig. Al had ik liever mijn zwarte gehouden.. Kon ik qua styling veel leukere accenten aanbrengen.
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Plaats reactie