Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
marcopunto
Junior Stato
Berichten: 413
Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
Locatie: Kalmthout

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door marcopunto »

Sunrise schreef:Weet ik wel maar ook NIET ROKERS gaan een keer dood :cry:
ja ... en nog veel te veel door mee te roken met rokers ... je moet eens in een ziekenhuis informeren bij OK-verpleegkundigen naar de stank die vrijkomt als een roker opengesneden wordt ... je zou voor je plezier je kop in de kont van de chirurg steken.

Soms zie ik in een auto beide ouders paffen, met kleine kinderen op de achterbank, ocharme die kinderen ... een pak slaag geven mag je niet .. ze kanker geven wel !!!

Heb één van mijn opa's weten sterven (lees stikken ...) van longkanker ... een reden voor mij om nooit te roken en een partner te kiezen die niet rookt, met de boodschap eraan gekoppeld dat dit voor mij een reden voor echtscheiding is (kan je nagaan hoe erg het me stoort) sorry !!!!

Doe het gerust, maar niet in mijn omgeving!

Edit SR:Beste marcopunto ,ik begrijp je standpunt (al hoewel ik een roker ben),echter probeer toch graag wat genuanceerder met het roepen van bepaalde ziektes..
dit topic gaat over het autogedeelte mbt roken,niet over gezondheid...hier kiest ieder zelf voor denk ik
Ik wil je ook niet voor je schenen schoppen,integendeel.
Bedankt voor je bregrip
10e Fiat, 3e Punto: GP 3d 1.3jtd 90pk emotion dualogic-chemical grey-leder-skydome-17"-skirts-dakspoiler-esp-subwoofer-park-en regensensor-donkere zijruiten,
2e Lancia: Delta 1.6jtd sixtronic platino - grigrio tempesta/nero lava opaco
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door Sunrise »

marcopunto schreef:
Sunrise schreef:Weet ik wel maar ook NIET ROKERS gaan een keer dood :cry:
ja ... en nog veel te veel door mee te roken met rokers ... je moet eens in een ziekenhuis informeren bij OK-verpleegkundigen naar de stank die vrijkomt als een roker opengesneden wordt ... je zou voor je plezier je kop in de kont van de chirurg steken.

Soms zie ik in een auto beide ouders paffen, met kleine kinderen op de achterbank, ocharme die kinderen ... een pak slaag geven mag je niet .. ze kanker geven wel !!!

Heb één van mijn opa's weten sterven (lees stikken ...) van longkanker ... een reden voor mij om nooit te roken en een partner te kiezen die niet rookt, met de boodschap eraan gekoppeld dat dit voor mij een reden voor echtscheiding is (kan je nagaan hoe erg het me stoort) sorry !!!!

Doe het gerust, maar niet in mijn omgeving!

Edit SR:Beste marcopunto ,ik begrijp je standpunt (al hoewel ik een roker ben),echter probeer toch graag wat genuanceerder met het roepen van bepaalde ziektes..
dit topic gaat over het autogedeelte mbt roken,niet over gezondheid...hier kiest ieder zelf voor denk ik
Ik wil je ook niet voor je schenen schoppen,integendeel.
Bedankt voor je begrip
:evil: Off topic: "iets kalmer ja, ik ben mijn vader op 61 jaar verloren aan kanker (heb dus zelf alles meegemaakt) en het kwam NIET door het roken wat hij wel deed" :!: :!: :evil:
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door Douwe »

Dit blijft een hekel punt, je kan het van zoveel verschillende kanten benaderen. Ik ben er dagelijks mee bezig als longfunctieanalist en het blijft moeilijk, roken is niet gezond maar wat doe je als je iemand zijn rokertje afneemt en daardoor
psychische klachten krijgt.
Van roken is omonstotelijk bewezen dat het bijna altijd longschade veroorzaakt dus niet roken is het beste.
Maar de longen zijn niet het enige orgaan in het lichaam als men bijvoorbeeld door te veel vet eten een te hoog cholesterol heeft ontstaan er weer allerlei complicaties op cardiaal gebied.

Het enige verschil met roken is dat je mensen (onbedoeld) mee neemt in je rook. Maar dit is zeker tegenwoordig goed te voorkomen met al de geschieden ruimtes voorzieningen. En nu is het een keuze van de roker als de niet roker hoe hierin te handelen.

MAAR Laten we het in dit topic dan maar praten over het wel of niet bruin worden van je GP hemeltje of iets dergelijks, dan over de gezondheisrisico's die o.a. het (mee) roken met zich meebrengt.

Als ik zo globaal de reacties lees zijn we het er allemaal over eens dat het eigenlijk zonde is om een onze GP te roken of er mensen in te laten roken.
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door tonyvandenbroek »

Kan me alleen maar bij Douwe aansluiten.

Dit topic is inderdaad bedoeld of we wel-niet roken in de GP. Wat het verder voor neveneffect heeft laten we terzijde. We zijn allemaal volwassen genoeg om dat zelf te oordelen.

Dus nu weer lekker ONTOPIC...

Ik ben een roker, rook waar het MAG behalve in mijn GP. Zonde....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door Sunrise »

tonyvandenbroek schreef:Kan me alleen maar bij Douwe aansluiten.

Dit topic is inderdaad bedoeld of we wel-niet roken in de GP. Wat het verder voor neveneffect heeft laten we terzijde. We zijn allemaal volwassen genoeg om dat zelf te oordelen.

Dus nu weer lekker ONTOPIC...

Ik ben een roker, rook waar het MAG behalve in mijn GP. Zonde....

:oops: Sorry, liet me even gaan.....
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door Sunrise »

Heb vanavond weer de asbak leeg moeten maken, is dus om de week 1x. Misschien zonde, misschien niet :wink:
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door Ernst »

ik rook...(denk niet lang meer) Ook in de gp maar ik ga denk eerder dood aan een hartaanval als mijn GP In een pers word gestopt en ik die terug krijg als een samen geperst pakketje..:P
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
punto6
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 15:28
Locatie: Purmerend

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door punto6 »

Hoi rokers en niet rokers.

In mijn punto word niet gerookt :D maar ik rij wel eens samen met een collega en in zijn zijn auto werd wel gerookt :( .
Ik moet zeggen dat ik het een gemene lucht vind als ik bij hem instap, lucht zit in de bekleding.
Hij heeft nu een nieuwe auto gekocht, helaas geen punto, en als het goed is en het hem lukt mag daar niet meer in gerookt worden.

Oja niemand hoeft van mij te stoppen met roken.

Groet R.
GP sport 1.4 T-jet 120 pk, crossover black, Take off velgen
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door swans »

tonyvandenbroek schreef:
Ik ben een roker, rook waar het MAG behalve in mijn GP. Zonde....
op een bewuste pinksterdag heb ik je zien roken in de gp met je raampje open terwijl je het folie van het pakje naar buiten gooide!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Ernst
Junior Stato
Berichten: 268
Lid geworden op: ma mei 26, 2008 17:08

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door Ernst »

swans schreef:
tonyvandenbroek schreef:
Ik ben een roker, rook waar het MAG behalve in mijn GP. Zonde....
op een bewuste pinksterdag heb ik je zien roken in de gp met je raampje open terwijl je het folie van het pakje naar buiten gooide!
Haha... Big brother is watching you...
Nu : Volvo C30 T5 R-design Cosmic White..
Was: GP T-Jet Sport (BJ 12-2007) Pilot Bi-xenon..
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door tonyvandenbroek »

Ernst schreef:
swans schreef:
tonyvandenbroek schreef:
Ik ben een roker, rook waar het MAG behalve in mijn GP. Zonde....
op een bewuste pinksterdag heb ik je zien roken in de gp met je raampje open terwijl je het folie van het pakje naar buiten gooide!
Haha... Big brother is watching you...

Duurde me toen allemaal te lang, dat wachten. Maar wel peukje buiten het raampje houden hoor! :|
Maar jullie hebben gelijk, op heterdaad betrapt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door Sunrise »

Dat maakt niet uit 8) , iedereen moet zelf weten wat hij/zij wel doet of niet.... ~~
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door tonyvandenbroek »

Sunrise schreef:Dat maakt niet uit 8) , iedereen moet zelf weten wat hij/zij wel doet of niet.... ~~

Inderdaad.....wat zal het de buurman boeie wat ik in mijn GP doe!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door Sunrise »

Ligt eraan wat voor buurman je hebt. Ik heb er een die dat soort dingen zonde vindt (jaloers denk ik) :lol:
rsh_scuderia
Nuovo Arrivato
Berichten: 144
Lid geworden op: di mar 04, 2008 14:05
Locatie: Almere

Re: Sigaretje in je nieuwe GP!! wel of niet?

Bericht door rsh_scuderia »

In mijn auto' s en huis wordt niet gerookt. Punto.

Ik vind het een vieze gewoonte.
Ik heb ooit eens een auto meegekregen waar stevig in gerookt was. Echt erg benauwd en vies doet dat aan.
GP 1.4 T-Jet Sport; Crossover Black met Cruise control

Per te Ayrton
Your games, my rules
Plaats reactie