Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Alles wat met Fiat te maken heeft.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door ed.de.vries »

.) Swans, dat is wel behoorlijk veel man als privé km/afstanden, als ja dán ga rekenen kom je denk ik per week een kratje bier te laten, om nog uit de meer(onkosten) te komen. t,is maar wat je als voorkeur kiest natuurlijk. 35dkm lekker rijden, of......wat minder leuk tuffen, en toch wat gerstenat op z,n tijd. s6 met rekenen allen.
:der ALTE: ~]
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Delvenaartje »

Ahaaa.. Dan moet ik dus iig een keertje met Tony babbelen volgens Swans :)

Wij hebben thuis een Punto uit 2003, 1.2 8v maar dat
ding is leuk voor in de stad maar voor lange afstanden/snelwegen vind ik hem niet TOP rijden.
Ik mis de 'pit' waarvan ik dus hoop dat een 1.4 16v dit meer heeft.

Bedankt voor alle berichten/antwoorden tot nu toe trouwens, gezellig sfeertje hangt hier wel! ;-)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door tonyvandenbroek »

Inderdaad is de 1.4 16v Starjet (zo het dat torretje onder de motorkap) een lekker motortje. Je kunt heerlijk mee, en ikzelf heb nog nooit grote problemen gehad. Mijn ex-GP heeft twee keer Spanje, Italië, Tjechië en nog veel meer van Europa gezien. Met iets van 85000 heb ik er afscheid van genomen met veel pijn. Het was toch de eerste van wat er hier allemaal nu gaande is op GPC.
Qua optrekken vond ik het iets minder, maar flink doortrappen kwam je aardig vooruit. Een snelheidsmonster was het beslist niet, maar ik heb de starjet toch ook vaak over de 200+ gehad qua topsnelheid (op de teller).
Bijna 6 jaar heb ik heel veel plezier in die auto gereden, maar als er toen in 2006 de T-jet was geweest had ik deze gelijk gekocht. Wat een wereld van verschil. Die turbo maakt het auto rijden nog veel leuker dan het al is.

Maar nogmaals, ik vond de starjet beslist geen slechte auto met motorisering. Je kunt er zuinig mee rijden, maar ook 1 op 8.
Mijn gemiddelde stond op 1:11.9 na 80.000km. Dus...ik heb er lekker mee doorgereden en vele plezier gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Delvenaartje »

tonyvandenbroek schreef:Inderdaad is de 1.4 16v Starjet (zo het dat torretje onder de motorkap) een lekker motortje. Je kunt heerlijk mee, en ikzelf heb nog nooit grote problemen gehad. Mijn ex-GP heeft twee keer Spanje, Italië, Tjechië en nog veel meer van Europa gezien. Met iets van 85000 heb ik er afscheid van genomen met veel pijn. Het was toch de eerste van wat er hier allemaal nu gaande is op GPC.
Qua optrekken vond ik het iets minder, maar flink doortrappen kwam je aardig vooruit. Een snelheidsmonster was het beslist niet, maar ik heb de starjet toch ook vaak over de 200+ gehad qua topsnelheid (op de teller).
Bijna 6 jaar heb ik heel veel plezier in die auto gereden, maar als er toen in 2006 de T-jet was geweest had ik deze gelijk gekocht. Wat een wereld van verschil. Die turbo maakt het auto rijden nog veel leuker dan het al is.

Maar nogmaals, ik vond de starjet beslist geen slechte auto met motorisering. Je kunt er zuinig mee rijden, maar ook 1 op 8.
Mijn gemiddelde stond op 1:11.9 na 80.000km. Dus...ik heb er lekker mee doorgereden en vele plezier gehad.
Hmmm... zo te lezen ben jij wel iemand die graag van doortrappen/goed optrekken houdt.. Niet heel gek, als het kan bij een auto, waarom niet?

En over het algemeen klink je behoorlijk positief hierover!

Ik denk: Gewoon een keer uitproberen, tis niet dat als ik rij.. ik er meteen aan vast zit uiteraard! ;-)

Thnx voor je antwoord.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik ben inderdaad wel iemand die van doortrappen houd. Zeker ik nu het vermogen heb. Maar ook in de starjet, al moest het torretje dan wat harder werken. Belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij hebt, en tevreden bent, want vermogen wendt erg snel. Ik ben 5 jaar zéér tevreden geweest. In de dik 80000km heb ik altijd een smile gehad. In tegenstelling tot de auto voor de GP.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Delvenaartje »

tonyvandenbroek schreef:Ik ben inderdaad wel iemand die van doortrappen houd. Zeker ik nu het vermogen heb. Maar ook in de starjet, al moest het torretje dan wat harder werken. Belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij hebt, en tevreden bent, want vermogen wendt erg snel. Ik ben 5 jaar zéér tevreden geweest. In de dik 80000km heb ik altijd een smile gehad. In tegenstelling tot de auto voor de GP.
Kijk.. dit is voor mij de doorslag om toch een proefritje te gaan maken in een 1.4 16v.
Moet wel zeggen dat ik dan nog meer 'fan' ben van een Sport uitvoering dan gewoon.. ik vind dat toch net een tikkie mooier uitgevoerd, design/bekleding/dashboard etc.
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Giordino »

Starjet is inderdaad geen racemonster maar sloom is ie ook zeker niet.
Gewoon er lekker tussen in en sport trim is (bijna) altijd mooi.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: Nieuw en beetje aan het rondsnuffelen + vragen!

Bericht door Delvenaartje »

Giordino schreef:Starjet is inderdaad geen racemonster maar sloom is ie ook zeker niet.
Gewoon er lekker tussen in en sport trim is (bijna) altijd mooi.
Grandprix is ook een mooie uitvoering vind ik! :)

We gaan gewoon lekker rondsnuffelen ;)
Plaats reactie