Coverbanden ?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Coverbanden ?

Bericht door @ctual »

Hallo, nu met de hype op het gebied van winterbanden zei een kennis tegen mij dat hij
voor een schappelijke prijs nieuwe coverbanden (A-Merk) ging aanschaffen.
Nu weet ik alleen vanuit het verre verleden dat dit niet zo'n heel erg goede band was.
Loopvlak liet wel eens los, klapbanden etc.

Weet iemand hoe dit met hedendaagse coverbanden is eigenlijk? Ik las ook wel eens ergens
dat de techniek een stuk verbeterd zou zijn. Met name het vrachtverkeer rijdt veel met
coverbanden volgens mij. Lijkt me dat die wel wat moeten kunnen hebben ...


~]
'SERVO PER AMIKECO'
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Coverbanden ?

Bericht door evotaxfree »

in je eerste zin staat een contradictie.
een a-merk coverband bestaat niet voor je personenauto.
verder zou ik me verre houden van alles wat cover of rund-erneuert is.
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Coverbanden ?

Bericht door @ctual »

evotaxfree schreef:in je eerste zin staat een contradictie.
een a-merk coverband bestaat niet voor je personenauto.
verder zou ik me verre houden van alles wat cover of rund-erneuert is.
Er staat dan gewoon Michelin op de zijkant en alle merktekens etc bedoel ik

Maar waarom zou jij je verre houden van alles wat daarmee te maken heeft.
Heb op internet gezocht. Kan er niet zoveel over vinden. Alleen een test van de
ANWB (kampioen 1993) waarin staat dat "vernieuwde" banden niet onderdeden
voor de "nieuwe" en dat het jammer was dat ze in NL nog niet volop te verkrijgen
zijn.
'SERVO PER AMIKECO'
RobbieT
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Re: Coverbanden ?

Bericht door RobbieT »

Ik dacht dat coverbanden helemaal niet meer toegestaan zijn in Nederland.
En niet zonder reden.

Als bij vrachtwagens bij 80 het loopvlak er zo nu en dan al afkomt, dan wil je dat toch niet op je auto hebben.

Een vrachtwagen heeft meer banden en houd nog wat over om op te rijden, jij niet als je een band verliest.
Punto Evo MultiJet 85 Tech House Grey 5 deurs. Cool & Blue pakket / Dynamic plus pakket en nog als extra middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook en Thule afneembare trekhaak
Afbeelding
DaDragon

Re: Coverbanden ?

Bericht door DaDragon »

@ctual schreef:
evotaxfree schreef:in je eerste zin staat een contradictie.
een a-merk coverband bestaat niet voor je personenauto.
verder zou ik me verre houden van alles wat cover of rund-erneuert is.
Er staat dan gewoon Michelin op de zijkant en alle merktekens etc bedoel ik
Er kan wel michelin op de zijkant staan maar daar heb je niet zoveel aan.

Kijk maar eens hoevaak er een cover aan de zijkant van de snelweg ligt...
Voor trucks is het een gewone centenkwestie. De coverbanden zijn 40% goedkoper. Ze hebben meer banden die bij een klapband iets opvangen dus er gebeuren nagenoeg geen ongelukken.
Het aantal kilometers dat zij rijden per jaar is gemiddeld ook iets (ontzettend veel ietsjes :D) hoger dan bij een personen wagen.

Wanneer jij een klapband krijgt en je cover ligt eraf, verlies je in een keer alle grip en gaat je auto alle kanten op behalve de goede. Een total-loss auto en een overleden bestuurder en inzittenden is dan mogelijk een antwoord op je coverbanden.

Gemiddeld kan je toch wel een kleine 30k rijden met goede banden. Dit is voor de meeste gebruikers een jaar of 2,5.
Dan ben je dus per jaar ongeveer 16% goedkoper uit met banden.
Maar het risico is hierin wel veel groter.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Coverbanden ?

Bericht door evotaxfree »

de coverbanden die michelin maakt zijn uitsluitend voor vrachtwagens e.d.
en die banden zijn niet bedoeld voor de stuuras.
een vrachtwagenband kost snel 500 ex. btw per stuk.
een coverband kost ongeveer de helft.
de besparing is enorm bij vervanging van 4 achterbanden.
bij personenauto's heeft dat geen nut,de besparing is te gering en de risico's te hoog.
anderen hebben het al vermeld,hoe vaak zie je niet een stuk loopvlak liggen langs de snelweg?
allemaal loopvlakken van coverbanden die loslaten bij een klapband.

ook al zou je willen,een a-merk coverband voor je personenauto kun je nergens kopen.
simpelweg omdat ze niet bestaan.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Coverbanden ?

Bericht door Evo-Erik »

evotaxfree schreef:ook al zou je willen,een a-merk coverband voor je personenauto kun je nergens kopen.
simpelweg omdat ze niet bestaan.
Gelukkig maar, gevalletje verkeerde zuinigheid, bezuinigen op je banden.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
DaDragon

Re: Coverbanden ?

Bericht door DaDragon »

Evo-Erik schreef:
evotaxfree schreef:ook al zou je willen,een a-merk coverband voor je personenauto kun je nergens kopen.
simpelweg omdat ze niet bestaan.
Gelukkig maar, gevalletje verkeerde zuinigheid, bezuinigen op je banden.
Inderdaad. Als je wilt bezuinigen op banden kan je beter bij diverse bedrijven offertes vragen.
Want dat kan je al gauw een 25 - 30 % schelen.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Coverbanden ?

Bericht door Sunrise »

:shock: ...bezuinigen op banden is wel het laatste wat ik zou doen :? . Aangezien je maar met 4 pakjes sigaretten contact hebt met de weg wil ik natuurlijk wel dat dat goed contact is, waar ik op kan vertrouwen ~]
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Coverbanden ?

Bericht door @ctual »

Oke, jullie standpunt is duidelijk. Ik had zelf dat idee ook van coverbanden. Ik kan er nog steeds niet veel van vinden op het i-net. Dus een onderbouwde mening waarom ze niet goed zouden zijn heb ik niet. Zelf zou ik het ook niet doen maar dat is ook vanuit een gevoel en "ervaringen uit het verleden". Maar die kennis van me gelooft heilig in de kwaliteit van de hedendaagse coverband. Nou ja, ieder het zijne denk ik dan maar.
Bedankt voor de reacties.


~]
'SERVO PER AMIKECO'
DaDragon

Re: Coverbanden ?

Bericht door DaDragon »

@ctual schreef:Oke, jullie standpunt is duidelijk. Ik had zelf dat idee ook van coverbanden. Ik kan er nog steeds niet veel van vinden op het i-net. Dus een onderbouwde mening waarom ze niet goed zouden zijn heb ik niet. Zelf zou ik het ook niet doen maar dat is ook vanuit een gevoel en "ervaringen uit het verleden". Maar die kennis van me gelooft heilig in de kwaliteit van de hedendaagse coverband. Nou ja, ieder het zijne denk ik dan maar.
Bedankt voor de reacties.


~]
of staat jouw kennis in jouw testament:P en wil die snel een erfenis :P
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Coverbanden ?

Bericht door @ctual »

DaDragon schreef:
@ctual schreef:Oke, jullie standpunt is duidelijk. Ik had zelf dat idee ook van coverbanden. Ik kan er nog steeds niet veel van vinden op het i-net. Dus een onderbouwde mening waarom ze niet goed zouden zijn heb ik niet. Zelf zou ik het ook niet doen maar dat is ook vanuit een gevoel en "ervaringen uit het verleden". Maar die kennis van me gelooft heilig in de kwaliteit van de hedendaagse coverband. Nou ja, ieder het zijne denk ik dan maar.
Bedankt voor de reacties.


~]
of staat jouw kennis in jouw testament:P en wil die snel een erfenis :P
Hahaha... nee ik wens niemand iets vervelends toe... zelfs niet voor geld.. :wink:

Maar zoals ik al zei.. hij zit in de transportsector en gelooft gewoon heilig in de kwaliteit
van de hedendaagse coverband.

~]
'SERVO PER AMIKECO'
DaDragon

Re: Coverbanden ?

Bericht door DaDragon »

@ctual schreef:
DaDragon schreef:
@ctual schreef:Oke, jullie standpunt is duidelijk. Ik had zelf dat idee ook van coverbanden. Ik kan er nog steeds niet veel van vinden op het i-net. Dus een onderbouwde mening waarom ze niet goed zouden zijn heb ik niet. Zelf zou ik het ook niet doen maar dat is ook vanuit een gevoel en "ervaringen uit het verleden". Maar die kennis van me gelooft heilig in de kwaliteit van de hedendaagse coverband. Nou ja, ieder het zijne denk ik dan maar.
Bedankt voor de reacties.


~]
of staat jouw kennis in jouw testament:P en wil die snel een erfenis :P
Hahaha... nee ik wens niemand iets vervelends toe... zelfs niet voor geld.. :wink:

Maar zoals ik al zei.. hij zit in de transportsector en gelooft gewoon heilig in de kwaliteit
van de hedendaagse coverband.

~]
Ja transportsector vaart er wel bij. Scheelt toch al gauw 40% per band.
Die hebben ook meerdere banden om een klapband op te vangen. Dat is het verschil.
Martijn007
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 0:57

Re: Coverbanden ?

Bericht door Martijn007 »

Bij vrachtwagens komen om de stuuras ook geen coverbanden. Mijn is altijd verteld dat je nooit maar dan ook nooit op banden moet bezuinigen, dat is het enige contact met de weg!
RobbieT
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Re: Coverbanden ?

Bericht door RobbieT »

Je gaat maar één keer dood.

En daar waar ik er invloed op kan uitoefenen met m'n keuzes probeer ik die zo te maken dat ik het nog even kan uitstellen.
Misschien een tikkeltje ongenuanceerd om het zo uit te spreken, maar goed.
Punto Evo MultiJet 85 Tech House Grey 5 deurs. Cool & Blue pakket / Dynamic plus pakket en nog als extra middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook en Thule afneembare trekhaak
Afbeelding
Plaats reactie