Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Señor Sjon »

Odelot schreef:P-EVO en Señor Sjon, ik ben het roerend met jullie eens. Echt balen dat ze bij fiat deze weg kiezen. Ik zit al zolang als ik de evo heb uit te kijken naar een nieuwe punto. En nu lijkt ie er niet eens te komen. Erg domme zet ben ik bang voor. Het 500 concept is inmiddels net zover uitgemolken als de mini. Ik zie mezelf niet in een 500, evenmin als in een panda.
Je kan geen autocarrière meer maken bij Fiat. Maar die merkentrouw is ook zo goed als verdwenen. Waar moet je heen? Naar Alfa Romeo? Die dealerschappen zijn helemaal schaars. En de auto is niet eens te configureren op de site, want dat is gewoon een drama met allerlei tegenstrijdigheden in de pakketten. Zelfs de dealer kwam er toen niet meer uit.
A-segment: Panda (smaakgeboden, vrouw)
A-segment: 500 (duur, vrouw)
B-segment: RIP
C-segment: 1x Bravo
D-segment: niks.
Sportief: alleen Abarth... geen spider of cabrio.

scoop schreef:Afgezien van de (tijdelijke) opleving vanwege fiscale regels is de Punto nooit een verkoophit geweest. Het is dus ergens wel begrijpelijk dat FIAT al hun geld inzet op het A segment. De concurrentie is tegenwoordig moordend in het B segment en auto's als de Clio en de 208 zullen veel mensen de Punto doen laten vergeten. De 500 en Panda zitten aan de bovenkant van het A segment, toch wel een niche. Wel jammer dat FIAT al hun geld op één paard in de FIAT stal zet. Ik vind de huidige 500 een zeer geslaagd model, de Panda wat minder en de 500L niks. Ik ben alleen niet in de markt voor een A segmenter, dus dan blijft er weinig over. Ik zou nu ook niet meer voor de Punto gekozen hebben, in begin 2012 was de keuze ook een stuk minder in dit segment.

Resteert nog de hoop op een mooie, praktische B segmenter in de toekomst bij Alfa Romeo of (liever) Lancia, alhoewel dit laatste merk helemaal in de vergetelheid geraakt lijkt bij FGA.
Tsja, de GP Evo vond ik nou weer een typische Italiaanse facelift, oftewel een mislukking. Dat deed de verkopen geen goed buiten NL, terwijl de concurrentie doorging. Het interieur is niet de beste kant van de GP en dat wreekt zich in de huidige markt. Op dit moment zou Fiat verre van mijn shortlist staan.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Fevo11 »

Señor Sjon schreef:
Odelot schreef:P-EVO en Señor Sjon, ik ben het roerend met jullie eens. Echt balen dat ze bij fiat deze weg kiezen. Ik zit al zolang als ik de evo heb uit te kijken naar een nieuwe punto. En nu lijkt ie er niet eens te komen. Erg domme zet ben ik bang voor. Het 500 concept is inmiddels net zover uitgemolken als de mini. Ik zie mezelf niet in een 500, evenmin als in een panda.
Je kan geen autocarrière meer maken bij Fiat. Maar die merkentrouw is ook zo goed als verdwenen. Waar moet je heen? Naar Alfa Romeo? Die dealerschappen zijn helemaal schaars. En de auto is niet eens te configureren op de site, want dat is gewoon een drama met allerlei tegenstrijdigheden in de pakketten. Zelfs de dealer kwam er toen niet meer uit.
A-segment: Panda (smaakgeboden, vrouw)
A-segment: 500 (duur, vrouw)
B-segment: RIP
C-segment: 1x Bravo
D-segment: niks.
Sportief: alleen Abarth... geen spider of cabrio.

scoop schreef:Afgezien van de (tijdelijke) opleving vanwege fiscale regels is de Punto nooit een verkoophit geweest. Het is dus ergens wel begrijpelijk dat FIAT al hun geld inzet op het A segment. De concurrentie is tegenwoordig moordend in het B segment en auto's als de Clio en de 208 zullen veel mensen de Punto doen laten vergeten. De 500 en Panda zitten aan de bovenkant van het A segment, toch wel een niche. Wel jammer dat FIAT al hun geld op één paard in de FIAT stal zet. Ik vind de huidige 500 een zeer geslaagd model, de Panda wat minder en de 500L niks. Ik ben alleen niet in de markt voor een A segmenter, dus dan blijft er weinig over. Ik zou nu ook niet meer voor de Punto gekozen hebben, in begin 2012 was de keuze ook een stuk minder in dit segment.

Resteert nog de hoop op een mooie, praktische B segmenter in de toekomst bij Alfa Romeo of (liever) Lancia, alhoewel dit laatste merk helemaal in de vergetelheid geraakt lijkt bij FGA.
Tsja, de GP Evo vond ik nou weer een typische Italiaanse facelift, oftewel een mislukking. Dat deed de verkopen geen goed buiten NL, terwijl de concurrentie doorging. Het interieur is niet de beste kant van de GP en dat wreekt zich in de huidige markt. Op dit moment zou Fiat verre van mijn shortlist staan.
kan jij in de toekomst kijken?
Glazenbol of wat?
Hoezo is merkentrouw er niet meer ?
Voldoende alfa romeo dealers hier in de buurt, en configureren moet je ook gewoon bij de dealer doen en niet via internet aangezien je dan een duidelijkere beeld ervan krijg.

Zo minachtig , als ik al het nieuws moet geloven en ook ablas auto in papendrecht word 2015 het jaar van de italianen!
Alfa romeo met 2 a 3 nieuwe modellen en fiat ook (waaronder de punto) , maar dat laatste geloof ik niet echt meer.
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Señor Sjon »

Omdat autodealers zelf ook niet meer merkentrouw zijn.

Fiat hier is een combidealer met Nissan, de oude dealer koopt ze weer via een andere dealer in. Kijk maar naar al die automerken die op een hoop gegooid worden. Hyundai Mazda Ford zie ik ook al langs komen bij één bedrijf. AR dealers moet je hier met een vergrootglas zoeken. Ze hadden een enorm succes met de 147 en 156. Maar wat is erna gekomen? Idem voor de Punto. Een facelift die de verkoop torpedeerde.

Als ik van de Punto hogerop zou willen, dan kan ik één type Bravo kiezen. Nog hoger is er niks. De Croma is nooit wat geweest. Zo zijn er wel meer haken en ogen in het gamma. Kijk naar de andere merken en je ziet dat het Italiaanse aanbod een gatenkaas is.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Fevo11 »

Alfa en fiat dealers in zuid-holland zat.

Ik ben gek van italiaanse auto's en hun design,
Groter dan punto?
Giullieta ? Bravo? Delta? Thema?

Italiaanse branche genoeg mogelijkheden.
Enige wat die de italianen momenteel fout doen is telang wachten met een opvolger.
Wat de concurrentie doet met om de 3a4 jaar gegarandeert nieuw model dat moet fiat group ook doen.
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Señor Sjon »

Guilleta > zelfs de dealer werd niet wijs uit de verschillende pakketten en de combi's ervan. Voor zover ik het kon destilleren kwam je bij sommige pakketten uit op meerdere navigatiesystemen; althans qua prijs.
Bravo > 1 type leverbaar, veel onderdelen zijn 1-op-1 uit de GP overgenomen. Dan koop je praktisch dezelfde auto terug.
Lancia > spreekt me niet aan.
Ik vond de eerste 147/156 mooi, de facelifts van beiden een stuk minder. Ik vond en vind de Brera/159 erg mooi. Maar er zit veel teveel Amerikaans GM-vet aan, beiden zijn rustig 200kg te zwaar. De huidige designtaal vind ik erg kapperesk. ;) Dat spreekt me gewoon veel minder aan dan de agressieve oude styling.

Zelfde geldt voor Fiat. Originele Mk1 en Mk2 waren leuk, de facelift vond ik niks (2b). Ook de GP > Evo vond ik geen geslaagde lift met die kunststof snor.

Bovendien zijn de Fiat's niet echt goedkoop en ben ik ook niet echt kapot van hoe met klachten omgegaan wordt. Ik woon op Voorne-Putten en daar zit echt niet veel. Naar Rotterdam karren voor onderhoud doe ik gewoon niet.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Fevo11 »

Señor Sjon schreef:Guilleta > zelfs de dealer werd niet wijs uit de verschillende pakketten en de combi's ervan. Voor zover ik het kon destilleren kwam je bij sommige pakketten uit op meerdere navigatiesystemen; althans qua prijs.
Bravo > 1 type leverbaar, veel onderdelen zijn 1-op-1 uit de GP overgenomen. Dan koop je praktisch dezelfde auto terug.
Lancia > spreekt me niet aan.
Ik vond de eerste 147/156 mooi, de facelifts van beiden een stuk minder. Ik vond en vind de Brera/159 erg mooi. Maar er zit veel teveel Amerikaans GM-vet aan, beiden zijn rustig 200kg te zwaar. De huidige designtaal vind ik erg kapperesk. ;) Dat spreekt me gewoon veel minder aan dan de agressieve oude styling.

Zelfde geldt voor Fiat. Originele Mk1 en Mk2 waren leuk, de facelift vond ik niks (2b). Ook de GP > Evo vond ik geen geslaagde lift met die kunststof snor.

Bovendien zijn de Fiat's niet echt goedkoop en ben ik ook niet echt kapot van hoe met klachten omgegaan wordt. Ik woon op Voorne-Putten en daar zit echt niet veel. Naar Rotterdam karren voor onderhoud doe ik gewoon niet.
Dan zou ik toch even andere alfa romeo dealer opzoeken, want als die er zelf al niet uitkomt .. Zeg dat meer over de verkoper dan over het model.

Grotere formaat auto's is nu eenmaal niet zo gewilt meer.
En over de faceliften dat zijn persoonlijke meningen.
Ik vind de facelift van gp naar evo een vooruitgang.
Oogt veel meer volwassen, mooier interieur etcetc,
Smaken verschillen evenals de delta ik vind beauty alleen erg prijzig.

De alfa romeo 159 200kg te zwaar? Kijks eens naar gelijke audi's of mercedes .. Zijn net zo zwaar.
Dat roept werkelijk iedereen dr 159 te zwaar, hij is niks zwaarder dan de concurrentie.
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Señor Sjon »

Online was de configurator ook een puinhoop, evenals de brochure en prijslijst. Ding zat gewoon vol fouten vanuit de importeur. En moet ik dan naar Rotterdam karren? Dacht het niet.

De 159 zit in de basisbenzine al over de 1.400kg. Dat is gewoon lomp zwaar en een stijging van 160(!) kg ten opzichte van de 156. Voornamelijk te wijten aan het lompe GM-platform waar de auto op is gebaseerd. Vergelijkbare benzineconcurrenten:
A4: 1.300 kg
316i: 1.335 kg
Mondeo: 1.309 kg
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Odelot »

Die online configurator is inderdaad een verschrikkelijke misser. Werkt totaal voor geen meter. Onacceptabel in deze tijd natuurlijk. Ben ervan overtuigd dat dat zeker klanten zal kosten.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door Fevo11 »

Señor Sjon schreef:Online was de configurator ook een puinhoop, evenals de brochure en prijslijst. Ding zat gewoon vol fouten vanuit de importeur. En moet ik dan naar Rotterdam karren? Dacht het niet.

De 159 zit in de basisbenzine al over de 1.400kg. Dat is gewoon lomp zwaar en een stijging van 160(!) kg ten opzichte van de 156. Voornamelijk te wijten aan het lompe GM-platform waar de auto op is gebaseerd. Vergelijkbare benzineconcurrenten:
A4: 1.300 kg
316i: 1.335 kg
Mondeo: 1.309 kg
Je kan een a4 niet vergelijken met 159 aangezien de 159 haast even groot is als een a6.
En zoals ik al zeg ga naar een goeie dealer en die configureren je alfa perfect op maat.
Mito is online ook slecht geregeld, maar bij wimprins of auto centro konden ze hem prima configureren voor mij.

Snap je bedoeling wel, maar vind niet dat je italiaanse auto moet afschrijven nog ondanks barre tijden van nu.

Fijne jaarwisseling nog trouwens!
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
elboero
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: di mar 19, 2013 11:36
Locatie: Irnsum

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door elboero »

Over de toekomst van Fiat gesproken; deze concept kwam ik tegen van de Fiat 127. Wat een schitterend ding! Mag wat mij betreft direct in productie. Het is helaas geen officieel concept van Fiat zelf.
Hier gaat het om de Abarth versie. Er staan op de site nog veel meer foto's, ook van een 4 deurs versie. http://davidobendorfer.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grande Punto 1.4 16V T-jet Nero Provocatore - Savali edition
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door hbassen »

Die hadden we al een keer gezien hier, maar wat een mooie kar ik zou er zo een bestellen.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door ing_BRW »

elboero schreef:Over de toekomst van Fiat gesproken; deze concept kwam ik tegen van de Fiat 127. Wat een schitterend ding! Mag wat mij betreft direct in productie. Het is helaas geen officieel concept van Fiat zelf.
Ik zou zeggen: "Doe mij die maar".

En als Volvo het lukt de 480 weer in leven te krijgen met de C30 waarom zou het Fiat dan niet lukken met de 127, de 500 is ook al een succes. 8)
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door RaydeJee »

Zo is dat, laat maar komen. :D
elboero
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: di mar 19, 2013 11:36
Locatie: Irnsum

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door elboero »

Ik heb denk ik liever die 127 concept hierboven, maar was deze Punto 2015 ook al eens voorbij gekomen?

Afbeelding
Grande Punto 1.4 16V T-jet Nero Provocatore - Savali edition
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Fiat investeert fors in nieuwe modellen - einde Punto?

Bericht door eBoonstra »

Jezus. Dat lijkt wel een auto met downsyndroom. Merkentrouw ben ik ook niet meer. De huidige auto bevalt me super en ik zou alleen daarom al een Fiat rijden, maar dan kom ik op een Bravo (niet erg onderscheidend) of een Pevo met knijpstuiver-diesel. En dat wil ik niet, laat mij gewoon lekker gas geven en 200km/u+ rijden. Volgende auto wordt een Alfa Romeo, Lancia, Volvo of Saab denk ik.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Plaats reactie