Grande Punto Abarth SS

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

1.6 seconde sneller is al iets hoor :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Ik ben wel heel benieuwd wat de Abarth gaat kosten. Ik schat toch minimaal zo'n 22.000...... :roll: Wat denken jullie?
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

meer, ik denk rond de 25000
Afbeelding
Wouter81
Nuovo Arrivato
Berichten: 170
Lid geworden op: za apr 21, 2007 17:02

Bericht door Wouter81 »

fra-boy schreef:Volgens mij is het een ander type Turbo gecombineerd met een ander motormanagement. Maar ik ben niet de techneut van deze site :wink: . Zo komt het volle vermogen (overigens niet veel meer dan de T-jet) pas vrij bij 5000 toeren. En dat terwijl het volle vermogen van de T-jet al bij 2000 toeren vrijkomt. Dat moet toch een geheel andere rijervaring zijn. En ik vind de acceleratiecijfers van de Abarth toch tegenvallen. Hij zal in ieder geval heel wat meer gaan kosten dan de T-jet................
Jij verwart het koppel met de pk's. :) Ook de T-JET heeft het maximum vermogen bij 5000 toeren, het maximum koppel ligt bij 2000 toeren.
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Wouter81 schreef:
fra-boy schreef:Volgens mij is het een ander type Turbo gecombineerd met een ander motormanagement. Maar ik ben niet de techneut van deze site :wink: . Zo komt het volle vermogen (overigens niet veel meer dan de T-jet) pas vrij bij 5000 toeren. En dat terwijl het volle vermogen van de T-jet al bij 2000 toeren vrijkomt. Dat moet toch een geheel andere rijervaring zijn. En ik vind de acceleratiecijfers van de Abarth toch tegenvallen. Hij zal in ieder geval heel wat meer gaan kosten dan de T-jet................
Jij verwart het koppel met de pk's. :) Ook de T-JET heeft het maximum vermogen bij 5000 toeren, het maximum koppel ligt bij 2000 toeren.
Oops :oops: Ik bedoelde inderdaad het koppel, zie je wel dat ik geen techneut ben :lol:
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
mrhanky

Bericht door mrhanky »

En volgens mij is daar het eerste filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=H6ZOJtz79mA

Autocar heeft al met de Abarth Grande Punto SS gereden en daar waren ze behoorlijk positief over de Abarth. Enkele highlights:

“It’s the Essesse that really goes, though. Lowered some more, fitted with race seats and that 180bhp engine, it feels really fast and special (…) Three things instantly impress: the all-round performance of the diminutive 1.4 litre turbo engine, the precision of the steering and the lack of torquesteer (…) The Essesse is definitely worth the money: you get a better-looking “evoâ€
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

leuk filmpje ....alleen zo gaat de "on road" Esse Esse echt niet klinken...
dit is de rally uitvoering :wink:

wel grappig filmpje met een heerlijke sound :shock:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

leuk filmpje!

die groene kleur is ook wel speciaal :shock:
Afbeelding
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

bartike schreef:leuk filmpje!

die groene kleur is ook wel speciaal :shock:
dat zijn de 2 kleuren (die je ook ziet) die speciaal gemaakt zijn voor de T-jet reclame...(de kleuren van de italiaanse vlag) alleen mist hier de kleur waar iedereen blijkbaar op kickt.... de witte
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Grande Punto Abarth SS

Bericht door Hellfire »

Ik vraag me af... Zou de Multi-Air ook z'n weg vinden naar de GP Abarth? Zou leuk zijn... een 170 pk-versie en een Esseesse met 195pk :shock:
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Plaats reactie