Topolino's naar Monte Carlo

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Topolino's naar Monte Carlo

Bericht door jpkramer »

Een zestal Topolino's is gisteren vanaf het pand van Fiat Auto Nederland in Lijnden vetrokken voor een meer dan 6000 lange rit door Europa. De auto's zullen precies de route gaan rijden die een Fiat Topolino in 1939 ook aflegde in het kader van de Rally Monte Carlo. Op 28 mei worden de auto's weer retour verwacht.

Een flinke onderneming, want de oude karretjes gaan eerst richting Estland. Daar was de hoofdstad Tallinn destijds voor het duo Kruit/Van Kampen de startplaats. Via Riga, Kaunus, Warschau, Berlijn, Hannover, Venlo, Reims, Dijon en Grenoble reden de heren vervolgens naar Monte Carlo, waar ze helaas nét buiten de tijdslimiet aankwamen. Maar dat mocht de pret niet drukken.

De Topolino's van nu zijn allemaal tussen de 60 en 70 jaar oud en hebben via de zoon van toenmalig stuurman Kruit alle originele rallybescheiden meegekregen, zodat de route (voorzover nog bestaand) exact kan worden nagereden.

Via de Fiat-fabriek in Turijn zal weeer huiswaarts worden gekeerd. Een bus vol met onderdelen zal de stoet volgen. Wanneer er een auto strandt, kan daardoor snel een raparatie worden uitgevoerd.
Bron: Autotelegraaf/Autoblog

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Topolino's naar Monte Carlo

Bericht door swans »

geweldig,....

zoiets zou ik ook graag nog eens doen!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Topolino's naar Monte Carlo

Bericht door Giovanni Tutore »

Nog zestig jaar wachten :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Douwe
Senior Stato
Berichten: 682
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 10:25
Locatie: Den Helder

Re: Topolino's naar Monte Carlo

Bericht door Douwe »

Ze waren bij mij in Den Helder geweest :)

Zelf heb ik ze helaas niet gezien omdat ik aan het werk was, zag het in de krant en hoorde het van mijn vader.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... Den_Helder
Fiat Punto Edizione Cool TwinAir Turbo 100 Rock 'n Roll Blue
Volvo XC60 D5 FWD Momentum
Plaats reactie