Fiat uit de rode cijfers

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Fiat uit de rode cijfers

Bericht door jpkramer »

De Italiaanse autofabrikant Fiat is in het derde kwartaal uit de rode cijfers gekropen. Het bedrijf meldde woensdag een nettowinst van 25 miljoen euro te hebben geboekt.
In de eerste helft van dit jaar leed Fiat nog verlies. In het derde kwartaal van vorig jaar kwam de winst uit op 468 miljoen euro, maar toen had de crisis in de auto-industrie nog niet in volle omvang toegeslagen.
De verkoop van personenauto's steeg met ruim 4 procent tot 538.900 stuks, dankzij allerlei subsidieregelingen om oude auto's van de weg te halen. De omzet zakte hard in, met bijna 16 procent naar 12,05 miljard euro. De grootste omzetklap kreeg Fiat echter bij zijn activiteiten in de machinebouw en bij de fabricage van vrachtwagens en bedrijfsauto's.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Fiat uit de rode cijfers

Bericht door ExTaxi »

Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Inflatable
Nuovo Arrivato
Berichten: 98
Lid geworden op: vr sep 18, 2009 21:48

Re: Fiat uit de rode cijfers

Bericht door Inflatable »

ExTaxi schreef:En lees nu dit eens.......

http://www.italiaspeed.com/2010/cars/in ... /2501.html
Dat is van de hele Fiat-groep.. Die gaat idd niet zo goed.. Maar de personenauto afdeling van Fiat zelf is dus wel winstgevend.. Lijkt mij ook logisch, want de vraag naar kleinere, zuinigere, en schonere auto's stijgt alleen maar.. Enige wat Fiat een beetje mist vind ik is een concurrent voor de enorm populaire Toyota Aygo, Citroen C1, en Peugeot 107.. Tijd voor een nieuwe Panda denk ik..
GP 1.4 16v Sport 3d - Crossover Black
Plaats reactie