Chrysler wordt Lancia

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Chrysler wordt Lancia

Bericht door jpkramer »

De Chrysler 300C en Grand Voyager gaan vanaf begin 2011 in Europa als Lancia door het leven. Andere Chrysler-modellen zullen van meet af aan onder het Italiaanse luxemerk worden gevoerd. De naamswijziging geldt voor alle Europese landen, uitgezonderd het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
De beslissing is genomen door Fiat, dat sinds vorig jaar een aandeel van 20% in Chrysler heeft. Uit onderzoek blijkt dat Lancia als luxemerk beter staat aangeschreven dan Chryslers. “Het merk Lancia profiteert het meest van de samenwerking met het Chrysler-concern. Door de twee programma’s in elkaar te schuiven ontstaat één breed modellenaanbod,” geeft Fiat-Chrysler-topman Sergio Marchionne aan.
Lancia krijgt daarmee in een klap een heel breed modellenaanbod. Op dit moment bestaat het gamma uit de Ypsilon, Musa, Delta en Phedra. Daar komt de 300C als grote sedan bij, de Grand Voyager lost de Phedra af. Daarnaast brengt Fiat de opvolger van de Delta als hatchback, stationwagon en als sedan.
Marchionne verwacht dat Lancia zijn verkoopdoel van 300.000 auto’s op jaarbasis nu wel kan waarmaken. De Italianen planden al genoemde afzet voor 2010, maar bleef afgelopen jaar steken op ongeveer 112.000 stuks. Ter vergelijking, Chrysler leverde vorig jaar 11.500 units af. Zo’n 90 procent van de Lancia verkopen worden in Italië gerealiseerd.
Bron: Autovisie
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Chrysler wordt Lancia

Bericht door Bennink »

jpkramer schreef:Marchionne verwacht dat Lancia zijn verkoopdoel van 300.000 auto’s op jaarbasis nu wel kan waarmaken. De Italianen planden al genoemde afzet voor 2010, maar bleef afgelopen jaar steken op ongeveer 112.000 stuks.
Ik denk dat ik wel een paar mensen weet die dan geïnteresseerd zijn.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie