Abarth 695 tributo in NL

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Abarth 695 tributo in NL

Bericht door tonyvandenbroek »

Meest exclusieve Abarth naar Nederland
Abarth 695 Tributo Ferrari op Miljonair Fair


De Abarth 695 Tributo Ferrari beleeft zijn Nederlandse debuut tijdens de komende editie van de Miljonair Fair. De beurs van het jaar vindt plaats van 9 tot en met 13 december.

De meest exclusieve Abarth bevestigt de stevige link met én is een eerbetoon aan het andere bekende Italiaans sportwagenmerk, Ferrari. De 17 inch licht metalen velgen (geïnspireerd op die van Ferrari), de dubbele uitlaten, carbon onderdelen, “Abarth Corsa by Sabelt” kuipstoelen én de van de Formule 1 afgeleide MTA vijfversnellings-bak, maken van dit compacte model een echte sportauto.

Van verzet wisselen kan via de paddles achter het stuur. Ook kan voor een automatische stand worden gekozen. Een elektronisch gecontroleerde actuator optimaliseert zowel het schakelen als de mechanische efficiency.

De gelimiteerde “695 Tributo Ferrari” is voorzien van een zestienkleps 1.368 cc turbomotor. Goed voor 180 pk en 230 Nm. Hiermee kan in nog geen 7 seconden de 100 km/h bereikt worden en een topsnelheid van 225 km/h gehaald. Om optimale rijprestaties te garanderen, zijn zowel het onderstel als de remmen aangepast.

In Nederland zijn op 4 strategisch gekozen plaatsen (Amsterdam, Den Bosch, Houten en Nunspeet) Abarth dealers actief. Zowel de Abarth Punto Evo als de Abarth 500 zijn leverbaar vanaf € 21.990. De Abarth 695 Tributo Ferrari is leverbaar in vier kleuren: Rood (Rosso Corsa), geel (Giallo Modena), blauw (Blu Abu Dhabi) en grijs (Grigio Titanio) en is te bestellen vanaf € 34.900 (ex BTW/BPM).

Nog voor de officiële verkoopdatum zijn er in Nederland 5 Abarth’s 695 Tributo’s Ferrari besteld. In totaal worden er 1199 gemaakt waarvan er 15 beschikbaar zijn voor de Nederlandse markt.
Internationaal zijn ruim 600 orders voor de compacte sportauto. Meest bekende eigenaren zijn Felipe Massa en Fernando Alonso.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Abarth 695 tributo in NL

Bericht door Sunrise »

:shock: ...volgens mij loop je "iets" achter :oops: . Nieuwkoop heeft hem allang in de showroom staan en er dit jaar al 2 verkocht & Vireo ook al 1 à 54.995,--
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Abarth 695 tributo in NL

Bericht door tonyvandenbroek »

Dit is het PERS bericht wat ik van FIAT krijg. Wekelijks vallen hier de pers berichten in de mail.
Misschien zijn die andere nog niet geleverd, en is deze dan exclusief.
Eerlijkheid bekennen, heb ik het bericht ook niet helemaal gelezen.
Gewoon BLIND kopie en plak werk :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Abarth 695 tributo in NL

Bericht door Sunrise »

tonyvandenbroek schreef:Eerlijkheid bekennen, heb ik het bericht ook niet helemaal gelezen. Gewoon BLIND kopie en plak werk :wink:
:oops: ...geef nie, maarruh eind Oktober zelluf in Den Bosch zien staan -] , had alleen geen camera bij :cry: :cry:
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Abarth 695 tributo in NL

Bericht door RaydeJee »

Ik zag het vandaag staan op nu.nl. Heel fraai apparaat! .) .) .)
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Abarth 695 tributo in NL

Bericht door RaydeJee »

Deze is trouwens ook het vermelden waard, kwam ik tegen op AutoWeek vandaag. De Abarth 500 Novitec! .) .) .)
http://www.novitec.nl/webshop/abarth/abarth%2D500/
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Abarth 695 tributo in NL

Bericht door Giovanni Tutore »

Sunrise schreef::shock: ...volgens mij loop je "iets" achter :oops: . Nieuwkoop heeft hem allang in de showroom staan en er dit jaar al 2 verkocht & Vireo ook al 1 à 54.995,--
Yo Sunrise :lol:
1ste bericht schreef: Nog voor de officiële verkoopdatum zijn er in Nederland 5 Abarth’s 695 Tributo’s Ferrari besteld.
Plaats reactie