Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken plat

Kijk hier voor nieuws over Fiat.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door paco »

Ik weet niet wat ik er van moet denken ,je kan tot het uiterste gaan met uitknijpen maar denk dat je toch ook wel een normaal contact wil houden met je dealer ? Ik denk dat als ik tevreden met me garage ben ,ik hun niet in de hoek zou drijven voor een tomtom ,maar dat is mijn idee :wink:
Afbeelding
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door jpkramer »

Ze leggen niet alleen de fabrieken plat helaas:
Vanmorgen heeft Fiat alarm geslagen via een persbericht, om enkele ernstige gevallen van brandstichting op verschillende plaatsen in het land aan de kaak te stellen. Afgezien van aanhoudende problemen door een algehele staking van de autotransportorganisatie, is er nu ook het probleem van nogal doelgerichte aanslagen op vrachtwagens met nieuw geproduceerde auto’s van Fiat Group Automobiles. Op drie verschillende plaatsen werden trailers met respectievelijk nieuwe Panda-, 500- en Bravo-modellen in brand gestoken. De slachtoffers zouden chauffeurs zijn die hun werk weer hervat hadden. Zij moesten machteloos toezien hoe hun lading in brand werd gestoken. Deze angstwekkende acties werden tussen Napels en Rome gepleegd. Fiat meldt dat er behalve van economische schade, ook steeds meer sprake is van agressie en intimidatie tegen personeel en chauffeurs van Fiat. Begin volgende week zijn Pomigliano d’Arco en Cassino gedwongen om een paar dagen de poorten te sluiten.
Bron: AutoEdizione
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door RaydeJee »

Dat is niet best zeg. :shock:
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door ed.de.vries »

t,Ja: Daar sta je dan op het punt om een actie model (van de dealer) wellicht te bestellen.
En dán lees je over staken vrachtwaren chauffeurs, en in brand steken en meer van dit leuks.
En sluiten van zelfs fabrieken, tijdelijk?????.
Wellicht is dan jou, (of mijn) karretje wel in de fik gestoken, reken maar dat dan voorlopig het bestelde
karretje,wellicht een speciale uitvoering,ook nog! Voorlopig niet meer geleverd kan worden voor de vacantie(s) Want in Augustus is het in Italia vacantie. Dus...............???????????????
Wachten, en geduld is een schone zaak. Dit komt F.I.A.T zeer ongelegen uit,en kost wellicht Klanten.
:der ALTE:
Gebruikersavatar
Jacsje
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: ma mei 02, 2011 22:12
Locatie: Utrecht

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door Jacsje »

Dit is zeker geen goed nieuws, dit wordt langer wachten op de nieuwe Panda die we hebben besteld... :cry: :evil:
Fiat Panda Sempre, Fiat Punto Evo Racing 1.3 MJ 3d, Alpine Renault A310 V6, Kawasaki Z1000
DJpapa
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: di mar 06, 2012 20:31

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door DJpapa »

Zo dit is serieuze shit zeg!
Durf haast niet meer blij te zijn dat mijn Punto gisteren is binnen gekomen bij de dealer.

Voor allen die nog in de wachtkamer zitten veel sterkte !!
Punto '12 Lounge Mj Glory white - Novitec - Lm 439
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door ed.de.vries »

Nog meer dikke shit.

Mijn zwager is Italiaan, woont/werkt in Limburg< alleen zijn moeder > woont nog in de streek
toscane, Borsigilane prov Lucca el sergio.
Hij is wel geaboneerd op de italiaanse krant, en wat leest de lieve man mij voor!* zojuist!
twee fabrieken sluiten enkele dagen voorlopig hun poorten/productielijnen.
en wellicht binnenkort de gehele week sluitingen niet uitgesloten.
ook gaat het gerucht, dat wellicht bij een te lange staking van de vrachtwagen chauffeurs
er een nood oplossing gezocht gaat worden, waarbij er misschien een op te starten
fabricage, elders "buiten" italia wel eens plaats zou kunnen vinden,maar dat dit niet
op super korte termijn te realiseren is.
Men onderhandelt intussen met de stakende bonden/chauffeurs over een zg: tijdelijke
overeenkomst, waarmee het staken even wordt opgeheven.
Helaas is er nu al een grote achterstand ontstaan wat betreft uitleveren/vervoer van met
name de nieuwe panda,s.
Dus: het wordt zeer spannend voor de wachtende mensen,die in het ongewisse leven van:
Hij komt wel, hij komt niet voorlopig.
Soms, rolt er toch nog een pandatje van een vrachtwagen,maar dat zijn uitzonderingen voorlopig even.
Ciao tutti.
Ed.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door alfawiel »

Ellendig als je op je nieuwe auto zit te wachten.
Maar wat ze met die idiote stakingen bereiken is dat ze straks geen baan meer hebben omdat FIAT buiten Italie gaat produceren.
Ben benieuwd of de Italiaanse vakbonden dan hun salaris willen aanvullen. :evil:
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door Dino »

Die staking begint onderhand wel dramatische vormen aan te nemen, zo lang als dat duurt.
of hoort dit bij de Italiaanse folklore?

En is de fabriek in Melfi helemaal niet meer open geweest sinds de sluiting van 16 maart?
Ik dacht trouwens dat de Punti daar linea recta op de trein gingen, maar blijkbaar niet anders zou de staking van autotransporteurs, waarvan ik aanneem dat het wegvervoer is, niet zo'n impact hebben.
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door Dino »

Update:
de staking is sinds vorige week woensdag (28 maart) voorbij, Fiat is opgelucht:

http://www.businessweek.com/ap/2012-03/D9TPLB300.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door scoop »

Erg goed nieuws aangezien de status van mijn nieuwe Punto "transport" is! ~~
The strike was called to protest government measures raising fuel prices.

Dat is geloof ik een andere reden als die we eerst gehoord hebben. Never the less, mooi dat ze weer aan het werk zijn gegaan!
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Stakende chauffeurs leggen Italiaanse Fiat-fabrieken pla

Bericht door Sunrise »

~~ ...da's dan "eindelijk" goed nieuws voor verschillende forum- / VIP-leden hier :-]
Plaats reactie