Rode remklauwen "maken"

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
Plaats reactie
rverwaart
Nuovo Arrivato
Berichten: 59
Lid geworden op: di okt 02, 2012 9:28
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Rode remklauwen "maken"

Bericht door rverwaart »

Goedemorgen allemaal,

Allereerst mijn nederige excuses als ik dit bericht niet onder het juiste topic heb geplaatst...

Ik ben in het bezit van een witte Fiat Punto 2012 en zag laatst een foto voorbij komen van een andere witte Punto met dezelfde velgen als mij maaaaar met rode remklauwen. Ik vond dit er zo gaaf uit zien dat ik dit nu zelf ook wil, al ben ik zelf overal in thuis behalve verf voor - en het aanpassen van - remklauwen...

Ik heb vernomen dat ik Motip MK2 moet hebben? Maar waar ik deze kan kopen blijft voor mij een raadsel... Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ik verkeerd zoek in het allmighty Google, dus ik hoop eigenlijk dat jullie wat tips voor me hebben. Eventueel verkoop punten in de omgeving van Rotterdam en tips voor het uiteindelijke rood maken van de klauwtjes...

Heel hartelijk dank alvast .)!

Grt. Robbert Verwaart
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door Thegroov »

Je kan bij elke autozaak en ook bij Halfords setjes hittebestendige 'caliper spray' kopen.
Je hebt een hittebestendige metaalprimer nodig en een hittebestendige aflak. Soms zitten die in één doosje. Kost een paar tientjes bij elkaar.
Vergeet niet te wachten tot het wat warmer is (zo'n 10 a 15 graden minimaal) of zet hem binnen en vergeet niet je remklauwen super goed schoon te maken, vóór je begint.

Zie ook: http://punto.frankfokke.nl/?page_id=362" onclick="window.open(this.href);return false;
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door RVE »

Ik zelf heb het met Hammerite gedaan, gewoon voor metaal, niet hittebestendig oid. Eerst schoon gemaakt met kwast en wasbenzine, daarna 2 lagen verf. Tot op heden zit het er nog perfect op, zonder enige kleurverandering of zo. Ik heb gekozen voor deze manier ivm de goede dekking van Hammerite, veel beter dan die spuitbusjes.
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door provsen »

Volgens een kennis van mij is dat direct zo goed als droog is dat zo?
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door PuntoSporting »

Ik heb het gebruikt om een roestig tuinbankje te verven, maar het droogt heel snel in elk geval.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door RVE »

Ik heb t in redelijkdikke lagen aangebracht, dus drogen duurde even. Gewoon de aangegeven tijd aanhouden, vier uur dacht ik.
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door Nico111 »

Hebben jullie ook de schijven nog afgeplakt? Hammerite klinkt wel goed. Dit is namelijk gewoon met een kwast aan te brengen. Dan hoef je te minste niet bang te zijn voor overspray.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door Thegroov »

Ik heb in de dop gespoten en dat met de kwast opgebracht. Te lui om alles af te plakken :-)
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door Nico111 »

Thegroov schreef:Ik heb in de dop gespoten en dat met de kwast opgebracht. Te lui om alles af te plakken :-)
Dat is ook een goed idee. Met een kwast kan je het veel beter aan brengen.
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door RVE »

Ik zou wanneer je voor de kwast kiest toch Hammerite gebruiken, dekt veel beter lijkt mij.
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: Rode remklauwen "maken"

Bericht door Delvenaartje »

RVE schreef:Ik zou wanneer je voor de kwast kiest toch Hammerite gebruiken, dekt veel beter lijkt mij.

Ik heb een paar weken terug ook mijn remklauwen geverft met Hammerite, prima spul!
Idd eerst goed schuren en ontvetten, daarna paar laagjes erop en klaar.

Heb trouwens m'n wielen er alleen afgehaald, rest afgeplakt met tape :D
Proud owner of a Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM! :wink:
Plaats reactie