paar vragen over huidige punto

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
Plaats reactie
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

paar vragen over huidige punto

Bericht door JGP »

Ik heb in het verleden een GP(2007) gehad met veel problemen.
ondanks dat ben ik nu aan het denken over de punto street. Echter blijven toch een paar vragen en twijfels of ik het wel zal doen.
Ten eerste, is het "water in de kofferklep" euvel al opgelost(gemodificeerd), met het daarbij behorende roestprobleem.
En dan nog het probleem met de deurkruk van de achterdeuren, die niet meer open ging bij warm weer.
wie o wie weet meer van de modificaties van de punto.
er zijn inmiddels al wat jaren verstreken, maar zijn er ook oplossingen voor deze problemen?
Gebruikersavatar
Solution
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 16:04

Re: paar vragen over huidige punto

Bericht door Solution »

Je zou dit bij een lokale dealer die je vertrouwt kunnen aankaarten. En als je een nieuwe koopt heb je natuurlijk garantie. Niet dat daar in principe gebruikt van gemaakt zou moeten worden aangezien je gewoon in 1x een auto wilt kopen zonder mankementen.

Denk dat je een behoorlijk verschil toch wel gaat merken na 7 jaar hoor ;)
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: paar vragen over huidige punto

Bericht door hbassen »

Water in de kofferbak klep is er nog steeds, maar het is wel wat verbeterd.
Over die andere heb ik nog nooit iets over gehoord, dat kan wel een uniek probleem zijn van jouw GP.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: paar vragen over huidige punto

Bericht door Odelot »

Mijn evo uit 2011 heeft ook last van deurklinken die zeer moeilijk open te krijgen zijn. Alleen bij de achterdeuren. De voordeuren gaan wel gewoon goed open. Water in de kofferklep heb ik tot nogtoe nog geen problemen mee gehad, maar daar zal ie nog wel wat te jong voor zijn. Er zit nog geen roest ofzo in elk geval.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
RARARA
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jan 10, 2014 17:34
Locatie: Zuid-Holland

Re: paar vragen over huidige punto

Bericht door RARARA »

Het probleem van de moeilijk te openen achterdeuren is niet meer het geval bij de nieuwe facelift "my2012"
Althans niet bij die van mij uit 2013

Probleem van de achterklep ken ik niet en heb ik ook geen last van, maar misschien nog te vroeg om te zeggen..
Wat was de oorzaak van dat water dan ?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: paar vragen over huidige punto

Bericht door Odelot »

Bij mij was dat in het begin ook niet. Geloof niet dat dat nu, na 7 jaar opeens veranderd is. In het begin gingen ze gewoon open. Ik vermoed dat er echter bergen stof inkomen ofzo, aangezien de sponningen van de achterdeuren ook vreselijk veel stof happen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
JGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: vr dec 08, 2006 21:17

Re: paar vragen over huidige punto

Bericht door JGP »

hbassen schreef:Water in de kofferbak klep is er nog steeds, maar het is wel wat verbeterd.
Over die andere heb ik nog nooit iets over gehoord, dat kan wel een uniek probleem zijn van jouw GP.

HB
Hoe bedoel je " het is wel verbeterd" .Water hoort gewoon niet in je kofferbakklep, toch?
Het zou hooguit iets van condenswater dat aan de binnenzijde van de ruit omlaag komt kunnen bevatten.Maar veel of weing water, het zou wel zodanig beschermt moeten zijn dat roest geen kans krijgt.Anders zouden deuren ook zo wegrotten.
Bij mij was het zo erg ,dat als ik de klep omhoog deed,er eerst stralen water uit de afwatergaten kwam, en als de klep verder open ging, dan hoorde je het water echt naar de bovenkant van de klep stromen.
Wat betreft de deurkruk van de achterdeuren, daar was het mechanisme steeds te lang geworden.
Er liep als ik goed heb begrepen een kabeltje in het mechanisme, dat bij warmte te veel uitzette waardoor het slot net niet meer ontgrendelde.
Was zeker niet uniek.
Elders op het forum kom je zowat alle problemen die ik destijds had tegen.
Fiat was destijds heel laks met het oplossen van problemen, hoewel er wel een modificatie voor het deurkruk probleem is geweest.
Vreemd dat het in een auto van 2011 nog voorkomt.
Maar daarom dus ook mijn twijfel.
Laatst gewijzigd door JGP op vr jan 17, 2014 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: paar vragen over huidige punto

Bericht door PuntoSporting »

Afkloppen, ik heb tot nu toe geen last van rammeltjes en kraakjes, ook geen water in de achterklep.
Ik heb jaren in de autobranche gewerkt, maar elk merk heeft zo zijn eigen problemen en eigenaardigheden.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Plaats reactie