start en stop systeem

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: start en stop systeem

Bericht door Odelot »

Als je een poosje stil staat en start/stop heeft de motor uitgeschakeld en weer in, en vervolgens weer uit dan krijg ik de melding start&stop niet beschikbaar. Moet dan handmatig de auto starten.

Ook leuk. Als start/stop ingeschakeld is de auto zonder de koppeling in te drukken in de 1e versnelling zetten. Dan krijg je een melding dat je het koppelingspedaal in moet trappen op het info display.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RicoKEVO
Nuovo Arrivato
Berichten: 91
Lid geworden op: do nov 12, 2015 14:01
Locatie: Lelystad

Re: start en stop systeem

Bericht door RicoKEVO »

Mijn s&s gaf laatst aan dat de accu vervangen diende te gaan worden....

Na een week of twee met een zeer slecht of nauwelijks werkende s&s stond ik laatst met een lege accu op een maandag nadat de auto een zondag niet had gereden.

Goed systeem in mijn Twinair! [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mario TT
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: di sep 27, 2016 16:41

Re: start en stop systeem

Bericht door Mario TT »

Dat van die deur is inderdaad jammer ja maar verders werkt het bij mij goed. Werkt ook als het koelwater nog niet op z`n vaste waarde zit. Scheelt wel iets aan brandstof hoor, niet megaveel en bovendien werken moderne turbo`s op een ander lager principe dus het lager zal er echt niet zo snel meer van kapot gaan zoals vroeger.
Wat een bijkomend voordeel is, wat ik niemand hoor zeggen hier, is dat als je de motor af laat slaan en je trapt de koppeling in dat de motor automatisch weer start. Dus niet weer snel de sleutel naar uit en weer aan maar gewoon relaxt het koppelingspedaal weer intrappen en gaan.
Wat ik wel merk is dat als ik de auto een tijdje niet gebruikt heb dat het SS systeem wel weer even erin moet komen en het vaak de eerste dag niet of bijna niet doet.
AGH1965
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: za okt 04, 2014 16:12

Re: start en stop systeem

Bericht door AGH1965 »

Thegroov schreef:
ing_BRW schreef:Als de motor stopt in het Start&Stop systeem en je dan de bestuurders deur opent moet je de motor weer handmatig starten door de sleutel uit het contact te halen.
Zo balen he dit.... wil je even een brief in de brievenbus doen, moet je toch weer handmatig starten.
Als je de deur al opendoet terwijl je de koppeling nog ingetrapt hebt, dan blijft de motor toch lopen? Trouwens, ik heb nog nooit mijn sleutel uit het contact hoeven halen om opnieuw te starten. Wel contact even uitzetten en opnieuw starten.
Mario TT schreef:Wat een bijkomend voordeel is, wat ik niemand hoor zeggen hier, is dat als je de motor af laat slaan en je trapt de koppeling in dat de motor automatisch weer start.
Dat is alleen het geval als je hem liet afslaan terwijl je vooruit reed!
Mario TT
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: di sep 27, 2016 16:41

Re: start en stop systeem

Bericht door Mario TT »

Niet in z`n achteruit af laten slaan dus! :lol:
Plaats reactie