Problemen voorruit sproeiers

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto 2012.
burn86
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: za apr 21, 2012 16:22

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door burn86 »

Mijne is een leaseauto dus zulke grotere aanpassingen mag ik niet uitvoeren.
Des te meer ik vind dat fiat/dealer hier een oplossing voor moet vinden desnoods custom made. :roll:

Maarja mooie dromen he :|
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Thegroov »

Onderdeeltjes zijn binnen, € 19,32 inclusief 19% BTW. Dus uiteindelijk maar € 0,20 meer kwijt dan op de Duitse site. Twee plastic klemmetjes te veel in het zakkie. -]

Afbeelding
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door meloenie »

Geen geld!

Hou je ons even op de hoogte?
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Jarre »

maak je zelf ook een how to??
maat van mij werkt bij mercedes dus ben benieuwd hoeveel het bij hem moet kosten
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Thegroov »

Hier komt de how to: http://punto.frankfokke.nl/?page_id=1006" onclick="window.open(this.href);return false;

Zinnen als deze: An den im folgenden Bild zu erkennenden Stellen jeweis einen kleinen Steg des Gitters mit einem Seitenschneider heraustrennen. moet ik ook 6 keer doorlezen voor ik precies weet wat er bedoeld wordt. Dus een vertaling is wel handig voor mensen die nog minder Duits spreken dan ik.
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door greymouse »

Thegroov schreef:Onderdeeltjes zijn binnen, € 19,32 inclusief 19% BTW. Dus uiteindelijk maar € 0,20 meer kwijt dan op de Duitse site. Twee plastic klemmetjes te veel in het zakkie. -]

Afbeelding
TIP:
Als je :die klemmetjes te veel hebt is niet zo erg , ze kunnen nogal makkelijk breken . Ik heb uit krimpkous ringetjes gemaakt die om de wisserarm en slangetje gedaan en verwarmt en dan zit het slangetje mooi op gelijnd . :D
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Thegroov »

Goed idee! Ik heb al zitten kijken naar hoe je precies de hoeken van de wisserarm zou moeten volgen, dus was ik blij met de extra klemmen...Maar krimpkous heb ik ook zat in voorraad, ook in zwart, dus daar moet het inderdaad helemaal goed mee komen.

Dank voor je tip!
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Jarre »

ik ga wachten tot na je installatie. ik neem niet snel dingen van anderen aan, wil meestal zelf ook uittesten.
MAAR jij bent iemand die heel correct werkt met alle mogelijke onderdelen en als jij zegt dat het goed werkt, dan geloof ik dat ook!
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
GPZzee
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za apr 24, 2010 9:12
Locatie: Zierikzee

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door GPZzee »

Wat een gepriegel wordt dat zeg.. heb reparatie ervaring met een Punto MK2a, Als je er klaar mee bent denk je wel: aardige klus, leuk resultaat, maar niet weer.. Ik heb mijn sproeiprocedure wat aangepast. eert beetje sproeien, dan wachten tot de armen in beweging komen en dan de volle laag over de ruit.
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Deantjuh »

En toch als je 120 rijdt en er is gestrooid dan krijg je je ramen echt niet schoon hoor, GPzzee :(
Afbeelding
GPZzee
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za apr 24, 2010 9:12
Locatie: Zierikzee

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door GPZzee »

Voor woon werk verkeer hoef ik niet harder dan 80 en bij vorst (ook al is er gestrooid en bestaan er tegenwoordig winterbandjes) rij ik geen 120.
Maar dat mag ieder voor zich weten tuurlijk ;-). Hier in t zeeuwse zijn we wel gewend met een waas over de ruiten te rijden, zout, bagger etc. Maar ik geef toe, de sproeiers konden best wat beter gemikt, maar ook bij hogere snelheid heb ik weinig last(ik ben denk de mazzelaar die wel n ok sproeier heeft, daar zijn er nl een aantal van).
Annyways, ik moet vanmiddag naar Limburg ik zal het nog eens testen, ik heb deze auto nu al ruim 3 jaar maar eigenlijk nog nooit de klachten gehad zoals sommigen hier aangeven. Wel toegegeven, de brede sproeiers van de Polo (vloeken in de kerk) zijn beter, maar das logisch want tis een kleiner, rechtop geplaatst ruitje.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Thegroov »

De how to staat inmiddels klaar: http://punto.frankfokke.nl/?page_id=1006" onclick="window.open(this.href);return false;
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door meloenie »

Heel mooi gedaan!
How-to is ook top....
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door greymouse »

Thegroov schreef:De how to staat inmiddels klaar: http://punto.frankfokke.nl/?page_id=1006" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk dat ( De beschrijving )ziet er goed uit :D , ben je er ook tevreden mee :?:
Ik in ieder geval wel . Je hebt geen krimpkous ringetjes erom gedaan ? Dit zit net ff wat beter als die klemmetjes .
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Problemen voorruit sproeiers

Bericht door Thegroov »

Ik ben er inderdaad heel tevreden mee.
De krimpkous die ik heb is ongeveer 12mm in doorsnede (de grootste die ik heb) en die ging niet om de wissers heen... dus toch maar onder gedaan.
Plaats reactie