Preuninger Ypenburg

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
swordbunny
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mei 27, 2018 15:39

Preuninger Ypenburg

Bericht door swordbunny »

Beste mede fiat rijders,

Graag deel ik mijn (slechte) ervaring met Preuninger Ypenburg.
5 jaar geleden kocht ik mijn Fiat Punto Twinair (showroom model van 1 jaar oud) bij Preuninger Den haag Ypneburg, in het begin zeker naar tevredenheid, eerst controles waren prima en ik werd absoluut vriendelijk en goed geholpen.
Totdat mijn auto ik 3 jaar in bezit had.


1) op de dashboard lichten 2 controlelampjes vaag op (waaronder bandenspanning), bij controle hiervan werd mij verteld dat dit een bekend Fiat probleem is doordat er lekstroom ontstaat nadat de auto meer dan 2 jaar is gebruikt! enige remedie is gehele dashboard vervangen voor iets van €3500,-! bekend probleem maar werd niet verholpen dus. Ik kan ermee leven maar nog steeds vind ik het een vreemde verklaring

2) start stop systeem doet het nu pas nadat ik de auto 4 jaar heb zoals het zou moeten, 2 jaar geleden kocht ik een nieuwe accu omdat de oude niet goed meer was. Deze werd een dag voordat ik 'm nodig had snel en goed vervangen! dat waardeer ik. Echter enige maanden erna bracht ik de auto terug, omdat start stop niet goed werkte. Deze werd gecontroleerd en monteur heeft de auto testrit gedaan en zei nu is het goed. Toen ik wegreed ermee deed start stop inderdaad goed, echter maar 1 keer. Het was die dag niet koud ofzo, want Fiat zegt dat onder de 7 graden Celsius start stop het niet doet, dat begrijp ik. Daarop belde ik Preuninger en werd mij gevraagd dit aan te kijken. Na een maand ofzo belde ik dat startstop het nog steeds niet goed doet, de desbetreffende monteur aan de telefoon klonk erg bot (wat gezette blonde heer) en zei dat ik zeker de accu elders heb aangeschaft! daarna heb ik het maar opgegeven.

3) een maand of 2 geleden heb ik de auto een grote beurt laten doen en bij afhalen vertelde degene die mij hielp (vriendelijke meneer met bril) dat alles goed was, echter vliegwiel moest vervangen worden (op de teller stond 50.000km!) en kosten €1240,-. Advies was dit binnen 1 maand te doen daar anders ook de koppeling kapot kan gaan, dat zou dan nl nog een €800,- extra gaan kosten.

Ik heb erna via een goed vriend die taxi chauffeur is om advies gevraagd en ben zijn garage wezen informeren en daar vertelde ze naar mijn idee zeer deskundige medewerker dat dit ca €1090,- gaat kosten voor de vliegwiel incl nieuweu koppeling. Daarop mailde ik uiteraard Preuninger weer. Antwoord:"Nee ik bedoel €1240,- incl koppeling, is een misverstand". Toen begon mijn vertrouwen bij PREUNINGER YPENBURG te dalen naar nul komma nul.

Uiteindelijk heb ik via een kennis iemand prive de vliegwiel laten vervangen incl nieuwe koppeling. Verder kwam hij erachter dat de remschijven en blokken bij de voorwielen veels te dun waren en versleten waren, en ashoek gescheurd; druklagers waren niet goed meer en tot slot flexibele stuk van uitlaat lekte! ze hebben dat gelast voor mij voo €50,-! en auto rijdt nu een heel stuk zuiniger! Totaal heb ik nu kets van €150,- betaald. Start stop heeft nog nooit zo goed gedaan en ik rij nu makkelijk 1 op 15 terwijl voor de reparatie ik gemiddeld 1 op 9.5 reed.

Tot slot dacht ik erna Preuninger ga ik nooit meer, maar ik heb ze dit verhaal wel verteld en ze mailden heel sportief terug dat ze met mij van gedachten willen wisselen hierover, maar ja wat kunnen ze dan nog doen dacht ik. Ik heb reply gegeven en gaf aan dat ik daar best open voor sta. Degene van de balie (vriendelijk meneer met bril) mailde mij terug dat de manager mij zal contacten, nu 3 weken later heb ik nog steeds niks gehoord en ik denkt dat ze ook niet meer zullen reageren.

Ik kom daar nooit meer terug en heb ook geen vertrouwen meer in Fiat, ben ook van plan nu eind van het jaar de auto in te ruilen voor een Hybride Hyundai waarschijnlijk.

Oh ja......bij Preuninger Hyundai gaven ze mij €4000,- als inruil als ik nieuwe auto bij hen zou kopen, echter elders kreeg ik een waarde van €8000,-!! De naam Preuninger smaakt bij mij zeer bitter.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Preuninger Ypenburg

Bericht door Odelot »

Wat een verhaal. Beter niets kopen daar zo te lezen!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Preuninger Ypenburg

Bericht door J.V. »

Ik zal maar niet beginnen over mijn ervaringen met een niet nader te noemen dealer; daar wordt je ook niet vrolijk van...
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Preuninger Ypenburg

Bericht door walpunto »

preuninger ken ik via de sport wereld en hoor altijd zeer goede verhalen over hun maar dit is toch echt zeer negatief zal als ik er weer kom eens over beginnen .
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Plaats reactie