Maarssen, De Zwaan

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
Maurice1336
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jul 03, 2011 18:45

Maarssen, De Zwaan

Bericht door Maurice1336 »

Na een aantal omzwervingen door een faillissement en overname van de lokale Fiat Garage ben ik sinds een jaar of 5 stamgast bij de Zwaan.

In het topic over Bochane Almere komt de Zwaan één keer voorbij in niet zo'n positieve zin.
Zou ik het hierbij laten dan doe ik de dames en heren van de Zwaan zeker te kort.
Fouten kunnen overal gemaakt worden, het is vooral de manier waarop een garage hiermee omgaat wat bepaald of het een goede- of mindere garage is.

Twee jaar na het maken van dit slippertje en het lezen hiervan op dit forum kreeg ik deze week een belletje "waarom toen niet langs gekomen om het op te lossen". Mooi toch?

De persoonlijke benadering, het enthousiasme en de betrokkenheid van de mannen in de werkplaats geeft vertrouwen in deze "tent". Problemen, niet te vangen in het standaard Fiat onderhoud, worden serieus opgepakt zonder dat meteen de meter gaat lopen. Is het euvel niet direct op te lossen dan krijg je de nodige tips mee om op te letten bij het autorijden om zo verder te komen met de oorzaak en mogelijke oplossing.

In december heeft de Zwaan mijn winterbanden (als stopklusje) om mijn velgen gelegd voor een heel nette prijs.
Zowel velg als band kwamen niet bij de Zwaan vandaan, een mooie service toch?

Is er dan niets negatief?? Jawel maar dat is denk ik meer voor rekening van de bedrijfspolitiek van Fiat NL.
Pakketprijzen prima, maar de zekerheid van de vaste pakketprijs geeft ook een lijst met geprogrammeerde werkzaamheden die op mij overkomen als het zoeken naar werk. Bij een auto van 5 jaar oud en 152.000Km op de klok zie ik liever dat de puur noodzakelijke zaken worden gedaan.
Onderdelen vervangen? Prima, als ze kapot zijn of een geluid maken waar ik mij aan stoor ;) O ja... en zijn er dan toch werkzaamheden door een andere garage uitgevoerd, kraak dat dan niet af ook al is dat terecht 8)

Tot slot.. waarom vorig jaar dan toch de auto bij Bochane weggebracht?
Prijs, vakantie, 55Km afstand tussen woning en Maarssen en......een bijna vergeten APK datum.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Autobedrijf De Zwaan in Maarssen

Bericht door walpunto »

en wat wil je nou vertellen
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Maurice1336
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jul 03, 2011 18:45

Re: Autobedrijf De Zwaan in Maarssen

Bericht door Maurice1336 »

Take a guess......
Punto Evo
Nuovo Arrivato
Berichten: 96
Lid geworden op: ma dec 06, 2010 20:57
Locatie: Schoondijke (Zeeland)

Re: Autobedrijf De Zwaan in Maarssen

Bericht door Punto Evo »

?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Autobedrijf De Zwaan in Maarssen

Bericht door Thegroov »

Die stukjes in italic, zijn dat nou quotes van een ander of is dat een eigen beleving?
Winterbanden om een velg leggen is een standaarddienst bij vele garages, waar tussen de € 7,50 en € 15,- per band voor gerekend wordt, klaar terwijl u wacht. Wat moest je dan voor dit 'stopwerk' betalen?
Wat voor punto heb je eigenlijk?

Ik probeer een beeld te krijgen achter dit verhaal, maar dat lukt me nog niet zo. Je was al lid ruim voor dat ik mijn punto had en je schrijft niet zo veel, daarom lukt het me niet om het verhaal goed te plaatsen.

Het is natuurlijk prima om ook positieve verhalen over een dealer te vertellen, die door anderen negatief omschreven wordt!
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Autobedrijf De Zwaan in Maarssen

Bericht door paco »

gewoon ,hij wil even zijn verhaal vertellen over zijn garage ! is toch prima :wink: niet dat ik het begrijp hoor Frank -] maar dat geeft toch niet :mrgreen:
Afbeelding
Maurice1336
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jul 03, 2011 18:45

Re: Autobedrijf De Zwaan in Maarssen

Bericht door Maurice1336 »

paco schreef:gewoon ,hij wil even zijn verhaal vertellen over zijn garage ! is toch prima :wink: niet dat ik het begrijp hoor Frank -] maar dat geeft toch niet :mrgreen:
hè, hè iemand die het snapt.
Kijk, op het internet je gal spuwen over garages waar je niet tevreden over bent is lekker snel scoren en kankerpitten is altijd goed. :wink: Daar ben je per slot van rekeninge Nederlander voor toch? :mrgreen:
Laat ook eens iets positiefs horen, het is zo simpel.

Dat verhaal van de banden monteren is in de regio Almere-Utrecht nog niet zo vanzelfsprekend. Helemaal niet als je in de hysterische periode zit waarin iedereen dit wil laten doen. Om nog maar te zwijgen over uurtje-factuurtje werk zonder marge op een mogelijk te leveren velg of band.
"Kwikfitters" in de regio en de bandenwippers aangesloten bij "autobandenmarkt", "popgom" etc. hadden pas zin en tijd met een week of 2. Daar had ik dan weer geen zin in.

Ik heb uiteindelijk een half uurtje werkplaatstarief moeten betalen (€ 37,50) voor het verwijderen van oude banden, het monteren van 4x winterband op lichtmetalen velg. Balanceren met plaklood en afvoer van 4 oude banden. Niets geen getrut met verwijderingsbijdrage voor de oude banden.

Voor een Fiat Garagebedrijf is dit gewoon keurig.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Autobedrijf De Zwaan in Maarssen

Bericht door Thegroov »

Je hebt groot gelijk, maar zoals ik al zei... Het is prima om te vertellen dat je tevreden bent!
Goed verhaal dus gewoon. En ja, ik ben de rust in Drenthe gewend.... Als ik een afspaak maak met onze garage, dan is het altijd: 'Komt morgen uit voor je?'. Lekke band? oh, dat doe ik gelijk wel even.... Dat went snel :mrgreen: terwijl ik van origine ook gewoon uit de randstad kom en anders dus ook meegemaakt heb.
Maurice1336
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jul 03, 2011 18:45

Re: Autobedrijf De Zwaan in Maarssen

Bericht door Maurice1336 »

Thegroov schreef:En ja, ik ben de rust in Drenthe gewend.... Als ik een afspaak maak met onze garage, dan is het altijd: 'Komt morgen uit voor je?'. Lekke band? oh, dat doe ik gelijk wel even.... Dat went snel
Haha! heerlijk is dat. Dit gebeurde bij de Zwaan trouwens ook zo. Een prettige verrassing! Tenzij je het gewend bent :wink: :-]
Onooh
Berichten: 7
Lid geworden op: di jan 26, 2016 19:43

Re: Maarssen, De Zwaan

Bericht door Onooh »

Heb hier ook goede ervaring. Gratis winterkeuring ontvangen en daar kwamen ze achter gebroken veer linksvoor. Op de brug laten zien. Heb uiteindelijk besloten het elders door een maatje te laten repareren.

Later nog eens langsgeweest ivm alle lampjes in m'n dashboard die opeens begonnen te knipperen. Goed en vakkundig opgelost.
Plaats reactie