Wijnegem (BE), Buga

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
PeterT
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: za aug 16, 2008 10:24

Wijnegem (BE), Buga

Bericht door PeterT »

Na mijn slechte ervaringen bij garage Simons ben ik naar Buga in Wijnegem overgestapt. Ik heb in mei 2011 bij mijn Fiat Punto de koppeling en vliegwiel laten vervangen. Dit verliep niet vlekkeloos, het duurde ruim een week voordat het vliegwiel binnenwas, pas na een week kreeg ik na veel gezeur een vervangende wagen. Toen ik de wagen terugkreeg bleek de airco niet meer te werken. Kortsluiting oid, puur toeval, het zou niets met de voorgaande reparaties te maken hebben. Vreemde zaak, maar goed, ook die heb laten vervangen. Totale kosten zo'n 2500 euro. De airco leek te werken maar ik heb hem die zomer niet veel gebruikt, het was een vrij koele zomer. In de zomer van 2012 heb ik hem wel regelmatig gebruikt en merkte ik op dat als ik de airco gebruikte, de auto regelmatig afsloeg bij het gas loslaten. Bij mijn laatste grote beurt, afgelopen februari heb ik dit opgemerkt en daarbij vermeld dat dit waarschijnlijk te maken had met de airco die in 2011 is geplaatst. Op de vraag of dit kosteloos kon worden gerepareerd omdat mi de fout al bij de plaatsing van de airco in 2011 is gemaakt werd schamper gelachen. Dat was al veel te lang geleden. Het probleem is onderzocht en het zou aan een weerstand liggen. De totale kosten waren 90 euro. Afgelopen donderdag toen het zo warm was, bleek het probleem niet opgelost. Gedurende een autorit van anderhalf uur waarbij de airco aanstond, was de auto 4 keer afgeslagen. Iedere keer als ik het gas losliet. Uiteraard zijn dit gevaarlijke toestanden. Ik vind het deprimerend dat ik, ondanks de vele kosten die ik heb gemaakt, een auto heb die ik niet kan vertrouwen. Dit is mijn laatste Fiat geweest.
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Buga Wijnegem

Bericht door Leon »

Vervelend dat deze garage zo met je omgaat, maar ik zou persoonlijk de airco gelijk na de "reparatie" hebben getest.. Vooral als het hiervoor ook al zo laconiek over is gedaan door de garage.
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Buga Wijnegem

Bericht door PuntoSporting »

Nooit leuk natuurlijk allemaal.

Maar wat je nu bij een Fiat ondervindt, zo kom je bij een ander merk weer andere problemen tegenkomen.
Mijn vorige Punto had op het eind ook allerlei dingen, zoals afslaan, in begin defect stuurbekrachtiging en ik heb Fiats gehad, waaronder een hagelnieuwe, die wel een maandagochtend auto leek te zijn.
Er ging zoveel aan stuk, maar na reparatie had je er een goeie auto aan.

Dit was voor mij geen rede om nooit meer een Fiat te kopen, want geloof me, andere merken hebben net zoveel, zo niet meer reparaties dan een Fiat.

Over garage en service valt natuurlijk te twisten, maar een zichzelf respecterende garage zal er alles aan doen, zeker in deze tijd, om je als klant tevreden te houden en een goede service te verlenen, anders kun je wel sluiten.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
PeterT
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: za aug 16, 2008 10:24

Re: Buga Wijnegem

Bericht door PeterT »

Het euvel lijkt opgelost na een software update. Ze hebben inderdaad wel hun best gedaan om me als klant te houden. Toen ik aankwam stond er dit keer wel een vervang wagen klaar omdat ze verwachtten dat het lang ging duren. Dit keer zijn er geen kosten gerekend, dus ik ben iets minder negatief dan ervoor.
Plaats reactie