Fiat-dealer Auto Creusen stopt ermee.

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Fiat-dealer Auto Creusen stopt ermee.

Bericht door johnb »

De Heerlense Fiat- en Alfa Romeo-dealer Automobielbedrijf Creusen sluit eind dit jaar de deuren. Het contract met Fiat loopt dan af. Het pand waarin het bedrijf zit is door eigenaar Egid Creusen verkocht aan de lokale BMW-dealer Keram.

Egid Creusen was sinds januari 1989 Fiat-dealer. Het was geen gemakkelijk besluit om te stoppen. “Ik werk al sinds 1983 bij een Fiat-dealer en sinds ’89 ben ik actief als dealer. Ik heb het met veel plezier gedaan. Maar ik zie geen toekomst meer voor een klein dealerbedrijf dat gemiddeld zo’n 350 nieuwe auto’s per jaar verkoopt."

Schaalvergroting of het voeren van meer merken, is noodzakelijk. "Je hebt veel kosten. Die zijn vanuit één vestiging moeilijk te dragen. Daarbij ben je erg afhankelijk van de modellen. Uitbreiden was echter geen optie en toen Keram het pand wilde kopen, in een periode dat de onderhandelingen met Fiat over een nieuw contract moeizaam verliepen, heb ik het besluit genomen te stoppen.”

Zure mededeling
Tot eind dit jaar gaat het bedrijf nog door. Daarna stopt Auto Creusen. Zoon Christian, die met Creusen Cars een eigen onderneming heeft, gaat wel door maar op een andere locatie. “Dat wordt een onafhankelijk autobedrijf dat heel klein zal beginnen. Ik ga daarvoor als zzp-er werken.” In mei is aan de rest van het team van 25 medewerkers medegedeeld dat het bedrijf gaat stoppen.

Creusen hoopt dat voor januari iedereen ergens anders onder dak is. “Het is een zure mededeling, maar ik wilde het wel zo snel mogelijk doen zodat mensen tijd hebben om een nieuwe baan te zoeken. Voorlopig lukt dat aardig, ik hoop dat er niemand overblijft en daar zijn we nu druk mee bezig.”

Bron: automotive-online.nl
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Fiat-dealer Auto Creusen stopt ermee.

Bericht door PuntoSporting »

Ik duim mee voor alle medewerkers.

Ik kom zelf ook uit de autobranche en weet dat het erg mager is, om hier weer een baan te vinden.
Het ene na het andere bedrijf stopt of moet stoppen en al die mensen moeten werk zien te vinden bij steeds minder bedrijven.
Ik wens alle medewerkers sterkte en succes toe, heb dit jaar helaas hetzelfde meegemaakt met een aantal collega's.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: Fiat-dealer Auto Creusen stopt ermee.

Bericht door walpunto »

dit is zeker minder wij zoeken nog monteurs maar dit is wel erg ver reizen
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Fiat-dealer Auto Creusen stopt ermee.

Bericht door BartCCC »

Dat is wel rottig nieuws zo recht om de hoek, werd er altijd netjes te woord gestaan en geholpen......raar idee dat ze er straks niet meer zijn..
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Plaats reactie