AutoMondo Goes

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
BartBoos
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za jul 31, 2010 18:43
Locatie: Wemeldinge

AutoMondo Goes

Bericht door BartBoos »

Hallo!

Heb helaas een slechte ervaring met AutoMondo Goes. Het verhaal is als volgt: in juni 2013 heb ik hier mijn Punto Evo Multiair Turbo gekocht, nieuw uit de showroom maar al wel een jaar op kenteken. Heb bij de koop 2 jaar garantie bedongen en gekregen.
Nu heb ik inmiddels bijn 30.000 kilometer gereden dus tijd voor een eerste beurt. Op de online planner kon ik een datum kiezen voor een beurt en heb e.e.a. ingevuld. Een halve dag later kreeg ik bericht: helaas kon men niet op de gekozen datum maar wel een week later, offerte voor 30.000 kilometer beurt was 435 euro (wat ik veel vind, maar goed, auto zit nog in garantie dus wil het wel bij de dealer uit laten voeren maar vraag me wel af wat ze doen voor dat geld). Tevens heb ik aangegeven dat er wat kleine puntjes waren die opgelost moesten worden zoals schakelaar binnenverlichting werkt niet (zit vast), vocht in knipperlicht rechtsvoor en LED verlichting deurhendel binnen rechts doet het niet meer.
Tevens werd gemeld dat een jaar mobiliteitshulp 39,95 kost. Dat vond ik vreemd want op de site van de dealer staat dat bij uitvoeren kleine of grote beurt een jaar pechservice gratis is! Hierover een discussie gehad maar uiteindelijk zou ik hiervoor niets hoeven betalen...

Auto 's ochtends gebracht: achter de balie zit een medewerker stoïcijns naar zijn beeldscherm te staren en zegt niets (ook geen goedemorgen). Na een paar minuten gewacht te hebben maar gevraagd of hij bereid was mij te helpen... Niet echt enthousiast wordt naam opgenomen en sleutel ingenomen. Ik vraag waar de vervangende auto is (had ik aangevraagd) maar dat was men kennelijk vergeten. Uiteindelijk kon dat kennelijk nog wel geregeld worden. Ik zou gebeld worden als de auto klaar zou zijn. Na de werkdag en zonder iets gehoord te hebben weer langs de dealer gegaan, auto stond al klaar. Bij de balie vertelde men dat er een probleem was: er zat vocht in het knipperlicht, de binnenverlichting schakelaar zit vast en de LED bij de portierhendel doet het niet *duh*. Er zouden kosten zijn om dat te repareren (onderdeelkosten en 2,5 uur arbeidsloon). Bij mijn mededeling dat ik verwacht dat dat onder garantie valt zegt men: 'Oh ja, zit er nog garantie op de auto, dat wisten we niet?'. Bij de vraag wanneer e.e.a. dan vervangen kon worden kreeg ik het antwoord dat ik gebeld zou worden als de onderdelen binnen waren. Na een paar dagen maar weer eens contact opgenomen want ik heb nog niks gehoord: probleem, er moet eerst toestemming komen van Fiat Nederland om de onderdelen te vervangen... Volgens mij heb je het over een paar tientjes aan onderdelen dus waar gaat dit over? Regel het en los het later zelf intern op hoe je die kosten verhaalt! Kortom: waardeloze service, niet klantvriendelijk, geen inleving in de klant en zijn auto en niet oplossingsgericht... Erg jammer allemaal. Ik heb officieel een klacht ingediend en zou hier vanmiddag over terug gebeld worden, niks gehoord...

Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar de balen heb ik er wel van. Volgende auto wordt denk ik geen Fiat meer (alhoewel dat zeker niet aan de auto ligt (is een heerlijke auto en redelijk probleemloos), maar een goede dealer vind ik zeer belangrijk). Bij voorgaande auto's van een ander merk ben ik wellicht wel verwend bij de dealer, dit is ongeveer het tegenovergestelde...
Eerst: 2010 GP 1.3 MJET 85 3D/Exotica Red nu: 2012 Punto Evo MultiAir Turbo Sport 135 pk Vanaf april 2015: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo TCT Distinctive
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: AutoMondo Goes

Bericht door zwabbers »

Je lees erg vaak dat men voor de garantie eerst toestemming moet hebben van de importeur/fabriek.
Niet alleen met auto's maar met allerlei zaken .
Dit is grote onzin !
De verkopende partij is verantwoordelijk voor de garantie want daar heb jij een overeenkomst mee en niet met de importeur/fabriek .
Hoe zij het financieel regelen met is hun zaak .
Dus om jou met deze smoes afteschepen wil toch wel zeggen dat ze de betekenis van service nog niet kennen .
BartBoos
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za jul 31, 2010 18:43
Locatie: Wemeldinge

Re: AutoMondo Goes

Bericht door BartBoos »

Uiteindelijk 3 keer bij de dealer geweest voordat e.e.a. opgelost is. Manager heeft mij na een boze mail nog wel gebeld, uit coulance worden knipperlicht waar vocht in zat en LED-lampje bij deurhendel kosteloos vervangen. Verder 2 keer een leenauto moeten hebben waarvoor ook gewoon 2 keer gerekend wordt, volgetankt teruggegeven beide keren en dan op de rekening elke keer nog ruim 8 euro brandstof rekenen... Ik heb geen zin om me nog druk hier om te maken maar ik ga gewoon nooit meer terug (tenzij in de 6 laatste maanden van de garantieperiode er nog wat defect raakt, dan moet ik wel). Echt een kansloze zaak waar men het begrip service denk ik nog niet eens kan spellen.
Eerst: 2010 GP 1.3 MJET 85 3D/Exotica Red nu: 2012 Punto Evo MultiAir Turbo Sport 135 pk Vanaf april 2015: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo TCT Distinctive
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: AutoMondo Goes

Bericht door blackEVO85 »

Onvoorstelbaar! Vooral in deze (moeilijke) tijd voor de dealers. :x

Heb besef dat de klant zorgt voor het voortbestaan van de dealerorganisatie (en hiermee hun salaris) is bij sommige dealers volledig kwijt. Ik maak het zelf ook mee...

Net even dat beetje meer betrokkenheid en service voor de klant zal voor veel dealers veel opleveren
BartBoos
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za jul 31, 2010 18:43
Locatie: Wemeldinge

Re: AutoMondo Goes

Bericht door BartBoos »

Ja ik vind het ook erg jammer. In het verleden ben ik er op zich prima (en gewoon ook normaal vriendelijk) geholpen. Nu zijn ze samengevoegd met de Opel dealer (ook erg jammer, ik heb niks met Opel en wil dat zo houden, stukje eigen identiteit van de dealer verloren gegaan) en de klantgerichtheid is weg. Ik vind het zonde, maar als de zaken niet goed gaan hebben ze dat aan zichzelf te danken. In de afgelopen maanden zijn de Renault en Ford dealer al failliet gegaan in Goes en als zij zo doorgaan vraag ik me af of ze het volhouden. Ik denk dat je het juist in slechte tijden van een stukje (extra) service en klantvriendelijkheid moet hebben, dat kost toch niet veel en is toch niet te veel gevraagd? Of je moet concurreren op prijs, dat doen ze ook zeker niet... Vind 435 euro voor nieuwe olie, oliefilter, interieurfilter en 4 bougies nog steeds flink aan de prijs... Maar goed, voor mij einde relatie AutoMondo.
Eerst: 2010 GP 1.3 MJET 85 3D/Exotica Red nu: 2012 Punto Evo MultiAir Turbo Sport 135 pk Vanaf april 2015: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo TCT Distinctive
Plaats reactie