Auto 't Hooft Doetinchem

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Thegroov »

Auto 't Hooft, Alfa Romeo dealer Doetinchem

Half juni zag ik een Abarth te koop staan bij Auto 't Hooft in Doetinchem. Niet echt dicht bij de deur, 200 km hier vandaan, maar goed, er staan erg weinig zwarte Abarth punto evo's te koop, dus zijn we op zaterdagmiddag wezen kijken.

We zagen dat de auto links achter wat schade had en er een schaaf op de voorbumperinzet zat.

Sja, verliefd op het heerlijke geluid en de looks, nog even een paar dagen over nadenken. Dus maandag gebeld, maak hem in orde, dan wil ik hem wel hebben. Ik ruil niets in, verkoop mijn punto zelf.

Zo werd het gedaan, de reparatieafdeling kreeg de opdracht hem in orde te maken en we konden hem ophalen. Hij was voor een complete schoonmaak en poetsbeurt naar de poetser gebracht en met een busje 'nieuw' ingespoten :o Een beschadigde wielkastverbreder was vervangen en er was een nieuwe bumperinzet in gezet. Met een mooie auto, fles wijn en sleutelhanger gingen we terug.

Na twee weken zag ik toch wat dingen waar ik niet blij mee was. De linker skirt zat niet goed, van de koplampen waren de bevestigingen gebroken en deels aan elkaar gesmolten, de voorbumper zat scheef, de achterklep zat scheef en de auto gaf foutmeldingen op de lampen en de airbags. Ook waren krassen op de achterbumper met een gewone stift ingekleurd.

Beetje boze mail gestuurd, dat ik er niet blij mee was en verwachtte een antwoord als: Sja, hij is tweedehands en je wist dat hij schade heeft gehad. Ik zag ons al weer 200 km terug naar Doetinchem rijden met twee auto's heen en één terug voor een garantieclaim.... Balen dus...

Maar, niets was minder waar! Na een half uur werd ik al gebeld. "Frank, maak je niet druk, dit wordt volledig opgelost!" De auto werd opgehaald met de vrachtauto. Er werd besteld: nieuwe koplampen, nieuwe achterlichten, nieuwe sideskirt, nieuwe wielkast, nieuwe computer, nieuwe strips, nieuwe bumper, etc. etc. Het zou even gaan duren, want het was vakantietijd. De auto is op de meetbank geweest om te zien of hij niet krom was, dat was gelukkig niet zo.

Ik zat te denken hoe we het moesten regelen als we hem weer op zouden halen, maar nee: "Frank, we komen hem donderdagmiddag terugbrengen."

De baas zelf kwam hem terugbrengen, met zijn vaste chauffeur Marga. Rijdend met de Abarth en zijn eigen auto, omdat ze hem niet veilig de vrachtwagen op kregen. In de auto lag nog een metalen Abarth-schild, voor het ongemak. In het dashbordkastje vond ik een lakstift. De halve auto is vernieuwd.... Ook bood de baas mij aan de punto mjt van me over te nemen als ik hem niet verkocht, ik mocht hem in ieder geval niet verschijten!

Natuurlijk was het jammer dat hij niet in één keer goed was, maar dat kan nu eenmaal gebeuren. Ze hebben het meer dan goedgemaakt. Ik ben dan ook super tevreden over de service en super tevreden over mijn Abarth.

Auto 't Hooft verkoopt dus ook Punto's en af en toe Abarths, ik kan ze een ieder aanbevelen.
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door ARJFP »

Wel netjes dit... hoor je niet vaak.
Had je er ook garantie bij gekocht? ik neem aan van niet .. omdat het 200km rijden is...

En persoonlijk zou ik zelf geen "schade" auto kopen .. als ik het wist.
Maar ik ben wel benieuwd naar foto's van je auto! Veel plezier ermee en veilige km's


ps: is het de geimporteerde punto abarth ? kenteken begint met 1 ... die heb ik ook zien staan ~~
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Thegroov »

Er zat gewoon 6 mnd bovaggarantie op. Als ze niet zo schaars waren, dan was ik ook voor een andere gegaan, maar probeer maar eens een tweede hands zwarte supersport te vinden met weinig kilometers (11000). Momenteel bijvoorbeeld staan er 0 op marktplaats.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Sjoerd H. »

Wat een service! Zo hoort het.
Erg netjes dat ze ook totaal niet moeilijk doen zeg! ~~
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Rudabroda
Moderatore
Moderatore
Berichten: 1019
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
Locatie: Q'onoS
Contacteer:

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Rudabroda »

Grandioos.. Je hoort ook wel eens andere berichten zo her en der maar dit is echt goed. Top!
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Thegroov »

ARJFP schreef: Maar ik ben wel benieuwd naar foto's van je auto! Veel plezier ermee en veilige km's

ps: is het de geimporteerde punto abarth ? kenteken begint met 1 ... die heb ik ook zien staan ~~
Het is inderdaad een geïmporteerde auto. Dit is hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door ARJFP »

nette auto hoor... staat er mooi bij. Alleen de striping mis ik haha ;)
heb je verder nog plannen? en heb je ook foto's van het het interieur?

ga je de dectanes er ook weer inzetten?

ps: kan jij niet meehelpen als ik dectanes bestel?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Thegroov »

Het interieur is volledig grijs/zwart, van de Scorpione.

Afbeelding

Afbeelding

>ga je de dectanes er ook weer inzetten?

Ja en de X1-motorkap en vele andere geplande updates.....

>ps: kan jij niet meehelpen als ik dectanes bestel?

Als jij een zondagje naar de Duitse grens wil rijden, geen probleem.
Zonder foutmeldingen is niet te garanderen. In mijn mjt kreeg ik de foutmelding Controleer parkeerlichten. Heeft me wat hoofdbrekens gekost om dat op te lossen...Maar de kans is groot dat het in één keer werkt, zonder fouten.
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door ARJFP »

Zal wel lekker zitten denk ik ;) echt netjes
En een zondagje langskomen is geen probleem.

Bij amazon zijn de lampen 366 ... als dit de goeie zijn:

http://www.amazon.de/gp/product/B0094G1 ... KAKR8XB7XF" onclick="window.open(this.href);return false;

goedkoper zijn ze niet te krijgen denk ik?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Thegroov »

Het best koop je ze bij Amazon, want die hebben een perfecte omruilregeling als ze niet goed zijn!

ja, voor de evo zijn de Dectane SWFI09LGXB de juiste.
Gebruikersavatar
aalp
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma apr 28, 2014 4:12
Locatie: vlissingen

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door aalp »

Geweldig zoals dat geregeld is. Wat een fijne service!! Denk zelf altijd gaat er niet om of het fout gaat (dat gebeurd toch wel) maar hoe is opgelost wordt. En dat is erg netjes gedaan hier.

En wat een mooie Abarth gefeliciteerd er mee.

Chapeau hoor!!
Grande Punto T-Jet 1.4 Exotica red

Afbeelding
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door EvoDaan »

Dat is nog eens service. Helaas zijn dat soort bedrijven zeldzaam. Geniet van je scheurijzer Frank!
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Odelot »

Wow dat is goede service!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door ARJFP »

ps: ze verkopen je oude abarth onderdelen volgens mij .. :lol:

http://www.marktplaats.nl/verkopers/2654550.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Auto 't Hooft Doetinchem

Bericht door Thegroov »

Ja, ik geef ze groot gelijk. Wat moeten ze er anders mee dan klein geld van maken.
Plaats reactie