Autobedrijf Otten Breda

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
joedelta

Autobedrijf Otten Breda

Bericht door joedelta »

Sinds 1999 ben ik vaste klant bij Autobedrijf Otten in Breda. Daarvoor was mijn vader met zijn FIAT Tipo 1.4 i.e en FIAT Croma 2.0 i.e. reeds naar volle tevredenheid klant bij Otten. In 1999 overleed mijn vader en nam ik de Croma van mijn moeder over.

Bij Autobedrijf Otten staan ze altijd voor me klaar. Ondanks het feit dat het een groot bedrijf is, kennen ze hun (vaste) klanten, zowel in de showroom als in de werkplaats. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik ze echt nodig had. In 2000 had ik voor het eerst een ernstig probleem met mijn toenmalige Lancia Delta 1.6 i.e.. Ik was gestrand in een dorpje bij Breda en de Delta was niet meer vooruit te krijgen wegens een vernellingsbak probleem. Het was inmiddels na zessen en de garage was officieel gesloten, maar ik waagde het er toch maar op om ze even te bellen, voordat ik de hulp in zou roepen van de hulpdienst waar ik op basis van mijn Autoexpert garantie recht op had. Ik legde ze het probleem voor en ze boden meteen aan me te komen halen. In een mum van tijd stond de service-multipla voor de deur om me weg te komen slepen. De monteur stelde vast dat er waarschijnlijk een probleem was met de drukeenheid van de koppeling. Alle vervangende auto's waren helaas al uitgeleend, maar men "trok" gewoon een zojuist op kenteken gestelde seicento met slechts 3 km op de teller uit de showroom om mij toch vooral mobiel te houden.

Bij autobedrijf Otten wordt niet getracht door sluwe verkooptechnieken mensen een auto aan te smeren. Het maken van één of meerdere proefritten is nooit een probleem. Onderhandelingen gaan altijd eenvoudig en transparant.

Bij de werkplaats worden geen onnodige reparaties uitgevoerd, er wordt altijd gezocht naar een voor de klant gunstige oplossing, en wanneer de prijs van een te vervangen onderdeel daar om vraagt, wordt de klant altijd vooraf telefonisch benaderd voor overleg. Bovendien word je met storingen aan de auto altijd direct geholpen en mocht het nodig zijn om een afspraak te maken, dan is dat altijd op een korte termijn mogelijk.

Ik heb in het verleden twee maal schade aan één van mijn auto's gehad (Bravo en Stilo) en de reparaties/spuitwerk van de schadeafdeling was steeds perfect uitgevoerd.
Natuurlijk gaat er wel eens iets niet meteen helemaal goed...waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt....maar je kunt altijd terug komen als je niet tevreden bent. Je wordt dan nog steeds gewoon vriendelijk te woord gestaan en het probleem wordt direct opgelost.

Tot slot: Hoogtepunt van mijn uitstekende verhouding met het personeel van Autobedrijf Otten is overigens toch wel het feit dat wij (mijn vrouw en ik) op onze trouwdag in 2002 gratis en voor niets de auto van de directeur van Otten mochten lenen, een Lancia Thesis 3.0 V6.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

dat noemt men nu service hulde aan autobedrijf Otten.

hoop dat mijn dealer Creusen in Heerlen ook zo'n service zal bieden
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Tja, in Almere ligt het wat moeilijker

Afgelopen zomer is van Asselt failliet gegaan, en ik weet niet wie het daarvoor was. Dit was niet echt een goede dealer. Toen ik als 18-jarige om een boekje van de 156 vroeg, kreeg ik gelijk een snauw van wat zo'n boekje wel niet kost. Ach, die mentaliteit heeft ze uiteindelijk de kop gekost denk ik. Nu zit van Doorn en Top in dat pand. Deze benaderen het geheel een stuk vriendelijk. Nu hopen dat dat zo blijft na eventuele aankoop.
attola
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 18:32
Locatie: Barendrecht

Bericht door attola »

Dat is tenminste service.Ik kan alleen maar hopen dat mijn nieuwe dealer(Fiat hotel Dordrecht) ook zo'n service zal verlenen.Mijn vorige dealer was :x :evil: :!:
Sinds Juni 2006 in het bezit van een GP sport met sky-dome en bleu&me op het stuur. In de kleur "oranje" (zie onder foto's attola via Romeodelta)
attola
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 18:32
Locatie: Barendrecht

Bericht door attola »

Dat is tenminste service.Ik kan alleen maar hopen dat mijn nieuwe dealer(Fiat hotel Dordrecht) ook zo'n service zal verlenen.Mijn vorige dealer was :x :evil: :!:
Sinds Juni 2006 in het bezit van een GP sport met sky-dome en bleu&me op het stuur. In de kleur "oranje" (zie onder foto's attola via Romeodelta)
joedelta

Bericht door joedelta »

@Attola

Ik hoop het ook voor je. Je andere stuk was behoorlijk gefrustreerd, maar daar heb je je redenen voor. Je kunt van me aannnemen dat er ook goede dealers zijn en wat je beschreef in je stukje heeft niets met het merk FIAT te maken, maar is iets wat in de branche helaas voor komt.

Als je een reparatie uit hebt uit laten voeren hoort de dealer je een kort enquete formuliertje mee te geven over je tevredenheid, wat naar FIAT Nederland gaat. Op die manier krijgt FN een beeld van de dealers en worden zij ook door FN gewaardeerd.

Veel succes en vooral plezier met je GP!!!
:)
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

hoop dat mijn dealer Creusen in Heerlen ook zo'n service zal bieden[/quote]

Hee Hannes. Waarom niet gekocht bij Fiat Coumans in Geleen? Is toch korter bij huis!
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Berry schreef:hoop dat mijn dealer Creusen in Heerlen ook zo'n service zal bieden
Hee Hannes. Waarom niet gekocht bij Fiat Coumans in Geleen? Is toch korter bij huis![/quote]

daar heb je helemaal gelijk in,máár ik heb kennissen die slechte ervaring hebben met Coumans en twee collega's die hun auto's bij Creusen hebben gekocht zijn daar vol lof over.
overigens ben ik wel bij beiden geweest, en hoewel ik bij beiden na onderhandelingen exact hetzelfde bij moest leggen heb ik toch voor creusen gekozen omdat ze me bij Coumans waren aan het pushen om direct te beslissen terwijl ik bij Creusen gerust twee weken kon nadenken voor de offerte zou vervallen, :wink: vandaar :wink:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Ik ben ook bij beide dealers geweest.
Ik was echter niet tevreden over hoe ik bij Coumans behandeld werd en bovendien kreeg ik daar ruim 1.000 euro minder terug voor mijn huidige auto. Heb dus gistermiddag mijn bestelling geplaatst bij Creusen.
We werden daar allervriendelijkst te woord gestaan en alle vragen werden serieus beantwoord.
Heerlen ligt weliswaar niet langs de duur maar voor een goede service en een fatsoenlijke behandeling rij ik graag een paar kilometer verder.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Berry je hebt helemaal gelijk, en :wink: je hebt de goede keus gemaakt.
we werden ook zeer vriendelijk en niet opdringerig te woord gestaan en dat was bij Coumans anders :(
voordeel voor mij is ook nog dat ik in Heerlen werk en als ik de auto voor het een of ander naar de garage moet brengen pikt me een collega op.

een vraagje :?: wat heb je voor een uitvoering en kleur besteld :?:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

De 1.4 16V Sport. Na lang nadenken gekozen voor de kleur zwart. Ik heb lang getwijfeld tussen zwart, rood en oranje.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Berry schreef:De 1.4 16V Sport. Na lang nadenken gekozen voor de kleur zwart. Ik heb lang getwijfeld tussen zwart, rood en oranje.

:wink: perfecte keuze :wink:

zou ook de mijne zijn geweest maar het budget liet het helaas niet toe, :cry: want de vrouw heeft ook nog wensen :roll: maar met de GP sportsound + ben ik ook tevreden :lol:
Berry
Junior Stato
Berichten: 449
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:39
Locatie: Maasbracht

Bericht door Berry »

Dank je.
En nu net als zovelen hier op het forum geduldig wachten op de aflevering.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Van de week woensdag geweest naar Otten er moest een onderdeel besteld worden, vrijdag morgen gebeld door de dealer(dat is nou service) en dinsdag a.s. wordt hij gemaakt. Wat ik hier mee bedoel is dat er zoveel dealers beloven terug te bellen, 9 van de 10 doen dat niet.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
DennisdeBrouwer
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: za dec 16, 2006 21:40
Locatie: Etten-Leur

Bericht door DennisdeBrouwer »

Weer eens een fantasiche service gehad bij Otten (Etten-Leur dit keer):

Er was door steenslag een stukje lak af op mijn motorkap. Had ze gevraagd of ze een lakstift konden bestellen. Zouden ze voor mij uitzoeken.
Maar ze belden de volgende dag op: Blijkbaar heeft Fiat deze nog niet!! (Chemical grey), Maar ze zouden zelf wel iets zouden regelen. Een dag later belde ze weer op dat ik een potje met lak op kon komen halen. Deze hadden ze, geloof ik door de plaatwerker laten maken. Een keurig potje met kwastje (net nagellak :wink:).
TOP!! :!:
Fiat Grande Punto 1.9 Multijet 8v 120 Emotion - Chemical Grey
Plaats reactie