Fiat dealer Doetinchem failliet

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Plaats reactie
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door Silvia »

Er is weer een Fiat / Alfa dealer in Gelderland failliet:
Autocasa Italia in Doetinchem

Een paar weken geleden was ik er nog voor wat meer info over de GP T-jet.
De verkoper zei toen dat het voor mij niet interessant was om mijn auto in te ruilen (Zwarte GP 1.4 16V Emotion van oktober 2006) Ik kon beter een jaartje wachten omdat ik dan een betere inruilprijs zou krijgen. :?
Ik vond dat een zeer vreemde opmerking omdat ik immers zelf bepaal of ik het de moeite waard vind om een auto in te ruilen of niet. Maar nu ik weet dat ze failliet zijn komt zijn opmerking in een heel ander daglicht te staan. :wink:

Hopelijk komt er snel een andere Fiat dealer in Doetinchem; Ik heb toch echt geen zin om toch weer naar Bosan in Arnhem te moeten gaan.
Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Junior Stato
Berichten: 396
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 14:16
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door Carlo Abarth »

Hallo Silvia,
Zelfde probleem hier, althans, de rode Mjet Sport bevalt nog prima maar er ligt nog wel een luchtroostertje van mijn vriendins Panda 100Hp ivm garantie. We wachten het maar af, lijkt me wel dat er weer eentje komt. Reed er gisteren nog langs, staan nog superveel auto's, meestal worden die vrijwel gelijk opgehaald. Maar even afwachten.

Ps.: vanaf eind December woon ik ook in Zevenaar, we zullen elkaar nog wel eens zien rijden dan.
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Re: Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door Silvia »

Afgelopen weekend even langs gereden: Het enige wat te zien is dat het pand te koop staat maar er staan nog meer dan genoeg (nieuwe) auto's binnen en op de parkeerplaats. :?
Ik snap het niet helemaal...
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door ExTaxi »

met een beetje pech krijgen die mensen dus gewoon hun auto niet.......
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Re: Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door Peli »

Ik ben bij diverse Fiat dealers geweest en ook deze vonden het niet verstandig de GP in te ruilen. Uiteindelijk kreeg ik bij de Ford een beter bod. Helaas zakte de GP behoorlijk in waarde ook bij inruil op een T-jet.
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
Silvia
Nuovo Arrivato
Berichten: 61
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 20:03
Locatie: Zevenaar

Re: Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door Silvia »

In de regionale krant stond een artikel over de failliete dealer:

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... illiet.ece

Als het idd zo is dat de dealer niet tegemoet kon komen aan de eisen van de importeur is dat knap triest... Ik vraag me af waar de importeur dan mee bezig is. :?
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door Hellfire »

Wel vreemd dat de eigenaar van het pand de auto's mag veilen. Normaal gesproken zou je verwachten dat een bank zoiets doet. Geen huurbaas.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door swans »

niet vreemd als de bank de eigenaar van het pand zou zijn...

en veel dealers verliezen hun dealerschap als ze niet aan de eisen van de importeur kunnen doen
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
joedelta

Re: Fiat dealer Doetinchem failliet

Bericht door joedelta »

De banken knijpen de dealers momenteel zo mogelijk nog harder uit dan de importeur.

Hier in het zuiden is inmiddels iedereen elkaar aan het kapot concurreren, met prijzen voor occasions die duizenden euro's onder de maat zijn. Dat lijkt leuk voor de consument, maar de inruilwaarde voor de huidige auto van die consument is net zo laag, dus jammer maar helaas.....ik wilde mijn GP T-Jet inruilen en bleek na 1 jaar en 2 maanden nog maar 13.000 van 23.000 terug te krijgen...... :shock:
Plaats reactie