Drachten, Jelle Talsma

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: Drachten, Jelle Talsma

Bericht door Phantom »

En nee in nederland is een mondelinge afspraak met handruk bindend. Zelfs wettelijk.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Drachten, Jelle Talsma

Bericht door Sjoerd H. »

Mits genotariseerd of in bijzijn van getuigen, ja. Zonder bewijs is het niks waard.

Maar ja, het blijft een gevalletje vervelend behandeld.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
GenD
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: di apr 27, 2010 19:53

Re: Drachten, Jelle Talsma

Bericht door GenD »

Tja als je vindt dat je te weinig voor je auto hebt gekregen is dat vervelend, maar goed dat een garage ook winst wil/moet maken op een ingeruilde auto lijkt me niet meer dan logisch. En ja meestal is toch zo dat je je eigen auto veel meer waard vindt dan dat hij werkelijk is.... :lol:
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Drachten, Jelle Talsma

Bericht door jpkramer »

Phantom schreef:Vind je ?, zo dacht ik ook 10 jaar lang.
Maar 3250 euro verschil tussen dat wat ik gekregen heb voor mijn auto en dat hij nu weer te koop staat is in mijn ogen wat veel.

Bovendien is het zo dat ik een afspraak had gemaakt met de verkoper over een prijs. Niks op papier maar alleen mondeling. Toen ik erachter kwam dat deze veel te laag was heb ik de verkoper gevraagd mij te ontbinden van de afspraak. Dit wou hij dus niet, helaas ben ik te goed opgevoed dan dat ik een afspraak niet na kom. En nu dat ik zie dat hij zeker 3000 euro winst maakt op de auto die ik heb ingeruild ben ik best wel teleurgesteld. Een vaste klant heeft geen waarde voor hem.
3000 euro winst? Dat denk ik niet.
Voor dat geld moet de auto gepoetst een onderhoudsbeurt en staat de auto waarschijnlijk een tijdje in de showroom 'geld staat te kosten' voor de dealer. Hij heeft jou wel je inruil gegeven maar moet de auto nog maar voor het gevraagde bedrag zien te verkopen.
Grote kans dat de koper korting wil of ook weer een oudere auto inruilt die vervolgens ook weer geld kost en waarschijnlijk verkocht wordt aan een handelaar.
Plaats reactie