Almere, Bochane

Goede of slechte service? Plaats hier je ervaringen over jouw Fiat-Dealer.
Maurice1336
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jul 03, 2011 18:45

Re: Bochane Almere

Bericht door Maurice1336 »

:-] YouTube :-]
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Bochane Almere

Bericht door Thegroov »

Toen ik de pevo kocht bij meneer Misker zelf, vertelde hij dat de auto elk jaar een beurt moest hebben. Hij was nu een jaar oud en ik wilde de winter niet in zonder de carterventilatieupdate. Dus gemaild en gevraagd of hij al een beurt moest hebben, omdat ik pas 9000 km gereden had. Ik kreeg geen reactie, dus vier dagen later het contact-afsprakenformulier ingevuld en ik werd een dag later gebeld.
Ja, vooral als u zoveel kleine stukjes rijdt, we raden aan om de olie te verversen. Ik: dat hoeft toch pas bij 30.000? Zij: nee, elk jaar, vooral als je zo weinig rijdt.

Dus afspraak gemaakt: dag van te voren met twee auto's er naar toe, want een leenauto kost daar € 75,-. Dan mag je twee jaar lang elke keer gebruik maken van een leenauto (bij mijn eigen universele garage is dat gewoon gratis). Die € 75,- begin ik dus niet aan.

De dag erna heb ik hem opgehaald. De baliemeneer neemt de bon door: de monteur zegt dat de aangesloten zekeringkast en claxons LEVENSGEVAARLIJK zijn aangesloten. De draad is veel te dun, de draden zijn versleten en de afstand van de accu naar de zekeringkast is véél te lang.

In werkelijkheid: de gemiddelde stroom die er loopt is 0,5 ampère en de maximale stroom, als ik de claxons indruk is 20,5 ampère. De draad is gloednieuw, de claxons zaten er pas drie maanden in, en de draad is 2,5 mm dik, daar mag 25 ampère continu doorheen. Nu ben ik toevallig al 25 jaar ingenieur elektro en laat me daarover niet graag de les lezen op die manier. Dus kreeg ik reacties van: moet ik de monteur er soms bij halen? Nou, nee hoor, die kan mij niets vertellen wat ik al niet weet.

Toen kwam de vraag of de bekleding van de achterklep al stuk was toen ik hem bracht? Dus ik vraag: welke bekleding? Ik dacht dat ze het over een stoffen bekleding hadden. Toen ik thuis kwam zag ik dat er in het plastic van de achterklep een scheur van 15 cm zat. Die moest dus besteld worden en ik kon een week later weer terug voor dit stuk plastic en voor het vervangen van een stuk van de bedrading in de achterklep.

Een paar dagen later kreeg ik de factuur, waar op stond dat ze drie kwartier langer dan normaal over het olieverversen gedaan hadden, maar omdat ze standaard prijzen hanteren (€ 118,-) werden die uren gecrediteerd. Toen ben ik de camerabeelden gaan bekijken. Ze wisten dat de camera opnam, want ik hoorde in het eerste filmpje de monteur zeggen: Hij neemt nu alles op!

De monteur reed de auto de brug op en vroeg aan een collega of het goed ging met de spoilers. Vervolgens zegt hij: gisteren heb ik hem zo de brug op gejaagd, ik zag pas naderhand dat er spoilers opzaten... (Ik mag dus blij zijn dat de spoilers nog heel zijn).
Vervolgens zegt hij: 9200km en hij wil nu de olie al ververst hebben???
Oftewel, de baliemeneer zegt dat de olie ververst moet worden en uit de reactie van de monteur blijkt dat hij dat onzin vindt. Dat geeft vertrouwen....
Vervolgens staan ze met vier man voor de auto, kon ze niet verstaan, maar ze hadden verschrikkelijk afkeurende blikken in de ogen en zaten overal naar te wijzen, de klep omhoog, omlaag, omhoog, omlaag en weer wijzen....
Dan gaat mijn auto van de brug af, naar buiten....ze gingen even een boodschapje doen met mijn auto, bij gea automaterialen drie starten verderop.....
Weer terug in de garage werden mijn lampjes gecontroleerd en bekeken en gecontroleerd en weer bekeken en weer de auto in en weer naar de lampjes kijken en weer de auto in en weer naar de lampjes kijken (ik kwam daar om olie te verversen) dan zegt de monteur: er zit niet eens xenon in!
Waar gaat dat toch allemaal over.... Ik kom daar voor een oliebeurtje. Vind je het gek dat ze er drie kwartier langer over gedaan hebben dan de standaard aangeeft....
Al met al heeft me niet het vertrouwen gegeven om behalve voor garantie ooit nog daar voor een beurt naar toe te gaan. Ik twijfel nog of ik de beelden aan meneer Misker zelf zal laten zien.
Gebruikersavatar
ddj
Senior Stato
Berichten: 792
Lid geworden op: za mar 12, 2011 18:44
Locatie: Elburg

Re: Bochane Almere

Bericht door ddj »

@Thegroov als ik jou was zou ik ze meteen laten zien dit klopt niet echt vind ik en vooral niet dat ze de auto mee nemen voor een "boodschapje"ik vind dat die heren daar wel op aangesproken mogen/moeten worden. Dit is not done
GP Edizione Prima Afbeelding
Blackjack21
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30

Re: Bochane Almere

Bericht door Blackjack21 »

Eens met ddj.

En mochten ze daar niet serieus/voldoende op reageren zou ik zelf Fiat Nederland op de hoogte brengen. Dit is absoluut niet dealer waardig. En ik neem aan dat Fiat (of welke importeur dan ook) dit normaal vind. Zo'n dealer is toch het gezicht van het merk.
Plaats reactie