Vebruik van een standaard (grande) punto

paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door paco »

ed.de.vries schreef:Hallo!
Hier : der ALTE : op het verbruiks artikkeltje op de site/forem.
Zie boven.
Ik hou een juist ingevuld "dagboek" bij al bij de laatste 15 auto,s die ik heb gehad in mijn auto leventje.
Zo ook van mijn huidige Grande van 01 - 10 - 2007 88/kw-120 pk,tjes. ( en gechipt door Ronald Vermeulen Verio)
83.280 km getippeld nu.
1:11,6 bij gewoon rijden. Bij veel binnenwegen/dorpen/of fris weertje is het wat ongunstiger circa 1:10,9 gemiddelde.
autoweg gebruik zit ik op 1:13,2 rij dan meestal rond de 140 kmh. *bij hogere snelheden Deutschland of dergelijk 12,4 met rond de 160 kmh.
Dit zijn gemiddelde waarden, die ik dan heb genoteerd in het/de dagboek(en) over al deze km--met mijn grande.
: der ALTE :
O ja: het is dus een Benzine uitvoering.
Helaas.....! de waardes die ik vaker lees is voor mij soms een frustatie, en geen haalbare kaart. :?:
Hoef je geen frustratie over te hebben hoor ,ik heb het over me 1.4 8V :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Nico111 »

ed.de.vries schreef:Hallo!
Hier : der ALTE : op het verbruiks artikkeltje op de site/forem.
Zie boven.
Ik hou een juist ingevuld "dagboek" bij al bij de laatste 15 auto,s die ik heb gehad in mijn auto leventje.
Zo ook van mijn huidige Grande van 01 - 10 - 2007 88/kw-120 pk,tjes. ( en gechipt door Ronald Vermeulen Verio)
83.280 km getippeld nu.
1:11,6 bij gewoon rijden. Bij veel binnenwegen/dorpen/of fris weertje is het wat ongunstiger circa 1:10,9 gemiddelde.
autoweg gebruik zit ik op 1:13,2 rij dan meestal rond de 140 kmh. *bij hogere snelheden Deutschland of dergelijk 12,4 met rond de 160 kmh.
Dit zijn gemiddelde waarden, die ik dan heb genoteerd in het/de dagboek(en) over al deze km--met mijn grande.
: der ALTE :
O ja: het is dus een Benzine uitvoering.
Helaas.....! de waardes die ik vaker lees is voor mij soms een frustatie, en geen haalbare kaart. :?:
Ging je verbruik van je auto naar het chippen naar beneden of juist om hoog bij gelijk gebruik?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door tonyvandenbroek »

Vaak gaat na het chippen het verbruik omlaag...waarom? Simpel, je gaat het vermogen gebruiken. Maar bij normaal gebruik, moet de auto zuiniger worden. Mits je het extra vermogen niet te vaak gebruikt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Nico111 »

tonyvandenbroek schreef:Vaak gaat na het chippen het verbruik omlaag...waarom? Simpel, je gaat het vermogen gebruiken. Maar bij normaal gebruik, moet de auto zuiniger worden. Mits je het extra vermogen niet te vaak gebruikt.
Je bedoelt in je eerst zin omhoog in de plaats van omlaag.

Dit is goed nieuws. Dat kan mij misschien over de streep gaan halen om toch te chippen(verdien je het nog een beetje terug :D ). Ik dacht zelf ook dat hij zuiniger moest worden, maar ik las nogal tegen strijdige berichten op internet.
Nick0591
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: do feb 21, 2013 19:01
Locatie: Emmen

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Nick0591 »

Mijn GP loopt met gecombineerd verkeer 6.4/6.3 op 100
op de snelweg haal ik 6.1 op 100
1.4 sport 16v
'' Fiat Grande Punto Sport ''
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ed.de.vries »

Bij mij ging na een tijdje het verbruik, iets toenemen, dit kan/zal wel in het feit zitten, als je chipt, doe je dit niet voor niks.
En het is zo gemakkelijke gewenning als eea wat vlotter gaat, dus..... pittig rijden wordt een gewoonte zaak tja: dat kost wat extra brandstof.
Dus het is maar waar je jou wensen heen tilt, Maar voor een beetje meer litertjes op een heel jaar,beleef je ook weer wat........toch!
: der ALTE:
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Nico111 »

ed.de.vries schreef:Bij mij ging na een tijdje het verbruik, iets toenemen, dit kan/zal wel in het feit zitten, als je chipt, doe je dit niet voor niks.
En het is zo gemakkelijke gewenning als eea wat vlotter gaat, dus..... pittig rijden wordt een gewoonte zaak tja: dat kost wat extra brandstof.
Dus het is maar waar je jou wensen heen tilt, Maar voor een beetje meer litertjes op een heel jaar,beleef je ook weer wat........toch!
: der ALTE:
Ja daar kan ik me ook helemaal in vinden en het extra verbruik krijg je ook plezier voor terug.

Maar bij mijn normaal woon werk verkeer ritjes rij ik vaak rustig 100 op de cruise control. Ik zou het zonde vinden als hij dan ook meer gaat verbuiken door de chip, maar dat is dus niet zo als ik op Tony af ga.
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door provsen »

Had mij een 16 klepper moete kopen hehe mijne doet gemiddeld 7.5 maar doe veel stadsverkeer misschien daarmee ik rij niet te rustig hehe
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ed.de.vries »

Bij laten we zeggen rond de 100 KM.p.u is het verbruik gunstig,,meestal,, maar bij iedereen telt natuurlijk het :rechter voetje: dé/een hoofdrol.
Hoofdzaak lijkt mij, het met plezier in JOU auto rijden,de rest slik je dan vanzelf.
Veel veilige,maar vooral fijne km allemaal. Ieder op zijn/haar eigen wijze.
der ALTE.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Señor Sjon »

ErikV schreef:
alfawiel schreef:Die beweringen kloppen wel, maar ze zijn gebaseerd op de standaard test die elke auto bij zijn typegoedkeuring krijgt.
Die waarden zul je in de praktijk nooit halen, en bij een ander merk eveneens niet.
Deze gegevens zijn ook alleen bedoeld om verschillende auto's met elkaar te vergelijken.
Sommige tests geven als verbruik 2 waarden, nl.
* fabrieksopgave
* testverbruik.
Daar zul je zien dat geen enkele auto in de praktijk de fabrieksopgave haalt.(zelf niet bij benadering)
lekker slim joh zijn ze haha
had hier voor een opel reed 1 op 13.7 zuipte naar mijn wete enorm
de punto zal '' iets meer '' tevreden stellen in verbruik :P ?
Je mag blij zijn als je het haalt. De GP is een relatief hoge auto, wat erg nadelig is voor het gebruik.

Met een GP Sport 1.4 16v uit juli 2006:
8216,26 liter op 97520 km geeft 1:11,87
Beste: 1:14,63
Slechtste: 1:9,17
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ed.de.vries »

Senor Sjon.
wij kunnen elkaar dus de verbruikshand schudden, hiet hetzelfde gegeven wat verbruik betreft van een gechipte versie.
88Kw/120Pk versie sport 16 v van October 2007 Grande Punto Black.
Dus als wij samen een "wereldreis" met de grandes zouden maken, moesten wij gelijktijdig tanken, gunstig voor de stoptijden onderweg.......toch!
:der ALTE: :D ~]
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Señor Sjon »

Alleen heb jij een hoop pk's meer en trek ik een elastiek de wereld over. :P

Heb nu van mijn werk een 1.4 Golf TSI met 120pk, dus ik weet wat er nu ontbreekt in de GP aan vermogen. :(
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ed.de.vries »

Dat klopt wel, met wat meer PK,s meer rij je ook wat makkelijker enz.
maar je rij ook weer wat pittiger=harder meestal.
Groeten uit Limburg.
:der ALTE:
Melati
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 23:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Melati »

Ik heb een gp T-jet uit 2009 en ben ongeveer 75 euro kwijt met een volle tank.
Prijs per liter zal dan op 1.79 zitten.
Voor woon werk verkeer rij ik met een volle tank ongeveer 480km
Wanneer ik veel lange afstanden rij, bijvoorbeeld naar Maastricht dan kan ik wel richting de 500 km halen.
Ik tank ongeveer 1 x per week :-)
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ed.de.vries »

Zo,dat is ongeveer ook mijn verbruik, voor mij is het nog iets gunstiger, ik zit dus op 1:11,6 verbruik, op de langere stukken soms iets gunstiger natuurlijk. Alhoewel,dan rij ik weer wat harder. Ik ben tevreden met verbruik.
:der ALTE:
Plaats reactie