Vebruik van een standaard (grande) punto

ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ErikV »

weet je ook toevallig wrom sommige punto's bwjr 2006..
6 versnellingenhebben..

vind r nauwelijks één van bwjr 2009 met 6 versnellingen..

:roll:
Gebruikersavatar
ZeroY
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: do sep 15, 2011 14:04
Locatie: Utrecht

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ZeroY »

Met de T-jet heb ik nu twee keer getankt, tot dusver gemiddeld 1:13,3. Zaten ook wat stukjes snelweg op waar je max. 100 mag en dan op de cruisecontrol geeft de bc 1:17 aan dus ik ben er wel gecharmeerd van :D
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Wesley Abarth »

ErikV schreef:weet je ook toevallig wrom sommige punto's bwjr 2006..
6 versnellingenhebben..

vind r nauwelijks één van bwjr 2009 met 6 versnellingen..

:roll:
De 1.4 16v 95 pk heeft 6 versnellingen, geen idee waarom want in zijn 6 op de snelweg komt hij niet vooruit, misschien voor de zuinigheid gedaan (StarJet)

De 1.4 16v 120pk turbo heeft 5 versnellingen, ik vind het ook raar dat die geen 6 bak heeft, de abarth gp met dezelfde motor (alleen meer pk's) heeft wel een 6 bak (T-Jet)
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door RVE »

Wesley Abarth schreef:
ErikV schreef:weet je ook toevallig wrom sommige punto's bwjr 2006..
6 versnellingenhebben..

vind r nauwelijks één van bwjr 2009 met 6 versnellingen..

:roll:
De 1.4 16v 95 pk heeft 6 versnellingen, geen idee waarom want in zijn 6 op de snelweg komt hij niet vooruit, misschien voor de zuinigheid gedaan (StarJet)

De 1.4 16v 120pk turbo heeft 5 versnellingen, ik vind het ook raar dat die geen 6 bak heeft, de abarth gp met dezelfde motor (alleen meer pk's) heeft wel een 6 bak (T-Jet)
Z'n 6 op de snelweg rijdt erg fijn voor constante snelheden, scheelt veel in toeren en geluid,
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Wesley Abarth »

Alleen kom je niet of nauwelijks vooruit als je moet inhalen, dan moet je terug naar de 5.
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door RVE »

Wesley Abarth schreef:Alleen kom je niet of nauwelijks vooruit als je moet inhalen, dan moet je terug naar de 5.
Daar heb je gelijk in, als je echt vlot wilt accelereren is terug schakelen wel handig.
nuvolari
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 09, 2012 20:21

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door nuvolari »

Ik heb een gp T-jet uit 2009 en ben ongeveer 75 euro kwijt met een volle tank.
Prijs per liter zal dan op 1.79 zitten.
Voor woon werk verkeer rij ik met een volle tank ongeveer 480km
Wanneer ik veel lange afstanden rij, bijvoorbeeld naar Maastricht dan kan ik wel richting de 500 km halen.
Ik tank ongeveer 1 x per week :-)
Misschien hebben ze in Italië een aparte versie van het 1.4 16v blok in mijn T-Jet Sport 2008 gelepeld -] , maar ik haal eigenlijk redelijk probleemloos 600km (met winterbanden, zonder CC en voornamelijk autosnelweg) op een volle tank. En zo te lezen ben ik de enige met een T-jet die dit haalt.

Nuvolari
Melati
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 23:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Melati »

nuvolari schreef:
Ik heb een gp T-jet uit 2009 en ben ongeveer 75 euro kwijt met een volle tank.
Prijs per liter zal dan op 1.79 zitten.
Voor woon werk verkeer rij ik met een volle tank ongeveer 480km
Wanneer ik veel lange afstanden rij, bijvoorbeeld naar Maastricht dan kan ik wel richting de 500 km halen.
Ik tank ongeveer 1 x per week :-)
Misschien hebben ze in Italië een aparte versie van het 1.4 16v blok in mijn T-Jet Sport 2008 gelepeld -] , maar ik haal eigenlijk redelijk probleemloos 600km (met winterbanden, zonder CC en voornamelijk autosnelweg) op een volle tank. En zo te lezen ben ik de enige met een T-jet die dit haalt.

Nuvolari

Wooow, dat haal ik bij lange na niet!!
Heb pas weer gemeten en bij een volle tank van 70 euro tikte ik net de 440km aan!
Standaard gp Tjet net 17" standaard velgen.
Denk dat je dan wel extra blij mag zijn met je t-jet ;-)
nuvolari
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 09, 2012 20:21

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door nuvolari »

Wooow, dat haal ik bij lange na niet!!
Heb pas weer gemeten en bij een volle tank van 70 euro tikte ik net de 440km aan!
Standaard gp Tjet net 17" standaard velgen
Vandaag getankt:

564 km gereden, 37.75 liter getankt en volgens de BC nog een bereik van 75 km. De totale tankinhoud is 45 liter dus zou ik nog ca. 7 liter over moeten hebben dus die 600km zouden zeker haalbaar zijn geweest. Volgens de BC was het verbruik 1:15.3 en berekend 1:14.9. Dit is weliswaar niet met de standaard 17" zomersloffen, maar ook dan is 600km haalbaar.
Denk dat je dan wel extra blij mag zijn met je t-jet ;-)
Op een paar puntjes na ben ik inderdaad blij met mijn T-Jet :mrgreen:

Nuvolari
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Nico111 »

Nou ik kom ook niet verder dan 1:12,5 Ik snap echt niet hoe ik 600km uit een tank moet krijgen.
Dan rij ik ook nog voornamelijk op 100 km/h wegen (retour totaal van 40km per dag)
Gebruikersavatar
pascals
Nuovo Arrivato
Berichten: 198
Lid geworden op: di nov 06, 2012 19:38
Locatie: Almelo

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door pascals »

Nico111 schreef:Nou ik kom ook niet verder dan 1:12,5 Ik snap echt niet hoe ik 600km uit een tank moet krijgen.
Kan ik je de hand schudden, ik haal ook maar 1:12,6 en rij door de bank genomen gewoon netjes.
GP 1.4 T-Jet Sport 2008 | Ambient White
AfbeeldingAfbeelding
nuvolari
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 09, 2012 20:21

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door nuvolari »

Kan ik je de hand schudden, ik haal ook maar 1:12,6 en rij door de bank genomen gewoon netjes.
Nou ik kom ook niet verder dan 1:12,5 Ik snap echt niet hoe ik 600km uit een tank moet krijgen.
Dan rij ik ook nog voornamelijk op 100 km/h wegen (retour totaal van 40km per dag)
Ik rij dagelijks 70 km autosnelweg (100km/120km/130km), maar heb nooit slechter gescoord dan 1:13 (met airco en 140 km/h gemiddeld). Ik snap niet waarom ik de enige bezitter van een T-Jet ben die zulke verbruikscijfers haalt. Ik rijd niet als een slome, maar gewoon met het overige verkeer mee. Auto is standaard en heeft echt 120 paarden onder de motorkap. Hebben ze toch een bijzonder motorblok in mijn T-Jet gelepeld :mrgreen:

Nuvolari
Japsuh
Nuovo Arrivato
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 22, 2013 23:55

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Japsuh »

Ik heb van de week mijn T-jet voor het eerst getankt: 1 op 12,8. Dit is met best wel veel doortrappen en testen omdat ik hem net heb. Nu heb ik zo'n 130 km gereden en geeft hij een actieradius aan van 550km, dus ik denk dat ik hem de tweede tankbeurt wel zuiniger krijg.
Fiat Bravo 150pk Sport | Tango Red
Hiervoor:
Fiat Grande Punto 120pk Sport | Crossover Black
Gebruikersavatar
pascals
Nuovo Arrivato
Berichten: 198
Lid geworden op: di nov 06, 2012 19:38
Locatie: Almelo

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door pascals »

pascals schreef:
Nico111 schreef:Nou ik kom ook niet verder dan 1:12,5 Ik snap echt niet hoe ik 600km uit een tank moet krijgen.
Kan ik je de hand schudden, ik haal ook maar 1:12,6 en rij door de bank genomen gewoon netjes.
Inmiddels 2 (winter)tankbeurten toegevoegd aan Spritzmonitor en ik schrik een beetje van het verbruik: gemiddeld nu 1:11,6... :shock:

Wel hoofdzakelijk korte stukjes en heb alleen nog maar in de winter getankt (eigenaar sinds medio december), maar toch...
GP 1.4 T-Jet Sport 2008 | Ambient White
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door PuntoSporting »

Ik vindt het nog steeds lastig, (of ik kan het niet vinden) dat je niet gelijk kan aflezen wat je verbruik is, dus in de stijl van bijvoorbeeld 17 km/liter.

Vanmorgen heb ik even afgelezen wat het verbruik tot nu toe is, 6,3 liter per 100 km, volgens mij vrij netjes met die snijdende koude en harde wind vandaag.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Plaats reactie