Vebruik van een standaard (grande) punto

ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ErikV »

Het vebruik van een standaard grande punto beginnend bij bwjr 2008
bedraagt 1 op de 16,95 toch?

Tenzij..er aan geknutselt is...

?

GreetZzZ
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door hbassen »

Ligt aan de motor, banden etc...
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door tonyvandenbroek »

ErikV schreef:Het vebruik van een standaard grande punto beginnend bij bwjr 2008
bedraagt 1 op de 16,95 toch?

Tenzij..er aan geknutselt is...

?

GreetZzZ
Wat versta je onder standaard:

1.2 8v
1.4 8v
1.4 16v
14. turbo

Er zit nog al verschil in. Ik haal met de laatste (turbo) op winterbanden 1:11 á 1:12. Zomerwielen, dus meer grip, 1:10 á 1:11.
Dus de bijna 1 op 17 haal ik NOOIT en te nimmer
Afbeelding
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door Leon »

Naast datgene wat hbassen noemt, ook nog je eigen rijstijl, weersomstandigheden, bandenspanning, getankte brandstof en nog veel meer andere invloeden.
Opgegeven verbruik moet je dus als een korreltje zout nemen. De manier waarop ze dat meten is al jaartje of 20 niet meer veranderd.
Zelfs het gebruik wat je boordcomputer aangeeft met datgene wat je zelf uitrekent komt niet overeen.
In de BC zit altijd een marge ingebouwd namelijk.
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ErikV »

tonyvandenbroek schreef:
ErikV schreef:Het vebruik van een standaard grande punto beginnend bij bwjr 2008
bedraagt 1 op de 16,95 toch?

Tenzij..er aan geknutselt is...

?

GreetZzZ
Wat versta je onder standaard:

1.2 8v
1.4 8v
1.4 16v
14. turbo



Er zit nog al verschil in. Ik haal met de laatste (turbo) op winterbanden 1:11 á 1:12. Zomerwielen, dus meer grip, 1:10 á 1:11.
Dus de bijna 1 op 17 haal ik NOOIT en te nimmer
Gaat bij mij om de 1.4 8v dan wel 16v . :D
ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ErikV »

Leon schreef:Naast datgene wat hbassen noemt, ook nog je eigen rijstijl, weersomstandigheden, bandenspanning, getankte brandstof en nog veel meer andere invloeden.
Opgegeven verbruik moet je dus als een korreltje zout nemen. De manier waarop ze dat meten is al jaartje of 20 niet meer veranderd.
Zelfs het gebruik wat je boordcomputer aangeeft met datgene wat je zelf uitrekent komt niet overeen.
In de BC zit altijd een marge ingebouwd namelijk.
maar de 1.4 8v dan wel 16v zijn aangemerkt als 1.1695 verbruik toch?
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door PuntoSporting »

Als ik de diverse autosites en testen moet geloven, zou de GP zuiniger moeten zijn (1.4 16v met 6 bak), dan de auto hiervoor (1.2 16v met 6 bak)

Toch heb ik er mijn twijfels over of dit ook echt het geval is.
Als je ziet wat er aan electronica en extra's inzitten die vaak ook allemaal ingeschakeld zijn en daardoor ook verbruikers zijn, zal het verbruik iets hoger uitkomen.

Aan de andere kant heb ik er nu een wagen voor terug die je niet kan vergelijken met de oude Punto en je stapt elke keer toch weer met een glimlach in en uit de auto en dat maakt dat beetje extra al laang weer goed!
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ErikV »

PuntoSporting schreef:Als ik de diverse autosites en testen moet geloven, zou de GP zuiniger moeten zijn (1.4 16v met 6 bak), dan de auto hiervoor (1.2 16v met 6 bak)

Toch heb ik er mijn twijfels over of dit ook echt het geval is.
Als je ziet wat er aan electronica en extra's inzitten die vaak ook allemaal ingeschakeld zijn en daardoor ook verbruikers zijn, zal het verbruik iets hoger uitkomen.

Aan de andere kant heb ik er nu een wagen voor terug die je niet kan vergelijken met de oude Punto en je stapt elke keer toch weer met een glimlach in en uit de auto en dat maakt dat beetje extra al laang weer goed!

Daar heb je gelijk in, maar bijna alle GP dan wel punto's zelf 1.4 8v 1.4 16v op marktplaats
geven als vebruik 1.695 aan.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door paco »

Die van mij rijd bij normaal gebruik ,en met normaal bedoel ik gewoon vlot in het verkeer meegaan 1 op 11,8 in de stad en 1 op 16,2 op de snelweg ( op de snelweg rijd hij het zuinigst tussen de 125 en 130 km per uur ) Ik heb een 1.4 8v dus zeg maar een trapauto -] gekheid hoor ,ben er nog altijd erg blij mee ! heeft me alleen wel altijd verbaast dat hij zuiniger rijd bij 125 km dan bij 110 km per uur :roll:
Afbeelding
ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ErikV »

paco schreef:Die van mij rijd bij normaal gebruik ,en met normaal bedoel ik gewoon vlot in het verkeer meegaan 1 op 11,8 in de stad en 1 op 16,2 op de snelweg ( op de snelweg rijd hij het zuinigst tussen de 125 en 130 km per uur ) Ik heb een 1.4 8v dus zeg maar een trapauto -] gekheid hoor ,ben er nog altijd erg blij mee ! heeft me alleen wel altijd verbaast dat hij zuiniger rijd bij 125 km dan bij 110 km per uur :roll:
hmm frappant..
hoelang doe je er over met ong 50 eu tank.

je hebt een gp of gwn punto
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door paco »

Een gp ,ik tank nooit voor 50 euro ,gooi hem gewoon vol als het nodig is ! En dan nog kan je dat niet zeggen dan want ik kom wel eens een paar weken niet op de snelweg en dan rijd hij dus duurder en doe je korter met je 50 euro !
Afbeelding
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ed.de.vries »

Hallo!
Hier : der ALTE : op het verbruiks artikkeltje op de site/forem.
Zie boven.
Ik hou een juist ingevuld "dagboek" bij al bij de laatste 15 auto,s die ik heb gehad in mijn auto leventje.
Zo ook van mijn huidige Grande van 01 - 10 - 2007 88/kw-120 pk,tjes. ( en gechipt door Ronald Vermeulen Verio)
83.280 km getippeld nu.
1:11,6 bij gewoon rijden. Bij veel binnenwegen/dorpen/of fris weertje is het wat ongunstiger circa 1:10,9 gemiddelde.
autoweg gebruik zit ik op 1:13,2 rij dan meestal rond de 140 kmh. *bij hogere snelheden Deutschland of dergelijk 12,4 met rond de 160 kmh.
Dit zijn gemiddelde waarden, die ik dan heb genoteerd in het/de dagboek(en) over al deze km--met mijn grande.
: der ALTE :
O ja: het is dus een Benzine uitvoering.
Helaas.....! de waardes die ik vaker lees is voor mij soms een frustatie, en geen haalbare kaart. :?:
ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ErikV »

ed.de.vries schreef:Hallo!
Hier : der ALTE : op het verbruiks artikkeltje op de site/forem.
Zie boven.
Ik hou een juist ingevuld "dagboek" bij al bij de laatste 15 auto,s die ik heb gehad in mijn auto leventje.
Zo ook van mijn huidige Grande van 01 - 10 - 2007 88/kw-120 pk,tjes. ( en gechipt door Ronald Vermeulen Verio)
83.280 km getippeld nu.
1:11,6 bij gewoon rijden. Bij veel binnenwegen/dorpen/of fris weertje is het wat ongunstiger circa 1:10,9 gemiddelde.
autoweg gebruik zit ik op 1:13,2 rij dan meestal rond de 140 kmh. *bij hogere snelheden Deutschland of dergelijk 12,4 met rond de 160 kmh.
Dit zijn gemiddelde waarden, die ik dan heb genoteerd in het/de dagboek(en) over al deze km--met mijn grande.
: der ALTE :
O ja: het is dus een Benzine uitvoering.
Helaas.....! de waardes die ik vaker lees is voor mij soms een frustatie, en geen haalbare kaart. :?:

hmm.. de autosite's en de fiat dealers,allen zeggen 1 op de 17. (standaard motor/uitvoering)
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door alfawiel »

Die beweringen kloppen wel, maar ze zijn gebaseerd op de standaard test die elke auto bij zijn typegoedkeuring krijgt.
Die waarden zul je in de praktijk nooit halen, en bij een ander merk eveneens niet.
Deze gegevens zijn ook alleen bedoeld om verschillende auto's met elkaar te vergelijken.
Sommige tests geven als verbruik 2 waarden, nl.
* fabrieksopgave
* testverbruik.
Daar zul je zien dat geen enkele auto in de praktijk de fabrieksopgave haalt.(zelf niet bij benadering)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Re: Vebruik van een standaard (grande) punto

Bericht door ErikV »

alfawiel schreef:Die beweringen kloppen wel, maar ze zijn gebaseerd op de standaard test die elke auto bij zijn typegoedkeuring krijgt.
Die waarden zul je in de praktijk nooit halen, en bij een ander merk eveneens niet.
Deze gegevens zijn ook alleen bedoeld om verschillende auto's met elkaar te vergelijken.
Sommige tests geven als verbruik 2 waarden, nl.
* fabrieksopgave
* testverbruik.
Daar zul je zien dat geen enkele auto in de praktijk de fabrieksopgave haalt.(zelf niet bij benadering)
lekker slim joh zijn ze haha
had hier voor een opel reed 1 op 13.7 zuipte naar mijn wete enorm
de punto zal '' iets meer '' tevreden stellen in verbruik :P ?
Plaats reactie