punto twinair sport proefrit

lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

punto twinair sport proefrit

Bericht door lowiesjie »

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe auto en vanwege de actie met de twinair sport heb ik wat proefritten gemaakt. De auto is zeer compleet en bevalt goed. Ondanks dat de hoofdlijn van het model al iets van 8 jaar is, ziet het er gewoon nog heel mooi uit. Alleen de twinair motor is wel ff wennen moet ik zeggen. Heb nu 2 proefritten gedaan en de tweede keer ging het al "beter". Wie rijdt de twinair al langere tijd en wat zijn de ervaringen na enkele maanden met dit torretje?

Ter info: ik rijd nu bijna 4 jaar een 100HP. Daarvoor 3 jaar een GP sportsound-plus met de starjet gereden.
Laatst gewijzigd door lowiesjie op di mar 26, 2013 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door hbassen »

Ik rijd al een paar maanden een Twinair en hij bevalt goed. Het is even wennen.

Voordeel: op 80 km wegen erg zuinig. lekker geluidje. zeer compleet (sport uitvoering)
Nadeel: op de snelweg lust hij wel een slokje (1 op 14 bij 120km/h).

Ik zou hem wel later tunen, dan rijd het allemaal wat soepeler. helemaal stationair.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
R_Donselaar
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 11:21
Contacteer:

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door R_Donselaar »

Ik heb hem nu ruim een maand en het verbruik valt me toch wel tegen. Rijdt prima maar de tuningswens is er nog steeds.
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door lowiesjie »

Verbruik maak ik me niet zo heel druk over. Huidige 100HP is namelijk ook niet zuinig, dus dat zal voor mij wel meevallen. Denk dat de twinair ook aardig wat kilometers nodig heeft om beetje los te komen en zuiniger te worden. 1 maand is misschien nog wat te vroeg om dat te beoordelen?

Denken jullie niet dat de twinair105pk niet een betere combi voor de punto zal zijn? Dilemma is dat die er nu nog niet is maar dat er nu wel die volgepakte aanbieding met die sport is.
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door PuntoSporting »

Prachtig autootje, zo'n 100 HP
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door jpkramer »

Volgens de geruchten komt de Twinair 105 pk wel in de Punto (en de Alfa Mito), maar waarschijnlijk pas in het najaar.
SaVaLi kan ervoor zorgen dat de 85 pk ook richting de 105 pk gaat... en VIP-leden van de GPC krijgen korting bij SaVaLi.
Gebruikersavatar
Azerion
Membre D'Oro
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo mei 11, 2011 20:31
Locatie: Zedelgem, West-Vlaanderen, België

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door Azerion »

Hoeveel korting eigenlijk? mag via pm.
Fiat Punto EVO 1.3 Mjet RACING 70 Pk, grigio impeccabile

P-tronic powerbox + BMC Airfilter, 18" velgen, AP Suspension, dectanes 8000k
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door hbassen »

Ik rij al vanaf november 2012 Twinair en heb bijna 6000km op de klok staan, maar zuiniger wordt het niet echt.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
kistigun
Junior Stato
Berichten: 297
Lid geworden op: do jul 26, 2012 8:10
Locatie: Weert

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door kistigun »

Azerion schreef:Hoeveel korting eigenlijk? mag via pm.
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =83&t=8484
Gebruikersavatar
R_Donselaar
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 11:21
Contacteer:

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door R_Donselaar »

lowiesjie schreef:Verbruik maak ik me niet zo heel druk over. Huidige 100HP is namelijk ook niet zuinig, dus dat zal voor mij wel meevallen. Denk dat de twinair ook aardig wat kilometers nodig heeft om beetje los te komen en zuiniger te worden. 1 maand is misschien nog wat te vroeg om dat te beoordelen?

Denken jullie niet dat de twinair105pk niet een betere combi voor de punto zal zijn? Dilemma is dat die er nu nog niet is maar dat er nu wel die volgepakte aanbieding met die sport is.
1 maand en 3000km verder, ja misschien nog iets te vroeg maar mijn gevoel gaat mee met hbassen.
Heb je trouwens meer info over die aanbieding waar je het over hebt?
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door lowiesjie »

Tunen denk ik niet echt aan, beetje huiverig voor. Fiat heeft voor de 105pk twinair versie het koppel gelijk gehouden aan die van de 85pk versie (145nm dacht ik), dat zal wel een bepaalde reden hebben. Denk dat het niet met de motor zelf te maken heeft maar wel met de combi bak/koppeling die ze toepassen. Of zijn er andere redenen dat ze koppel niet verhoogd hebben?
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door lowiesjie »

R_Donselaar schreef:
1 maand en 3000km verder, ja misschien nog iets te vroeg maar mijn gevoel gaat mee met hbassen.
Heb je trouwens meer info over die aanbieding waar je het over hebt?
Bij de meeste dealers rijklaar voor € 14.500,-, zie bijvoorbeeld bij Fivan en Otten. Verder wat verschil op de inruil voor mijn 100HP. Zijn gewoon allemaal voorraadauto's die op kenteken staan, elke fiat dealer kan ze leveren zo lang voorraad strekt.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door Wesley Abarth »

lowiesjie schreef:Tunen denk ik niet echt aan, beetje huiverig voor. Fiat heeft voor de 105pk twinair versie het koppel gelijk gehouden aan die van de 85pk versie (145nm dacht ik), dat zal wel een bepaalde reden hebben. Denk dat het niet met de motor zelf te maken heeft maar wel met de combi bak/koppeling die ze toepassen. Of zijn er andere redenen dat ze koppel niet verhoogd hebben?

Uitstoot .)
Gebruikersavatar
R_Donselaar
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: ma feb 11, 2013 11:21
Contacteer:

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door R_Donselaar »

lowiesjie schreef:
R_Donselaar schreef:
1 maand en 3000km verder, ja misschien nog iets te vroeg maar mijn gevoel gaat mee met hbassen.
Heb je trouwens meer info over die aanbieding waar je het over hebt?
Bij de meeste dealers rijklaar voor € 14.500,-, zie bijvoorbeeld bij Fivan en Otten. Verder wat verschil op de inruil voor mijn 100HP. Zijn gewoon allemaal voorraadauto's die op kenteken staan, elke fiat dealer kan ze leveren zo lang voorraad strekt.
Ok, zo heb ik de mijne ook gekocht :)
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: punto twinair sport proefrit

Bericht door lowiesjie »

Wesley Abarth schreef:
Uitstoot .)
leg eens uit aub. met meer pk alleen heb je niet meer uitstoot?
Plaats reactie