Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
de berekeningen van Richard zjn van toepassing per 1-1-2014.
Wat belastingvrijstelling van MRB betreft heb je gelijk, deze vervalt echter per 1-1-2014.
Niet alle 1.3 dieseltjes zijn vrijgesteld, het betreft alleen de MJ85 pk
Wat belastingvrijstelling van MRB betreft heb je gelijk, deze vervalt echter per 1-1-2014.
Niet alle 1.3 dieseltjes zijn vrijgesteld, het betreft alleen de MJ85 pk
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
- Richard20
- Membre D'Oro
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
- Locatie: Bosschenhoofd
- Contacteer:
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Ik heb het inderdaad berekend op het moment dat we weer belasting gaan betalen. Dus vanaf 1-1-2014
Op dit moment betaal je zowel de diesel 85 als voor de twinair geen belasting.
Daarbij zou een diesel voordeliger zijn qua verbruik. Alleen in aanschaf is diesel wel duurder
Op dit moment betaal je zowel de diesel 85 als voor de twinair geen belasting.
Daarbij zou een diesel voordeliger zijn qua verbruik. Alleen in aanschaf is diesel wel duurder
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Even wezen rekenen ivm de belasting die weer per 1-1-2014 betaald moet worden
Met mijn gemiddelde verbruik van 1 jaar/aantal kilometers/gem literprijs mijn maandelijkse kosten berekend
onderhoud en verzekering buiten beschouwing gelaten,want dat moet je voor elke auto betalen
Alleen weet ik niet of een diesel hogere onderhoudskosten heeft dan een benzine,maar ik ga er van uit van niet
En in mijn geval zou ik de auto weer moeten inruilen,wat nu na 2 jaar een flinke afschrijving zou betekenen
In mijn geval op basis van 17500 km per jaar gecombineerd gebruik(bijgehouden op spritmonitor)
1458 km:20 x 1,45 = 105,70 brandstofkosten(Punto Mjt 1.3 gemiddeld gemeten verbruik 1 op 20)
belasting :86,00
Totaal: 191,70 per maand
Als ik een gelijkwaardige benzineauto zou nemen(bijv Punto multi-air 0.9 gem verbruik 1 op 15)
1458 km:15 x 1,75 = 170,10
belasting :38,00
Totaal: 208,10 per maand
De MJT blijft in mijn geval dus voordeliger zolang ik deze kilometers per jaar blijf rijden
Mijn berekening komt dus op het zelfde uit als vorige berekeningen in deze topic
En eerlijk gezegd vind ik de auto nog steeds heerlijk rijden,dus hij hoeft ook niet weg
Met mijn gemiddelde verbruik van 1 jaar/aantal kilometers/gem literprijs mijn maandelijkse kosten berekend
onderhoud en verzekering buiten beschouwing gelaten,want dat moet je voor elke auto betalen
Alleen weet ik niet of een diesel hogere onderhoudskosten heeft dan een benzine,maar ik ga er van uit van niet
En in mijn geval zou ik de auto weer moeten inruilen,wat nu na 2 jaar een flinke afschrijving zou betekenen
In mijn geval op basis van 17500 km per jaar gecombineerd gebruik(bijgehouden op spritmonitor)
1458 km:20 x 1,45 = 105,70 brandstofkosten(Punto Mjt 1.3 gemiddeld gemeten verbruik 1 op 20)
belasting :86,00
Totaal: 191,70 per maand
Als ik een gelijkwaardige benzineauto zou nemen(bijv Punto multi-air 0.9 gem verbruik 1 op 15)
1458 km:15 x 1,75 = 170,10
belasting :38,00
Totaal: 208,10 per maand
De MJT blijft in mijn geval dus voordeliger zolang ik deze kilometers per jaar blijf rijden
Mijn berekening komt dus op het zelfde uit als vorige berekeningen in deze topic
En eerlijk gezegd vind ik de auto nog steeds heerlijk rijden,dus hij hoeft ook niet weg
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Je kunt de verzekering wel buiten beschouwing laten, maar volgens mij is een diesel fiks duurder in verzekering dan een benzineauto. Het verschil tussen beide moet dan ook in het maandbedrag worden opgenomen.
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Waar heb je dit op gebaseerd?sealander schreef:Je kunt de verzekering wel buiten beschouwing laten, maar volgens mij is een diesel fiks duurder in verzekering dan een benzineauto. Het verschil tussen beide moet dan ook in het maandbedrag worden opgenomen.
Mijn verzekeringspremie wordt berekend op cataloguswaarde en aantal kilometers
Dus hoe duurder de auto en hoeveelheid kilometers bepaalt de premie
Heeft niks met de brandstof te maken
- Richard20
- Membre D'Oro
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
- Locatie: Bosschenhoofd
- Contacteer:
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Diesel is duurder in aanschaf, dus het zou wel kunnen
Al lijkt het me hoogstwaarschijnlijk.
Al lijkt het me hoogstwaarschijnlijk.
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
De WA dekking is meestal gebasseerd op het gewicht van de auto. Diesel is iets zwaarder.
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Ik heb nog even gekeken naar mijn vorige auto
Dat was een zwaardere Fiat Bravo 2007 benzine met een 7000,- hogere nieuwwaarde dan de Evo
Deze was in mijn geval 6,- duurder per maand
Is dus te verwaarlozen
Dat was een zwaardere Fiat Bravo 2007 benzine met een 7000,- hogere nieuwwaarde dan de Evo
Deze was in mijn geval 6,- duurder per maand
Is dus te verwaarlozen
- Señor Sjon
- Membre D'Oro
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Je slaat een hogere afschrijving over. De MRB-vrije diesels vallen straks in een zwart gat qua restwaarde.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Prive rijders moeten nu ook niet inruilen, minimaal nog 2 jaar doorrijden.
De hoos van leasepunto's is dan wel zo'n beetje weg.
De hoos van leasepunto's is dan wel zo'n beetje weg.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Des te meer een reden hem te houden als dat zo zou zijnSeñor Sjon schreef:Je slaat een hogere afschrijving over. De MRB-vrije diesels vallen straks in een zwart gat qua restwaarde.
Een vergelijkbare 1.4 Evo Dynamic heeft momenteel dezelfde inruilwaarde als een 1.3 MJT
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Er is ook 0 bpm voor deze diesels betaald. Alleen als je hem privé hebt zal het wel tegenvallen. Snap ook niet dat sommige mensen, die eigenlijk te weinig reden voor een diesel, er toch een aangeschaft hebben ivm de wegenbelastingvrije status.
Deze reactie was trouwens bedoeld voor Señor Sjon.
Deze reactie was trouwens bedoeld voor Señor Sjon.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
Persoonlijk rijd ik ongeveer 18k per jaar maar ik vind een diesel gewoon prettiger rijden. Dat is ook wat waard
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
ben ik met je eens, persoonlijk rij ik ook liever diesel.
en bij 15000 per jaar rij je al voordeliger
en bij 15000 per jaar rij je al voordeliger
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Diesel pas rendabel vanaf 30.000 kilometer per jaar.
ik rij nog geen 10000 km per jaar met mijn 1.3 mjet dus voor mij is het niet echt voordelig
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !
Daily honda civic
Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Evo Abarth !
Daily honda civic
Oldtimer: 1989 CRX Vtec