Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Plaats reactie
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Bericht door DaanozZ »

Ik heb nu een Grande Punto sport 1.3 90pk multijet met 113000 op de teller. Over het algemeen vrij zuinig maar lang niet zo zuinig zoals de Pevo's die ik hier voorbij zie komen.

Nu heb ik dus een mooie Pevo gezien: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st|s|fs" onclick="window.open(this.href);return false;

En ben dus benieuwd wat jullie hiervan vinden en of het aan te raden is over te stappen naar de Pevo. Ik rijd ongeveer 31.000 kilometer per jaar.

Voordelen overstap:
Zuiniger, grote plus.
nieuwere auto
minder kilometers
(ik mag aannemen) minder onderhoudskosten?

Nadelen overstap:
Minder sportief
Pevo gaat wel weer langs SaVaLi voor het chippen
Geen HiFi systeem
Geen sportstoelen
Geen armsteun in het midden

Puur gekeken naar verschillen want clima, hill holder etc. heb ik nu ook en winterbanden kunnen vast wel meegenomen worden.

Wat is jullie mening/advies?
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Bericht door RaydeJee »

Denk dat je veel af zal laten hangen van wat de inruil van je GP doet. Heb je daar al naar geïnformeerd? Dan kun je bepalen of de voordelen opwegen tegen die extra prijs. :wink:
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Bericht door alfawiel »

wat me in de advertentie opvalt is dat ze een gem. verbruik aangeven van 3 ltr.
Dit is voor de Evo echter 3,6 liter.
Bovendien is het verbruik sterk afhankelijk van je rijstijl.
Bij veel snelweg KM van 120kmh kun je dat lage verbruik wel vergeten.
Ander verschil is dat je van een 6 bak naar en 5 bak gaat.
Een dieselmotor gaat met het grootste gemak 3 ton me, dus daar hoef je hem niet voor in te ruilen.
Ook onderhoudskosten zal weinig tot geen verschil uitmaken.
Succes met je beslissing.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Bericht door Thegroov »

Je kan met een gerust hart zeggen dat de pevo 1 op 20 loopt.
Ga daarvan uit met je berekening.
Gebruikersavatar
Rules
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: ma apr 15, 2013 18:36
Locatie: The Forrest of Dukes

Re: Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Bericht door Rules »

Deze Evo is dit jaar nog belastingvrij. Scheelt €700,- als je snel beslist.

Maar je huidige gaat nog lang mee, hoef je niet voor bij te betalen en is ongeveer net zo zuinig.
Italofiel...
Punto Evo 1.3 MultiJet Dynamic
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Bericht door DaanozZ »

Bedankt voor de input iedereen.

- Het gem. verbruik was mij inderdaad al opgevallen dat dat wat aan de lage kant was. Doet voor mij niet echt af aan de auto of bedrijf, indruk blijft goed.

- Helaas vervalt in 2014 het wegenbelastingvrije privilege, dit kan mij nu nog 700 euro schelen en ga daarna 10 euro minder per maand betalen t.o.v. nu. Snel beslissen komt het toch op uit want zo'n auto blijft daar niet weken staan denk ik.

- Het verbruik, ben ik uit, hoef ik het niet echt te doen. Het speelt wel iets mee want de GP doet gem. 1 op 17 á 18. Het weegt niet op tegen de extra kosten van het inruilen van de auto.

- Wat RaydeJee zegt klopt helemaal, ligt er helemaal aan wat het bedrijf doet. Al heb ik zo mijn vermoedens dat ze zo rond de 4800 á 5000 gaan liggen qua inruilprijs en dan wordt bijleggen mij wat te veel met het oog op het bovenstaande. ligt er dus puur aan wat ik dus bij moet betalen.

Wat ik dan beter kan doen, mocht het teveel bijleggen worden, is wachten wat de prijzen van de Pevo doen als het wegenbelastingvrije randje eraf gaat, misschien zakken ze wel iets.

Conclusie na een dag brainstormen en jullie hulp:
Ik bepaal voor mijzelf een bedrag wat ik ervoor over heb om bij te leggen (ik zit immer in de positie dat het niet écht nodig is).
1. Is dit te hoog dan ga ik niet akkoord en rijd ik lekker verder.
2. Als het bedrijf akkoord gaat is het forum een Pevo rijker maar ik moet niet boven mijn gestelde bedrag zitten.

Dat wordt nog even rekenen dus ;)

Thanks!
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Bericht door DaanozZ »

Tja, zulke auto's blijven niet lang staan en is dus al weg. Ik denk niet dat ik het had gedaan, het bedrijf verkoopt de auto toch wel. voor mij gaan ze daar niet onder zitten.

Nogmaals bedankt voor de input :-]
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Verder rijden 1.3 GP of aanschaf Pevo

Bericht door PuntoSporting »

Zo zijn mij ook een aantal mooie exemplaren voor de neus weggekaapt, waaronder een mooie oranje en een rode en op het laatst nog een zwarte.

Je hebt in elk geval een mooie auto nu, en hij komt uit Limburg...dus dan is het altijd goed :D
De mijne komt uit Gelderland en ik heb er ook geen klachten over.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Plaats reactie