winterbanden anno 2013

Gebruikersavatar
Azerion
Membre D'Oro
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo mei 11, 2011 20:31
Locatie: Zedelgem, West-Vlaanderen, België

winterbanden anno 2013

Bericht door Azerion »

Velen denken er misschien nog niet aan, maar ik ben er wel al wat mee bezig. Winterbanden. Welke zijn momenteel de betere winterbanden beschikbaar op de markt? ook qua prijs/kwaliteit verhouding? ik lees veel goeds over michelin alpin 4 en continental wintersport ts850 ofzoiets.

En is het beter om de winterbanden op 15" te monteren omdat je dan met dunnere band zit dan bijv. op 17"? omdat je dan zogezegd een kleiner raakoppervlak hebt en dus meer druk per vierkante cm?

Graag wat hulp en meningen hierover ;)
Fiat Punto EVO 1.3 Mjet RACING 70 Pk, grigio impeccabile

P-tronic powerbox + BMC Airfilter, 18" velgen, AP Suspension, dectanes 8000k
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door Jarre »

ik koop die vaak in de zomer, dan doen ze promoties om van oude stock af te raken :)
15" is inderdaad beter omdat die smaller zijn en dus minder weerstand hebben op sneeuw-ondergronden.

Ik heb ondertussen mee gereden in winter:
conti TS810
Vredestein wintrac xtreme
pirelli snowcontrol
4-seizoens goodyear

de beste band was voor mij de Vredestein. subliem gewoon, volgende keer dat ik er nodig heb koop ik die gewoon weer! :shock:

ik hoor ook heel veel goeds over NOKIAN winterbanden, misschien ook eens naar kijken?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
dapro
Junior Stato
Berichten: 224
Lid geworden op: do feb 10, 2011 21:02

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door dapro »

Waar hebben ze van die promoties?

Ik heb ook nieuwe winterbanden nodig, denk ik. op mij oude zat nog 3.5mm voor en 4.5 mm achter.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door Jarre »

autobandenmarkt, autobandencollectief en popgom hebben in de zomer (eind aug, begin sept) meestal promoties op winterbanden
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door Odelot »

Ik heb op de originele 208 wielen winterbanden liggen van pirelli. Type weet ik zo niet. Ze voldoen wel, maar ik heb in het verleden michelin alpin 4 gehad op 16" velgen, onder een seat toledo. Die bevielen beter. De pirelli's maken veel herrie. Maar ik heb er pas 22.000 mee gereden dus ze kunnen nog wel even mee.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Goliathus
Junior Stato
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 20:11

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door Goliathus »

Op dit moment zitten er nog winterbanden omdat deze bij de auto geleverd waren.
Maar als deze op zijn gaan er direct weer all season onder, Want ik ben daar veel beter over te spreken.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door hbassen »

Jarre schreef:ik hoor ook heel veel goeds over NOKIAN winterbanden, misschien ook eens naar kijken?

Ik rij met Nokian winterbanden en ze bevallen mij zeer goed. Ik rij er nog maar 1 winter mee. Het zijn ook best wel stille banden.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door jpkramer »

Ik heb afgelopen winter gereden met 'Vredestein Wintrax XL 215/45VR17 91V' en was daar erg tevreden over...
volgens mij hebben meerdere Abarth rijders deze winterbanden.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door Wesley Abarth »

Inderdaad, ik heb dezelfde, alleen een maatje groter. Ben er erg over te spreken, is een erg goede band als hij eenmaal is ingereden, de eerste 200km was ik er nog niet zo enthousiast over. Maar dat veranderde snel. Ook de prijs van de Vredestein valt mee. Vredestein is over het algemeen ook een merk wat iets meer profiel op zijn banden levert in tegenstelling tot andere merken, ook gunstig natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik ga me ook eens orienteren voor een setje nieuwe. De 15" heeft er 6 seizoenen onder gezeten, en het beste is er een heel eind vanaf.
Aangezien ik hier nog een setje 17" Tony velgen heb liggen met een redelijk kale zomerband, wil ik hier mijn winter wielen van maken.
Iemand een idee waar en hoeveel ik ongeveer kwijt ben? (ja ik ben te lui om het op te zoeken nu ik in het gips zit)
Afbeelding
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door Doxxo »

Ik moet zelfs ook 2 nieuwe winterbanden hebben voor vanvoor , ze zijn een beetje van binnen afgesleten ( draden steker er uit ) mss mijn bandjes een beetje te schuin gezet -]
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door provsen »

Heb hele nieuwe set winterbanden nodig heb er nog geen dus eens van de zomer naar kijken voor eventueel een velgje erbij of anders op staal
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door Evo-Erik »

Ik rij zelf in de winter op 4-seizoenenbanden en dat bevalt eigenlijk prima. Prima grip in de sneeuw maar ook op al die dagen dat winterbanden in Nederland (en Belgie) overdreven zijn.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
MarcW
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: do dec 22, 2011 14:19
Locatie: Zeeland

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door MarcW »

Erg tevreden over de Fulda Kristall Control HP. Goede grip en erg stil. Zoals je al aangaf kleinere/smallere band geeft meer druk op de weg en dat is ok.
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: winterbanden anno 2013

Bericht door ulti »

tonyvandenbroek schreef:Ik ga me ook eens orienteren voor een setje nieuwe. De 15" heeft er 6 seizoenen onder gezeten, en het beste is er een heel eind vanaf.
Aangezien ik hier nog een setje 17" Tony velgen heb liggen met een redelijk kale zomerband, wil ik hier mijn winter wielen van maken.
Iemand een idee waar en hoeveel ik ongeveer kwijt ben? (ja ik ben te lui om het op te zoeken nu ik in het gips zit)

Denk dat je voor een beetje mooi merkbandje al snel 160 euro kwijt bent, misschien in de zomer minder.

Vindt persoonlijk dit wel een mooie banden site: http://www.topbanden.com/Achat-Pneus-to ... ,45,17,,,2" onclick="window.open(this.href);return false;,

(maat is volgens mij al voor je ingesteld in de link -]
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Plaats reactie