Please jullie advies (auto koop)

Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Please jullie advies (auto koop)

Bericht door provsen »

ja en op mijn 17" velgen doe ik er gemakkelijk 7.5-7.8/100km mee dusja :p
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Please jullie advies (auto koop)

Bericht door PuntoSporting »

Ik heb een testrit gemaakt in een T-Jet met 15 inch lm Fiat velgen en de auto zag er eigenlijk saai en onopvallend uit, ook geen skirts of spoilers, wel alle extra's in interieur en een pittige en soepele motor.

De 16V is volgens mij alleen met 6 bak inderdaad en qua verbruik ontlopen de 1.4 8v en de 16v elkaar niet veel, laatstgenoemde is iets minder zuinig, maar daarentegen heeft de 16v meer vermogen (20 pk) en loopt soepeler.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Goliathus
Junior Stato
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 20:11

Re: Please jullie advies (auto koop)

Bericht door Goliathus »

Zelf heb ik een Sportsound 8V 1.4 en deze komt zeer goed uit de voeten.
Enige wat ik altijd wel op de snelwegen mis is de 6de versnelling gelukkig voor mij komt ik bijna nooit boven de 90km/u.

Rij je veel op de snelweg dan moet je voor de 6bak 16v gaan kom je er nooit zo als mij dan werkt de 5bak 8v ook perfect.


Met een snelheid van 140km/u zit ik op 4500 toeren
Blijf je met de 8v onder de 3K toeren dan rij je altijd zuinig 1 op 16/17 maar alles daar boven begint die te zuipen. ~] 1 op 11/12
ErikV
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: za feb 23, 2013 17:29

Re: Please jullie advies (auto koop)

Bericht door ErikV »

ja,

maar wat ik ook hoor bij een 6 bak is, als je toevallig eens wilt accelereren, hij dat niet doet. Hij komt heel erg traag op, en je moet dan dus echt terug naar de 5e versnelling om weer enigszins te versnellen.

gr.
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: Please jullie advies (auto koop)

Bericht door RVE »

ErikV schreef:ja,

maar wat ik ook hoor bij een 6 bak is, als je toevallig eens wilt accelereren, hij dat niet doet. Hij komt heel erg traag op, en je moet dan dus echt terug naar de 5e versnelling om weer enigszins te versnellen.

gr.
Ja als je echt veel wilt versnellen in z'n 6 klopt dat inderdaad.
Maar waar je de 6 het meeste gebruikt, de snelweg, valt dat nogal mee.
Ik zelf heb er weinig moeite mee om hem even terug te tikken als 't nodig is.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Please jullie advies (auto koop)

Bericht door Señor Sjon »

Kies de T-Jet als het binnen je mogelijkheden ligt. De 1.4 8v is erg traag, de 16v lust een aardige slok. Het onderstel kan veel meer hebben dan de 95pk. En eerlijk gezegd, het voelt allemaal niet als 95pk.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Please jullie advies (auto koop)

Bericht door PuntoSporting »

De 95 pk komt ook pas volledig tot zijn recht bij een hoog toerental, maar dan kan je inderdaad de zuinigheid wel vergeten.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
nuvolari
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 09, 2012 20:21

Re: Please jullie advies (auto koop)

Bericht door nuvolari »

Ik heb een testrit gemaakt in een T-Jet met 15 inch lm Fiat velgen en de auto zag er eigenlijk saai en onopvallend uit, ook geen skirts of spoilers, wel alle extra's in interieur en een pittige en soepele motor.

De 16V is volgens mij alleen met 6 bak inderdaad en qua verbruik ontlopen de 1.4 8v en de 16v elkaar niet veel, laatstgenoemde is iets minder zuinig, maar daarentegen heeft de 16v meer vermogen (20 pk) en loopt soepeler
Als je een T-jet in Sport-uitvoering koopt heb je 17", sideskirts & achterspoiler :lol: En dan zie hij gelijk beter uit. Zou zeker voor deze optie gaan. Ik heb vorig jaar 7500,- voor een T-Jet Sport betaald bij een Fiat-dealer met 77.000km op de teller en een jaar garantie.
Plaats reactie