Nog geen winter banden.. Hoe hard zijn ze nodig?

Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Nog geen winter banden.. Hoe hard zijn ze nodig?

Bericht door Juvenine »

Beste GPers,

Ik rijd sinds april dit jaar in een Grandepunto sport t-jet. Waarbij ik nu alleen een goede set zomerbanden heb.(17inch double cork fiat)

Vanmiddag wat gediscussieerd met een vriend van me over winterbanden, zijn deze voor mij echt nodig?
Bij mijn vorige auto waar ik 2 jaar in heb gereden heb ik nooit winter banden gehad. Dit was echter wel een lichtere auto met minder motor.(citroen xsara 1.4, 75pk 1005kg)
Ik rijd voornamelijk woon-werk en wat afstanden tussen door, zeg dat 10.000km p jaar mijn max zal zijn.
Gezien ik ze nooit eerder heb gehad vraag ik mij dit af. :roll:

Nu ben ik aan het twijfelen of ik winterbanden moet halen, nu met de zomerperiode zou dat natuurlijk qua prijs beter uitvallen.
Zo ja, waar ben ik dan aan het juiste adres?

Met vriendelijke groet,
Nick
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
Vuurpijl
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: di mei 28, 2013 22:43

Re: Nog geen winter banden.. Hoe hard zijn ze nodig?

Bericht door Vuurpijl »

Of jij ze nodig hebt weet ik niet, maar dat het een wereld van verschil is weet ik wel.
Ik zelf heb ze ook nog niet voor de GP maar onder mijn alfa's heb ik ze wel gehad en je merkt het echt.

Misschien je banden bestellen bij autobandenmarkt.nl
Mijn vorige wagens:
- Alfa 156 2.0 twinspark
- Alfa 156 1.9 jtdm 170 pk squadra
- Mini Cooper S 1.6
- Alfa 156 SW GTA
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Nog geen winter banden.. Hoe hard zijn ze nodig?

Bericht door ulti »