Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
LDW
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 04, 2013 16:48

Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Bericht door LDW »

Dag forummers,

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een zwarte Fiat Grande Punto T-jet Sport.
Toen ik net de auto op de oprit zette merkte ik dat de blanke lak op de voorbumper op 2 plekken los begint te laten, toen ik om de auto heen liep vond ik op de rechter achterdeur nog een plekje waar de lak vermoedelijk los begint te laten. Ik heb het dus niet gewoon over steenslagpuntjes, maar plekken van enkele centimeters in doorsnee.
De auto is pas 4.5-5 jaar oud, dus het lijkt me niet echt iets wat je zou mogen verwachten.

Ik heb geen idee wat ik hiermee aan moet. Fiat biedt als het goed is maar 3 jaar lakgarantie, dus daar kan ik vermoedelijk niets mee.
Ik heb de auto wel met BOVAG-garantie gekocht, maar kan niet vinden of zoiets onder de garantie valt.

Heeft iemand een soortgelijk probleem en weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

m.v.g.,
LDW
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Bericht door RaydeJee »

Is het alleen op de voorbumper? Misschien dat de auto een schade heeft gehad en dat de bumper slecht is hersteld. Geen idee of je daar verder nog wat mee kan, maar volgens mij is het bijwerken ervan geen probleem of enorme kostenpost.
Gebruikersavatar
LDW
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 04, 2013 16:48

Re: Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Bericht door LDW »

RaydeJee schreef:Is het alleen op de voorbumper? Misschien dat de auto een schade heeft gehad en dat de bumper slecht is hersteld. Geen idee of je daar verder nog wat mee kan, maar volgens mij is het bijwerken ervan geen probleem of enorme kostenpost.
In principe is het alleen op de voorbumper. Ik dacht op de portier ook een beginnend plekje te zien, maar dat is vermoedelijk een steenslagpuntje.
Ik weet niets van een eerdere schade bij de vorige eigenaar, maar vind het vooral raar dat de lak op 2 verschillende plekken loslaat.
In het geval van een slecht herstelde schade neem ik aan dat ik me bij de garage kan melden waar ik de auto heb gekocht, toch?

Een uur voor ik thuiskwam heb ik mijn auto even snel afgespoten in een wasbox, ik vraag me af of het daar iets mee te maken kan hebben gehad (Te heet water of rare chemicaliën?).
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Bericht door ulti »

misschien met de hoge druk te dicht op een steenslag plekje gespoten? Kan me voorstellen dat dit de lak ook wel meer schade kan toebrengen..
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Bericht door PuntoSporting »

Kan inderdaad met steenslag te maken hebben en dan de hogedrukspuit te dicht bij.

Als er eenmaal water bij zit en vocht onder kan, is het hek van de dam.
Ik had het met de rode rand van mijn vorige velgen, die liet ook ineens op de gekste plaatsen los bij een velg en iemand van de schadeafdeling zei toen al gelijk dat het door te dichtbij afspuiten kan komen, bij beschadigingen door steenslag.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
LDW
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 04, 2013 16:48

Re: Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Bericht door LDW »

Kan me haast niet voorstellen dat dat zo gemakkelijk gaat. Heb even de velgen afgespoten en de vogelpoep van het dak gehaald, verder met een schuimborstel overal overheen gegaan en toen afgespoeld.. Daar zou de lak toch niet los van moeten laten?
Ik heb in ieder geval contact opgenomen met de wasstraat, die willen er wel even naar kijken maar zeggen niet dat het aan hun installatie kan liggen.

Vanmiddag zal ik nog even bellen met de dealer waar ik de auto heb gekocht, benieuwd wat die hier van vinden. In het verleden zijn ze vrij behulpzaam geweest, dus ik heb redelijk goede hoop.
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Bericht door PuntoSporting »

Hoeft ook niet door jou gekomen te zijn, maar als het bij de vorige eigenaar ontstaan is, kan het bij jou natuurlijk net los zijn gelaten. (hoe heb ik dat nu weer gezegd? :roll: :lol: )
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
nuvolari
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 09, 2012 20:21

Re: Blanke lak Fiat Grande Punto laat los (?!)

Bericht door nuvolari »

:o Dat ik heb ik pas geleden ook met mijn T-Jet bj 2008 gehad. Op zowel de voor-en achterbumper.
Ik heb de GP 2e hands gekocht met een jaar FIAT garantie, maar helaas viel lak niet onder de garantie. Dealer wilde beide bumpers wel tegen een gereduceerd bedrag overspuiten. Heb ik niet gedaan omdat ik dit bij een schadebedrijf voor de helft van de prijs ook kon laten doen. Hierover heb ik ook een topic geopend met foto's.

Ik heb aangegeven dit een fabrieksfout zou zijn aangezien ik op de voorbumper allemaal blaasjes had, maar geen steenslagschade. Maar de dealer ging hier niet in mee :evil:

Nuvolari
Plaats reactie