roest achterklep en motorkap

Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door hbassen »

Bij Autoegberts in Leek kreeg ik ook een leen Punto mee en ik hoefde niet eens de tank te vullen. ik heb het wel gedaan, daar ik dat wel zo netjes vind.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door tonyvandenbroek »

bij garantie gevallen hoor je altijd netjes een LEENAUTO / LEENFIETS mee te krijgen. Normaal is dat je deze dan wel even aftankt bij terugbrengen.
Afbeelding
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Berrychello »

@tony: dat lijkt mij ook, maar ik kan de garantievoorwaarden helaas niet vinden. Staat niet echt duidelijk op de Fiat site.
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door skeez »

Vorige week afspraak gemaakt bij Fiat dealer Motorhuis Capelle aan den IJssel geweest. Vanmorgen 8 uur moest ik daar zijn. Hij was niet bekend met het euvel en volgens hem deed Fiat daar weinig aan, aangezien er (nog) geen gaten in geroest zijn. Hij kon weinig doen omdat hij vanaf volgende week geen Fiat dealer meer is en verwees me naar hun vestiging in Gouda... Hebben ze me dus voor Jan met de korte achternaam daar laten komen. Volgens hem wisten ze vorige week nog niet dat ze dicht gingen... Maar goed, afspraak maken bij Motorhuis Gouda of wat is een prettige dealer in regio Rotterdam?
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door jpkramer »

Gaat die vestiging nu weer dicht? Zijn pas sinds februari 2015 open in het voormalige pand van Fivan.
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door lowiesjie »

Nou die stoppen er ook weer snel mee zeg. Ben benieuwd of er nog iemand wil instappen in de regio 010 qua dealerschap. Prettige dealer in de regio vind ik Weijers in Ridderkerk.
Gebruikersavatar
Toxic
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: di nov 10, 2015 20:12
Locatie: tynaarlo

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Toxic »

Bij mij doen ze er ook niks aan :? ik had een stempel van een niet fiat dealer in mijn boekje staan.
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door skeez »

Ja las het. Is dat een regel die overal gehanteerd wordt?
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do dec 03, 2015 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie punt 5 algemeen regelement.
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Berrychello »

Bij mij hebben ze niet eens in het boekje gekeken. Volgens mij heb ik die zelfs niet. Olie heb ik pas ook zelf vervangen.

Maar de roest is aangepakt. Netjes gerepareerd door Vireo. Mooi glad nu, en er zit wat was/tectyl in de achterklep. Prima behandeld dus!
En de auto stond te glimmen: van binnen en buiten brandschoon. Rook zelfs lekker van binnen! En aan de binnenspiegel hing een soort checklist met welke dingen ze allemaal hebben gecheckt: alle vloeistoffen, banden, remmen, etc.
En ik had twee dagen een fijne leenauto mee op hun kosten. Een bestickerde full-option Mitsubishi SpaceStar. Duim omhoog dus voor Vireo!! ~~
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door skeez »

Heel netjes!
Ron66
Nuovo Arrivato
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:30

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Ron66 »

he he eindelijk bericht dealer over achterklep word 29 december ,en ook kijken ze naar waar door er water in mijn achterklep blijft staan en komen als ik de auto was loopt er ook water klein beetje maar hoor aan binnenkant raam achterklep.
en ook gelijk uitlaatgassen geur in auto als je stil staat en vocht in zowel voor lampem als achter
savali tuning jtd 100pk best lekker
stevedem
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: do dec 24, 2015 13:48

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door stevedem »

Vraagje,

Als je niet de eerste eigenaar bent, maar de auto wel door fiat is onderhouden, heb je dan ook nog recht op de garantie regeling betreffende roest ?

De punto van mijn vrouw heeft een paar beginnende plekjes op de achterklep,
dit wilde ik zelf aan gaan pakken, maar als dit garantie/coulantie betreft laat ik het liever door een dealer doen.
Ron66
Nuovo Arrivato
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:30

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Ron66 »

Hallo stevedem ik ben ook 2 de eigenaar maar garantie gaat gewoon door op de volgende
savali tuning jtd 100pk best lekker
stevedem
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: do dec 24, 2015 13:48

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door stevedem »

Dat is goed te weten,
Dan word het eerst eens een bezoekje aan de dealer.

Hoewel het alleen een klein beetje aan de kofferklep rand is (motorkap niets zichtbaar) en ik het zelf makkelijk kan oplossen, lijkt het me beter dat de dealer het doet.
Ik neem aan dat ze dat deel ook opnieuw spuiten ?
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Berrychello »

Ik ben de derde eigenaar van mijn auto en dat was geen issue.

Ze spuiten het inderdaad opnieuw en ik zag ook dat ze het met was hadden ingespoten. Dus ook de oorzaak werd aangepakt.
Plaats reactie