roest achterklep en motorkap

meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door meloenie »

Ik heb model 2012 en de gaten kunnen niet lager in de achterklep gestanst worden. Ik vermoed dat de vierkanten gaten door dealer erin gemaakt zijn als soort van eigen modificatie

Afbeelding
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door alfawiel »

Je hebt inderdaad nog de oude constructie.
Kijk bij de dealer maar eens naar een nieuwe Punto in de showroom.
Zelf aanpassen doet de dealer niet bij een nieuwe nog niet verkochte auto.
De vierkante uitsparingen zijn ook smaller dan de ovale die er bij jou inzitten.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door meloenie »

Ik had even de bekleding eraf gehaald maar gelukkig zitten deze gaten op zo'n manier dat er geen water in kan blijven staan ze zitten op het laagste punt, de rest is samengeknepen plaatwerk.
Ze zitten ook een stuk lager als de gaten zoals op de foto in het begin van het topic. Wel gelijk wat rx7 erin gespoten dan roest het in elk geval helemaal niet :)

Maar begrijp ik t goed dat de dealer ook bij klachten de gaten niet aanpast? Alleen opnieuw spuiten?
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Kingpin »

Bij mij word de achterklep en motorkap onder coulance gemaakt , iemand enig idee of er nieuwe op komen ?
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door alfawiel »

Het is een kwestie van gedeeltelijk opnieuw spuiten, nieuw komt er niet op, en ook de gaatjes worden niet aangepast.
(althans niet bij mij gebeurt)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Kingpin »

Ze spuiten een ent weg, laats liet er 1bij1 plak lak los precies onder op de klep alleen dan aan de buiten kant :? , mja had ik vermeld valt er niet van zelf af als achterop aan het rotten is.

Mja afspraak staat en er is vervangend vervoer mij hoor je niet klagen , als maar hersteld word
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door meloenie »

Lekker dan. Beetje een randje bijspuiten maar probleem wordt dus niet opgelost. Terwijl men makkelijk die gaten zou kunnen in slijpen naar de onderkant toe zodat water wel goed wegloopt.....onvoorstelbaar....
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door zwabbers »

Afbeelding
Wij hebben een 2013 punto staan met achterschade .
Er gaat ook een nieuwe klep op en hier zitten de nieuwe vierkante gaten in terwijl de originele klep de bekende ronde gaatjes heb .
De achterklep moet ik hier nog wel afkitten .
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Dick.W »

2 weken geleden bij vireo onder garantie alles netjes hersteld, voor en achterklep aan binnenzijde volledig overgespoten.
Aan de gaten is bij mij niets veranderd.
Water in achterklep heb ik niet meer sinds ik het derde remlicht er uit gehaald heb en met een randje beglazingskit weer terug geplaatst heb. :D

Ik zit er nog wel over te denken om voor de zekerheid in de naden van de voor en achterklep iets van was of zo te spuiten.
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Odelot »

Ik heb nog steeds geen roest. Misschien heeft het er toch mee te maken hoe vaak je de klep opent... Ik doe dat regelmatig.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
frank1993
Berichten: 3
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 20:37

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door frank1993 »

Afgelopen vrijdag een GP gekocht, dit was bij een particulier

Heb ik dan ook nog recht op plaat garantie?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Odelot »

zwabbers schreef:Afbeelding
Wij hebben een 2013 punto staan met achterschade .
Er gaat ook een nieuwe klep op en hier zitten de nieuwe vierkante gaten in terwijl de originele klep de bekende ronde gaatjes heb .
De achterklep moet ik hier nog wel afkitten .

Afgelopen zaterdag was ik bij de dealer. Heb naar de achterklep van een punto die in de showroom stond gekeken. Daar zaten inderdaad dezelfde vierkante gaten in als in deze.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Jan_Kol »

Als je het bij dit onderwerp getoonde filmpje (geplaatst door lowiesjie op 22 juli 2014, blz. 7) bekijkt is er iets heel raars aan de hand. En dat zie ik bij mijn GP ook. Het water komt er uit als de klep OMHOOG staat. Je zou denken dat water naar het laagste punt stroomt en derhalve in die stand maar de rand waar de scharnieren zitten zou stromen (of ben ik de weg echt kwijt). Nu dacht ik er over een paar extra gaatjes naast die rubbers (aan de buitenkant) te boren en er wat lak aan te smeren. Maar als ik mij realiseer wanneer er pas water uitloopt als de klep in de hoogste stand staat zullen die gaatjes weinig soelaas bieden als de klep gesloten is.....

Iemand een idee?

Jan
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Odelot »

Wie weet wat een laag water er in de klep stond. Op het moment dat ze de klep omhoog doen kan het water in die bult gaan staan waar dat rubber in bevestigd zit. Als je dat vervolgens verticaal zet blijft het daar in staan inderdaad. Ik vind het niet zo vreemd dat het daar uit komt hoor. Vrij logisch eigenlijk. Heb daar bij mezelf nog nooit water uit zien komen overigens...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door lowiesjie »

Inmiddels vanwege faillissement Fivan ben ik bij een andere dealer geweest (Weijers Ridderkerk). Ik had vorige week weer last dat er na een regenbui veel water uit de klep stroomde, toevallig had ik zelf een filmpje gemaakt. Filmpje vanmorgen bij de dealer laten zien en nu hebben zij een verzoek voor een garantie-opdracht ingezonden (via een online systeem). Er blijkt hier wel een soort van reparatie-opdracht voor te zijn, er staat iets van 2 uur voor en het komt erop neer dat de naden moeten worden afgedicht met een epoxyhars als ik het goed heb begrepen. Ik had trouwens ook enige tijd last vast lekkage in de kofferbak zelf, dit bleek aan het ruitenwisser rubber te liggen en was snel verholpen.
Plaats reactie