roest achterklep en motorkap

Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Fevo11 »

Kijk het is een constructiefoutje van fiat, omdat de gaten in je achterklep niet op het laagste punt zit.
Dus er blijf een klein laagje vocht in je klep zitten.
Daardoor krijg je die blaasjes.

Maar dit model punto gaat al 9 jaar mee, is toch absurd dat niet in die tijd verholpen is.

En dat alle merken roesten neem ik ook van je aan, maar ik heb het nog niet meegemaakt.

En dan nog zeggen bekend probleem.. Dus fiat weet het, maar doet er niets aan...
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
nelis h
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: za jul 07, 2007 22:33

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door nelis h »

de mijne, Punto 2012, heeft een afwateringsgaatje extra vergeleken met de oude GP
en nu wel in het midden
Ze hebben er dus wel wat aan gedaan
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Fevo11 »

Ik heb de nieuwe punto street vergeleken met mijn achterklep en ze hebben de gaten nog niet veranderd.

Precies hetzelfde als bij mij..
Ik heb dan een punto evo uit 12-11
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Odelot »

De mijne is van 11-11, gisteren gekeken, maar geen spatje roest nog (gelukkig).
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Giovanni-24V
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mei 21, 2012 23:53

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Giovanni-24V »

zwabbers schreef:Ik maak me ook geen zorgen over roest .
Aan de binnenkant van me achterklep beginnen de bloemkolen ook op te komen .
Ik ga er niet mee naar de fiatdealer maar repareer het zelf wel want dan ben ik me auto niet kwijt en weet dat het goed gedaan is .

Soms heb dit vak toch wel voordelen .


@ Giovanni-24V leuk hier nog een schadezwoeger tegen te komen .


Schadezwoeger .) .) .)

Het blijft een leuke bezigheid toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
lodewijk
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: do apr 10, 2014 8:16

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door lodewijk »

De mijne ook even gecheckt.
Ik heb ook bloemkolen aan de binnenzijde.
Dit is mijn inziens gewoon een constructiefout in het plaatwerk.
Gemeld bij Fivan, zijn foto's van gemaakt incl. foto's van alle facturen en wordt opgestuurd naar Fiat Nederland.
Wordt vervolgd...
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Fevo11 »

Ablas auto nam foto en moet hem aankomende maandag brengen , deden totaal niet moeilijk.

Neem aan dat het bij jou ook netjes verholpen wordt.
Ik ga wel even vragen wat ze gaan doen, want als ze hem alleen schuren en spuiten dan zit ik over 2 jaar weer.
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door zwabbers »

Fevo 11 Ik hoop voor je dat ze de roest wel uitstralen en dan gronden met een epoxygrondlak .
Vervolgens afkitten met Polyurethaan kit en dan spuiten .

Dit is eigelijk de eenigste manier om dit soort roestschade's goed te repareren. Buiten het vervangen van de achterklep .
Fevo11
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: vr dec 27, 2013 18:42
Locatie: Gorinchem

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Fevo11 »

Ik zal het vragen, maar heb er wel vertrouwen in.

OorzAak aanpakken is gewoon heel belangrijk.
Nu: fiat punto evo 1.3 multijet..
Gebruikersavatar
lodewijk
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: do apr 10, 2014 8:16

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door lodewijk »

Ik wacht nu al 2 weken op antwoord. Ik heb ze gebeld en zij zeiden tegen mij dat ze nog geen antwoord van Fiat Nederland hadden.
Zodra ze antwoord kregen zouden ze mij bellen, met de opmerking dat ik hun dus niet opnieuw hoefde te bellen.
Dit vond ik zelf nogal een vreemde opmerking en ik vind het tevens vreemd dat ze na 2 weken nog geen antwoord hebben.
Ik heb het over Fivan. Hoe zat dat bij jullie ? :?
Gebruikersavatar
aalp
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: ma apr 28, 2014 4:12
Locatie: vlissingen

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door aalp »

Hallo allemaal,

dertien jaar geleden 2001, vertoonde mijn tweede palio (voor mij een Punto station) hetzelfde en in 2014 doet hij dat nog steeds. Als het hard regent (we hebben hem nog steeds voor de hond(en) blijft er water staan bij de achterklep zoveel zelfs dat als je gaat rijden je gewoon een straal water eruit ziet komen. Ook mijn grande Punto T-jet (2008) vertoont hetzelfde (niet zoveel water gelukkig) maar als het regent gaat het verklikker licht van 'geopend" achterportier in rap tempo aan en uit. Misschien dat ik voor de rest gewoon afgrijselijk mazzel heb want roesten doen ze daar niet. Ik hoop dat er meer zijn die dat geluk ook hebben!

gr

Bert
Grande Punto T-Jet 1.4 Exotica red

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Dixie »

Schrijven naar Fiat is volstrekt zinloos en je zal nooit antwoord krijgen. Je moet naar je dealer, waar je de auto hebt gekocht.
Het is toch gebleken, dat deze Fiat een serieus roest probleem heeft. Er lopen al diverse claims bij Fiat.
Heb je de onderkant al eens goed bekeken ? Daar kan je ook al diverse roestplekken ontdekken. Niet zo schokkend, maar toch.
Daarom heb ik op diverse plekken dat al behandeld met Tectyl, zodat het roesten niet meer verder gaat.
Ook de motorkap heb ik onderhanden genomen. Roest ligt o.a. op de loer bij de vouwranden etc.
Ik werd gewaarschuwd door een ervaren Fiat monteur, dat de Punto + Evo's de nodige aandacht verdienen op dit punt.
Is Fiat weer terug naar de jaren 70 ? Toen ze ook al uiterst zuinig waren met anti-roest behandelingen ? Het lijkt er wel op.
Als je goed kijkt in hoeken en gaten van de carrosserie, dan zie je eigenlijk dat de carrosserie helemaal geen behandeling heeft ondergaan.....

Ik weet nu al, dat de volgende auto GEEN Fiat meer zal zijn.
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door ed.de.vries »

Hier uit vroegere periode :der ALTE: uit Grevenbicht / Limburg. ~]
Ik heb 2 Grandes gehad. Een van de eerste type,s met toen nog de 95 PK versie,motor. :mrgreen:
Met veel plezier denk aan deze periode terug ruim 6 jaar Punto. ~~
Ook ik had toen achterklep roest. :cry:
Verholpen door een hersteller, en....afdoende, nooit verder last/roest gehad. :D
En, mijn eerste Punto loopt nog steeds, nu als boodschappen wagentje, maar hij ziet er nog keurig uit.
De tweede heeft niet lang mogen tuffen na verkoop, bij 117.800 km gaf de turbo de geest, en............
slurpte het blok onderhand meer olie dan benzine.Deze Punto is helaas niet meer op de weg :(
Maar roest is super goed te bestrijden in de achterklep, als je maar direct de goede handeling verricht!
Groeten van een EX Punto genieter.
Edje uit grevenbicht! ~]
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door alfawiel »

Bij mij heeft het ongeveer een maand geduurd voor ik bericht kreeg dat fiat akkoord had gegeven voor behandeling door de dealer.
Daarna gelijk een afspraak gemaakt en is het aangepakt, ook de kitnaad is toen weggehaald, want ook daar zat roest onder.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Juvenine »

Ik heb verleden week contact gezocht met de dealer in Eindhoven. Ik ben namelijk zelf woonachtig in Eindhoven.
Auto heb ik een jaar geleden gekocht van een particulier welke de auto had gekocht in Limburg.

Ik heb mijn verhaal kort gedaan. Hij zei dat de DECRA ? langs komt om de zoveel tijd voor bepaalde claims.
Nu blijkt dat weer iets anders te lopen belde hij mij afgelopen dinsdag op.

Hij verzocht mij daarbij foto's te maken van de schade.
Wordt hopelijk vervolgd! Ik laat nog wat weten.
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Plaats reactie