roest achterklep en motorkap

Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Jan_Kol »

Odelot schreef:Wie weet wat een laag water er in de klep stond. Op het moment dat ze de klep omhoog doen kan het water in die bult gaan staan waar dat rubber in bevestigd zit. Als je dat vervolgens verticaal zet blijft het daar in staan inderdaad. Ik vind het niet zo vreemd dat het daar uit komt hoor. Vrij logisch eigenlijk. Heb daar bij mezelf nog nooit water uit zien komen overigens...
Veel was het niet, het beetje dat eruit liep was gering. Maar ik blijf het een vreemde zaak vinden dat het water (als het redelijk veel zou zijn) niet via de ervoor bedoelde gaatjes wegloopt want daar zie ik niets en ook geen sporen van uitlopend water. Het komt alleen bij de rubbers naar buiten als de klep zo ongeveer op het hoogste punt staat...

Jan
Gebruikersavatar
Theo1
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: za feb 07, 2015 10:13
Locatie: Gelderland

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Theo1 »

Bij mij geen roest te bespeuren.
Sietse Boek
Berichten: 5
Lid geworden op: di sep 08, 2015 16:31
Locatie: Wolvega

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Sietse Boek »

Ik heb er ook last van. Mijn achterklep en mijn motorkap roesten ook. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Dick.W »

Nou Sietse dat ziet er beroerd uit. :?

Als eerste moet je zorgen dat er geen water meer in de achterklep komt.
Waar kan water door naar binnen komen:
Derde remlicht er uit halen en met kit weer terug plaatsen. ( was bij mijn Punto Evo het probleem )
Fels randen aan binnenzijde klep met kit dicht maken niet te veel kit, de kit goed in de naadjes smeren en overtollige kit weg halen.( kan je het beste blanke heldere kit voor gebruiken zie je er niets van )
Randje kit onder het rubbertje van de ruitenwisser.
Als de rubbers van de achterklep los geweest zijn bijv. bij montage trekhaak dan kan er water langs het rubber naar beneden lopen.
Het water kruipt dan onder het rubber door en komt in de achterbak ( niet in de acherklep) Rubbers los trekken en in de naad van het rubber bijv. caravan kit spuiten. De rubbers weer op hun plaats drukken. (caravan kit blijft soepel en hard niet uit dan kan je ze ook weer los trekken) hier door loopt er

Dan als alles droog blijft aan de binnenkant van de klep de naden inspuiten met wax of tectyl anders blijft het van binnen uit roesten, dan buitenrand schuren behandelen met iets van stoproest en spuiten.

succes.
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Berrychello »

Ik heb er ook last van. Vandaag bij de dealer (Vireo Utrecht) geweest, die heeft foto's gemaakt en gaat de claim naar de importeur sturen. Ik ben benieuwd!

Enkele foto's die ik zelf had gemaakt:
achterklep:
Afbeelding

motorkap:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Dick.W »

De mijne is eind 2014 ook via Vireo Utrecht hersteld, voor en achterklep zijn toen aan de binnenkant volledig overgespoten. zag er wel netjes uit. :D
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Berrychello »

Dat is mooi om te horen! Voortekenen zijn dus positief!

Off-topic, maar grappig dat je nu een DS3 eHDI rijdt. Heb ik 100dkm gereden van 2012 tm half 2014!
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Kingpin »

Het probleem is dat ze gewoon op de kant herstellen waar je naar kijkt terwijl de roest van binnen uit komt, dus vrij kansloze oplossing. Heb toen na het herstel wel weer wat terug zien komen (minimaal) . Niks mee gedaan auto is verkocht.


Kijk even goed onder je motorkap hier zal ook roest vorming zitten net als op je achterklep, meeste hier kijken enkel de achterklep .

motorkap word ook hersteld
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Berrychello »

Vandaag een telefoontje gehad dat het onder garantie wordt gerepareerd. Binnenkort een afspraak maken en dan een leenauto mee.
Gebruikersavatar
Toxic
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: di nov 10, 2015 20:12
Locatie: tynaarlo

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Toxic »

Hopen dat het bij mij ook zo is.
Ron66
Nuovo Arrivato
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:30

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Ron66 »

bij mij ook de achterklep heb het gemeld bij vireo purmerend ze moeten wachten op toestemming fiat nederland.
Maar bij motorkap niks evo is van 2011
savali tuning jtd 100pk best lekker
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Berrychello »

Vraagje : zit een leenauto ook in de garantie voorwaarden? Medewerkers van de dealer spraken elkaar tegen. En hij is er twee dagen voor weg, en wil na het brengen ook direct doorrijden naar mn werk...
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door hbassen »

Mijn motorkap voorste binnen rand is vorige week ontdaan van corrosie en bij gespoten onder garantie.
Maar op advies van mijn dealer in de buiten kleur van de auto. De primer schijnt niet goed overweg te kunnen met de gebruikte sealing samen met water.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Dick.W »

Bij Vireo Houten, kreeg ik een leenauto alleen de brandstof betalen. :D
Ik weet niet of het service van de dealer is of dat het onder de garantie valt
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Berrychello »

Die van mij gaat ook naar Vireo Houten, maar ik moet 'm in Utrecht achterlaten. Want de leenauto zou dan weer via hun vestiging geregeld moeten worden.
Goed te horen dat jij een leenauto kreeg, want eerst kreeg ik ook te horen dat ik een leenauto krijg, maar later had ik contact met een andere medewerker en die gaf aan van niet. Ga ik dus nog even over bellen. De eerste zei idd ook; alleen even aftanken als je 'm terugbrengt!
Plaats reactie