roest achterklep en motorkap

fiat/gerrit
Berichten: 1
Lid geworden op: vr mar 01, 2013 22:21
Locatie: etten-leur

roest achterklep en motorkap

Bericht door fiat/gerrit »

:( Alle punto/s gp en evo/s gaan roesten bij de achterklep rand binnen zijde thv de kit naad dit is bekend bij fiat ! er is een service nieuws brief van. de begin kenmerken zijn te herkennen aan de kraaienpootjes die er te zien zijn,,kijk goed ! motorkap ook , oproep tot jullie allen !!!! meld U nu bij de fiat dealer, ivm garantie, er is een onderzoek gaande door fiat ,,
mijn evo is van 2010 en is de lak al gescheurd en gaat roesten thv de kidnaad :( hopelijk komen ze met een goede oplossing ,bv net zoals ford dat bij de focus heeft gedaan,er zijn meer merken die dit probleem hebben gehad
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door eBoonstra »

Bij mij komt er zelfs roest van binnenuit op de achterklep zelf door. Dealers Egberts (Leeksterhout) en Jelle Talsma (Drachten) willen me niet helpen omdat laatste onderhoud niet door een dealer gedaan is (auto heeft inmiddels 272dkm gereden, boekjes gaan niet verder dan 180dkm. Afgezien van dat; wat heeft een roestende achterklep te maken met een oliewissel bij de dealer of bij mij thuis?). Auto is van zomer 2006.

Naast de achterklep begint mijn punto tevens op de bevestiging vn de achterste schokbrekers te roesten. Reden om voor mij de punto niet in te zetten aankomende winter.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Delvenaartje »

Ze zijn er vrij 'streng' mee maar het is een fabricagefout van Fiat en moet dus verholpen worden.

Momenteel loopt de claimaanvraag van mijn auto, en ik verwacht dat deze met een aantal weken gerepareerd zal worden omdat er een akkoord komt vanuit Fiat Italië.

Naar mijn weten mag dit niks te maken hebben met het onderhoud wat je heb laten plegen, alhoewel ze wel extra controleren op de boekjes e.d.
Kun je dat niet nog laten invullen door de reparateur waar je bent geweest?

Succes!
Proud owner of a Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM! :wink:
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Thegroov »

Mijn motorkap zal nooit roesten... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Odelot »

Nu nog een polyester kofferklep zien te vinden :mrgreen:
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
pelatta
Nuovo Arrivato
Berichten: 99
Lid geworden op: do dec 23, 2010 21:05
Locatie: Stein (Limburg)

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door pelatta »

fiat/gerrit kun je een foto maken van de betreffende plekken. :?: :?: :idea:
maak mich neet gek
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door eBoonstra »

Ik ga toch een brief schrijven naar Fiat. Desnoods schakel ik rechtsbijstand in. Mijn auto heeft weliswaar z'n kilometers al gedraaid, maar feit blijft gewoon dat de achterklep roest na 7 jaar. Ik wil nog een aantal jaar rijden met de auto, en dan bestaat de kans gewoon dat over twee/drie jaar de roest zodanig heeft toegetast dat repareren een noodzaak is waar ik zelf voor op moet draaien. En laat me daar nou net geen zin in hebben.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
GPZzee
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za apr 24, 2010 9:12
Locatie: Zierikzee

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door GPZzee »

Mijn 2006 GP heeft nergens last op de motorkap/kattebakklep...En ik woon in het zilte zeeuwse..hoe slecht kan het klimaat zijn voor een auto.
Tevens ben ik niet de fanatiekste autowasser :oops: (wellcht dat dit m'n lak beschermd?).
Het zou wel zuur zijn als je hier last hebt, maar om te zeggen dat "alle" GP's en evo's aan het roesten zijn, zoals de topic-opener suggereert dat is wel een beetje kort door de bocht. Uiteindelijk gaan/ kunnen alle auto's roesten...
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Odelot »

Ex tjet van mijn vrouw begon ook binnenin de kofferklep. Zaten al blazen onderin thv de afwateringssleuven. Toen hij 5 jaar was al.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Dino »

pelatta schreef:fiat/gerrit kun je een foto maken van de betreffende plekken. :?: :?: :idea:
Ja, dat lijkt mij ook handig, weten we waar we over praten.

bedankt!
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Juvenine »

Hmm bij mijn punto gekeken.. Er lijken bij mij ook hele kleine blaasjes te vormen.
Ik zal kijken of ik morgen een fotootje kan schieten.

Odelot; die van mij komt uit dezelfde tijd als die ex tjet (toen gezien aan kentekens) Had jij er iets aan laten doen?
Ik heb die van mij pas sinds april, het moet dus van te voren ook al hebben gespeeld.

Wordt zoiets snel erger? En hoe kan ik hier actie op ondernemen?
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Odelot »

Ja wij hebben er wat aan gedaan. Opgeruimd :p

Het water kan gewoon niet goed weg denk ik. Maar dan nog moet het eigenlijk niet kunnen gaan roesten lijkt me. Als het goed geconserveerd is tenminste. Daar zal dus ook wel wat mee mis zijn vermoed ik. Snel gaat het niet denk ik, maar ik zou het toch in de gaten houden. Enigste goede oplossing zou een andere kofferklep zijn die dit probleem niet heeft.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Juvenine
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: di apr 09, 2013 22:38

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Juvenine »

Zoals gezegd, hierbij wat foto's

1e foto als indicatie waar het zit
Afbeelding

Foto1 meer aan linker kant
Afbeelding

Foto2 meer aan rechter kant
Afbeelding

Mehh.. Niet dat ik er echt iets mee kan zoals ik dat hier in dit topic lees. :(
Was niet van plan om deze auto daarom op te ruimen odelot haha.
Grande punto 1.4 T-jet. Harstikke zwart!
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door Odelot »

Zo zag het er bij onze tjet ook uit. Precies hetzelfde.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: roest achterklep en motorkap

Bericht door RaydeJee »

Slechte zaak zeg. Ik ga mijn Evo ook eens inspecteren.
Plaats reactie