Geen Ciao van mijn Evo met raambandje

Plaats reactie
mehari
Nuovo Arrivato
Berichten: 68
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 18:47

Geen Ciao van mijn Evo met raambandje

Bericht door mehari »

Je leeft maar 1x en je wilt wel eens wat anders, dus op zoek naar een zuinige benzine, want vanaf januari is het omslagpunt 20.000 km. per jaar. Dat rij ik ook ongeveer, dus we gaan eens rondkijken en proberen van de punto evo diesel oktober 2010 af te komen. Ik rij nu 1 op 22,5. Benzine ga ik uit van 1 op 18 (Citroen C3) Laat ik het kort zeggen: de Punto Evo is nu 3 jaar oud. Als ik nog 2 jaar doorrij is hij € 0,- Euro waard. Dus voor de slimmerikken onder ons, die weten nu wat de Evo heeft afgeschreven (3/5) :cry: . De garages kunnen de Punto Evo's, Polo's, Corsa's, Fabia's niet kwijt bij de handelaren (dus ook niet aan het buitenland omdat er geen BPM opzit) . In mijn geval zelfs niet bij een Fiat dealer. Natuurlijk, 3 jaar zonder wegenbelasting gereden, dus 3 jaar geld verdient. Iedereen met zulke auto's wordt nu flink gestraft.
Dus........... ik blijf maar rijden in de Punto waar ik eigenlijk best tevreden over ben. PS ik heb nog enkele tricolor raambandjes. Voor de Forummers: € 7,50
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Geen Ciao van mijn Evo met raambandje

Bericht door eBoonstra »

Tja, heb me altijd al afgevraagd waarom deze auto's zo gesubsideerd werden. Volgend jaar weer belasting betalen, niemand wil nog zo'n auto. Restwaarde is zero, en export is ook niet interessant (geen BPM). Echt bizar dat onze kortzichtige regering als het waarde hun eigen crisis gekweekt heeft.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Geen Ciao van mijn Evo met raambandje

Bericht door alfawiel »

omslagpunt benzine/diesel ligt al bij 15000 km. Bovendien moet je niet vergeten dat je voor een benzine ook wegenbelasting moet betalen.(ongeveer de helft.)
De meerkosten aan MRB wegen echt niet op tegen de afschrijving als je nu zou verkopen/inruilen.
Lekker doorrijden is mijn advies, dat is stukken voordeliger, en bovendien rijdt het toch lekker :D
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Geen Ciao van mijn Evo met raambandje

Bericht door @ctual »

Ik had met mijn 1.3 multijet 2 jaar lang gereden. Uiteindelijk kreeg ik bij inruil op een nieuwe wegenbelastingvrije Twingo (benzine) 3000,= euro minder terug dan ik nieuw voor de Grande Punto Actual 1.3 multijet diesel betaald had. :-) Een afschrijving van 1500,= euro per jaar dus .)

Ik geef toe, dat was vorig jaar... dus nog een jaar voordat het MRB voordeel eraf ging. Ik had het wel gedaan met het oog op de MRB die weer betaald zou moeten worden. Dat vond ik nl zelf een nogal fors bedrag voor een Grande Punto.

Je hoefde niet echt een briljant geleerde te zijn om in te schatten dat deze waardedaling er aan zat te komen.... De lachende derde is de overheid. Er zijn zo ontzettend veel belastingvrije diesels verkocht waar straks weer MRB over betaald zal moeten worden... :roll:

Voordeel is wel dat je mooie, goede diesel exemplaren voor relatief weinig geld kan kopen. Dus maak je bijvoorbeeld voor je werk veel km's dan kan je "voordelig" deze km's gaan maken. Lage aanschafwaarde, zuinig in het gebruik, laag omslagpunt :-)
'SERVO PER AMIKECO'
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Geen Ciao van mijn Evo met raambandje

Bericht door alfawiel »

Je berekening van de afschrijving lijkt me wel erg gemakkelijk.
Was de aanschafprijs van je punto multijet gelijk aan de nieuwprijs van de Twingo?
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
@ctual
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: zo sep 12, 2010 13:52
Locatie: Breda

Re: Geen Ciao van mijn Evo met raambandje

Bericht door @ctual »

alfawiel schreef:Je berekening van de afschrijving lijkt me wel erg gemakkelijk.
Was de aanschafprijs van je punto multijet gelijk aan de nieuwprijs van de Twingo?
Ik weet wat ik nieuw betaald heb voor de Grande Punto en ik weet wat de inruilwaarde van de Grande Punto op de Twingo was.
Het verschil was 3000,= euro. Dat is dus mijn afschrijving op deze Grande Punto. (nieuwwaarde -/- restwaarde)

Als ik weer een Punto gekocht zou hebben dan zou het BIJ TE BETALEN bedrag wellicht hoger geweest zijn
maar dan nog zou het verschil tussen de aankoopwaarde en de inruilwaarde mijn afschrijving geweest zijn.


Grt

Andy
'SERVO PER AMIKECO'
Plaats reactie